Connect with us

Marknadsnyheter

Prebona lanserar CombiClean på världens största fackmässa för rengöring och hygien

Published

on

Prebona smyglanserar sin nya produkt CombiClean på Interclean världens största fackmässa för rengöring och hygien i Amsterdam. Lanseringen sker i samarbete med företaget OneMop AB som utvecklar innovativa städprodukter med fokus på miljö och ergonomi. Mässan startade den 10 maj och avslutas idag den 13 maj.

CombiClean är en produkt som kombinerar långtidsverkande desinfektion med rengöring. Oberoende testinstitut bekräftar att Prebona CombiClean dödar upp till 99,99% av bakterier, virus och svamp på en yta även 24 timmar efter att desinfektionsmedlet applicerats (enligt det internationella testet PAS 2424 som dessutom inkluderar slitage på ytan för att simulera en verklig miljö). CombiClean bygger på Prebona Disinfect K som är framtagen för att desinficera och ge ett långvarigt antimikrobiellt skydd av olika typer av ytor i hemmiljö och publika miljöer. Produkten är godkänd för användning som desinfektionsmedel av ytor i hela EU inklusive Storbritannien, Schweiz och Norge.

Företaget OneMop AB utvecklar och marknadsför unika, effektiva och miljövänliga städprodukter baserade på patenterad mikrofiberteknik. I kombination med CombiClean har de utarbetat ett koncept för rengöring med 24 timmars skyddande desinfektion. På det viset kan de erbjuda sina kunder en ökad trygghet med hygieniska ytor till en kraftigt reducerad arbetskostnad då dessa två moment sker samtidigt.

– Att kunna erbjuda marknaden en arbetsbesparande rengöringsprodukt som samtidigt ger långsiktigt skydd av ytor mot bakterier, svamp och virus i kombination med rengöring är otroligt spännande. Vanliga desinfektionsmedel baserade på alkohol eller väteperoxid tappar sin skyddande effekt redan efter ett par minuter. Samtidigt har de höjda kraven på desinfektion ökat arbetskostnaden inom städbranschen. CombiClean är en ny kombinationsproduk som kan bli ett kostnadsreducerande alternativ för städföretag inom bland annat vård och omsorg och därmed för samhället i stort, kommenterar Patrik Bernstein, VD Prebona AB.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys