Connect with us

Marknadsnyheter

Premiär för medlemsbutiken Snabbgross Club i Luleå och Västerås

Published

on

Den 29 februari öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross den åttonde och nionde butiken i det medlemsbaserade butikskonceptet Snabbgross Club – en matbutik där både restaurang- och privatkunder kan handla unika restaurangvaror och stora förpackningar till små priser. De två Snabbgrossbutikerna i Luleå och Västerås har gjorts om och uppgraderats till det nya konceptet och välkomnar nu både restaurang- och privatkunder till öppningsdagar med många specialerbjudanden.

Axfoods restauranggrossist Snabbgross har i dagsläget 30 butiker runt om i landet. Med konverteringen och uppgraderingen av butikerna i Luleå och Västerås är nu nio av dessa butiker medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker, som välkomnar både företags- och privatkunder.

– Intresset för Snabbgross Club har varit stort där vi har etablerat oss och butikskonceptet har mottagits väl på marknaden. Vi ser att vi fyller en lucka för konsumenterna med våra unika restaurangprodukter och det är uppskattat att kunna handla stora förpackningar till små priser. Snabbgross Club har nu över 75 000 registrerade medlemmar och vi hoppas så klart kunna locka ännu fler medlemmar i både Luleå och Västerås, säger Eva Pettersson, vd för Snabbgross.

Snabbgross Club erbjuder konsumenterna att handla på ett nytt sätt i en ny sorts butik. För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap i tre månader helt utan förpliktelser. För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgrossbutik, som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club, och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

Snabbgross Club fokuserar på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen eller högtider, stora som små. Utöver de nya butikerna i Luleå och Västerås finns övriga Snabbgross Club-butiker i Danderyd och på Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Växjö och Sundsvall.

Under invigningsdagarna den 29 februari till 3 mars välkomnas alla nya och gamla kunder till en välfylld butik och en invigning med både smakprover och extra vassa erbjudanden.

 

Fakta Snabbgross Club Luleå:

Adress: Ödlegatan 6
Butiksyta: 1 400 kvm
Butikschef: Jonas Karlsson

Öppettider:
Måndag-fredag 07.00-19.00
Lördagar: 08.00-16.00
Söndagar: 10.00-16.00

– Det känns riktigt kul att få välkomna konsumenterna till vår butik. För oss är det inspirerande att få möta en ny kundgrupp och att få välkomna dem till vår fina butik. Vår kunniga personal står redo att hjälpa till. Samtidigt kommer vi självklart att hålla samma fokus på de behov som våra företagskunder har. Alla restauranger, caféer och andra företag som brukar handla här är lika välkomna hit som vanligt, säger butikschef Jonas Karlsson.

 

Fakta Snabbgross Club Västerås:

Adress: Stenbygatan 6
Butiksyta: 1 800 kvm
Butikschef: Johan Olsson

Öppettider:
Måndag-fredag 07.00-19.00
Lördagar: 08.00-16.00
Söndagar: 10.00-16.00

– Den här satsningen känns helt rätt här i Västerås. Att vi ger konsumenterna tillgång till en helt ny typ av matbutik att handla i är inspirerande. Och det här gör vi med ambitionen att fortsatta tillgodose behoven hos våra restaurangkunder, caféer och företag minst lika bra som idag. Det ska bli riktigt roligt att välkomna alla kunder hit till vår välfyllda butik på våra invigningsdagar, säger butikschef Johan Olsson.

För ytterligare information kontakta:
Eva Pettersson, vd Snabbgross, 070-793 01 00, eva.pettersson@axfood.se
Axfoods pressjour, 070-289 89 83, press@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat storkök, pizzerior, gatukök, caféer och konditorier. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även fem, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Delårsrapport Q1 2024 Prebona AB (publ)

Published

on

By

Stark tillväxt av nya kunder på nya marknader

Rapportperiod 1 januari – 31 mars 2024 koncernen

• Nettoomsättningen uppgick till 2 096 185 (3 041 034) SEK

• Resultat efter finansiella poster uppgick till -1 211 446 (-551 526) SEK

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -1 535 135 (728 609) SEK

• Resultat per aktie uppgick till -0,05 (-0,02) SEK

• Antal aktier vid periodens utgång är 26 616 254 st. (25 966 254 st.)

Väsentliga händelser under rapportperioden

  • Prebona påbörjar flytt in i nya fabrikslokaler i Simrishamn för att optimera och skala upp produktionen
  • Prebona erhåller bra testresultat i Kina avseende sticklingar där Prebonas näringslösning ingår
  • Prebona ingår nytt testavtal med världsledande företag där Prebona näringslösningar ingår.  OptiCept har tecknat avtal med Florensis BV, ett internationellt familjeföretag som är ledande inom produktion och odling av prydnadsväxter. OptiBoost-metoden, där näringslösning från Prebona ingår, utvärderas i deras verksamhet.
  • Prebona erhåller uppstartsorder för ny lansering i Sydkorea. Prebona erhåller en uppstartsorder om drygt 800 tkr från en kund i Sydkorea där större delen avser ytskyddsprodukten Prebona DuraClean. Kunden är ett ledande sydkoreanskt företag inom sitt område specialiserad på trävaruprodukter mot färgfackhandeln och byggvaruhandeln såsom golv, dörrar, modulhus samt kök. Företaget är sedan tidigare kund till Prebona men kommer nu att marknadsföra Prebona DuraClean mot färgfackhandeln och byggvaruhandeln i Sydkorea mot både slutkonsumenter och entreprenörer inom byggbranschen.
  • Berner Medical breddar marknadsfokus avseende Prebona Inodorus. Prebona’s återförsäljare i Norden av egna varumärket, Prebona Inodorus, som riktar sig specifikt mot lukteliminering inom sjukvård och hälsovård är mycket aktiva med införsäljningen. Framförallt på den finska marknaden, där Berner Medical har en stor försäljningsorganisation, är aktiviteten hög. Nu breddas marknadsfokus till att även omfatta den stora marknaden för sårvård.
  • Prebona erhåller initial order för nya produkten Cool&OdorControl. Cool&OdorControl gör textilier svalare, torrare och eliminerar samtidigt dålig lukt från exempelvis rök eller svett. Produkten är baserad på Prebonas grundteknologi CompoTech, för att behandla textilier industriellt. Den internationella kunden har lång erfarenhet av textilindustrin och har ett brett och väletablerat kontaktnät över hela världen. Ordern är värd ca 600 000 kronor och potentialen bedöms som stor för produkten.
  • Prebona genomför en riktad emission om 1,8 mkr.

Väsentliga händelser efter rapportperioden

  • Ledande företag inom produkter för husdjur lanserar OdorControl under eget varumärke
  • Prebona lanserar OdorControl Spray mot husdjursmarknaden på Interzoo i Tyskland

VD-ord

Stark tillväxt av nya kunder på nya marknader

Våren är äntligen här. och jag kan konstatera att den strategi som Prebona har initierat för att utjämna bolagets säsongsberoende i produktportföljen börjar ge frukt. Det är framför allt leveranser till etablerade kunder i Asien, med Sydkorea och Singapore, som lyfter kvartalets försäljning. I Sverige har dock den kalla våren försenat den del av Prebonas försäljning som är säsongsberoende.

För fjärde kvartalet i rad visar Prebona en stark tillväxt av nya kunder på nya marknader. En viktig milstolpe under perioden är att en ledande sydkoreansk leverantör inom trämaterial såsom kök, dörrar och golv nu lanserar våra ytbehandlingsprodukter mot konsument och proffs under eget varumärke i kombination med Prebonas varumärke (co-branding). Denna kund lade en beställning under kvartalet och har dessutom börjat förhandla om möjligheter till försäljning i andra asiatiska länder.

Under årets första kvartal fick vi klart att vi kommer att leverera luktelimineringsprodukten Prebona OdorControl till ytterligare ett antal företag, främst i Tyskland, som nu lanserar OdorControl under sina egna varumärken främst inom området för husdjur och hästsport. Av dessa är det marknadsledande företaget Trixie absolut störst. Vi bedömer att dessa kunder efter en uppstartsperiod har en betydande potential. I Tyskland har vi dessutom ytterligare ett flertal potentiellt stora kunder som vi förhandlar med och som vi hoppas kunna berätta mer om inom kort.

Vi har även erhållit en första order av den nya produkten Cool&OdorControl. Produkten eliminerar lukt samtidigt som den håller en textil sval och torr. Den är avsedd för att behandla tyg industriellt men vi planerar att även utveckla en eftermarknadsprodukt mot konsument. Vi har hunnit presentera produkten för ett mindre antal företag och mottagandet har varit väldigt positivt där produkten beskrivs som banbrytande.

Den nya produktionsanläggningen är nu driftsatt och produktionen görs nu med en högre grad av automatisering. Den nya anläggningen fördubblar produktionskapaciteten samtidigt som den halverar arbetsinsatsen. Vi räknar dessutom med att vi gör en 20% tidsvinst per producerad enhet.

Kvartalet har präglats av aktiviteter med fokus på försäljningstillväxt. Nu ser vi fram emot resterande delen av 2024 där vår ambition är att fortsätta driva försäljningstillväxt med våra etablerade affärspartners i Norden samt att utveckla våra nya kunder i Tyskland och Asien. Därmed räknar vi med ökad försäljning och förbättrad lönsamhet under resten av året.

Christian Östberg, VD Prebona AB

Kort om Prebona AB (publ)

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som levererar miljövänliga och funktionella produkter och

material inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Bolagets produkter

bygger på Prebonas patenterade teknologi, Prebona CompoTech, som medger att Prebonas kunder kan

tillgodose viktiga behov på ett kostnadseffektivt, hållbart och miljömässigt bra sätt. Prebona vill bli en

globalt ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar för specifika användningar inom

industrier som representerar stort värde och god tillväxt. Prebona HealthCare AB är ett helägt

dotterbolag för att utveckla lösningar baserade på Prebonas teknologi inom området för hälsovård,

bland annat substans mot antibiotika-resistens.

Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket.

För mer information se www.prebona.com.

AFFÄRSOMRÅDEN

Inom affärsområdet Prebona SurfaceCare utvecklar Prebona funktionella material såsom smutsavvisande,

förstärkande, antimikrobiella samt desinficerande ytbeläggningar mot exempelvis detaljhandeln och tillverkningsindustrin.

Inom affärsområdet Prebona AirCare utvecklar Prebona olika typer av funktionella material för eliminering av dålig lukt mot bland annat textilindustrin, detaljhandeln samt facility management.

Inom affärsområdet Prebona AgriCare utvecklas innovativa och miljövänliga produkter mot jordbrukssektorn såsom näringstillskott och olika typer av växtskydd för att förlänga livslängden på blommor och växter.

Inom affärsområdet Prebona HealthCare arbetar Prebona med att utveckla nya produkter och substanser inom det medicinska området med fokus på antimikrobiella substanser samt antibiotikaresistenta bakterier.

MILJÖ OCH HÅLLBARHET

Prebonas teknologi möjliggör tekniska lösningar med hög resurseffektivitet, stark miljöprofil och funktionalitet. Detta är basen i Prebonas affärsidé och avser hela bolagets arbete inom både produktutveckling och produktion. Prebonas produkter har erhållit både nationella och globala miljöcertifieringar såsom Bluesign samt vunnit internationella miljöutmärkelser som Scandinavian Outdoor Award. Vid tillverkning av bolagets produkter används 100% av ingående råvaror i slutprodukten, d.v.s. inga utsläpp sker från produktionen.

PRODUKTUTVECKLING OCH PATENT

Prebona är ett innovativt bolag med intensiv produktutveckling baserat på Prebonas banbrytande teknologi, Prebona CompoTech. Med denna teknologi kan Prebona optimera och styra egenskaper hos material på atomär nivå på ett nytt och unikt sätt. Därigenom skapas synergier mellan bolagets affärsområden. Forskning och utveckling bedrivs i nära samarbete med industrin och akademin. Prebona arbetar aktivt med att stärka sin position via patent och varumärken. Bolaget arbetar tillsammans med ledande patentkonsulter.

PRODUKTION

Bolagets produktion av samtliga produkter inom alla affärsområden bygger på samma teknikplattform, vilket leder till en kostnadseffektiv produktion. Insatsvaror köps in från ledande råvaruleverantörer för att sedan formuleras och produceras i bolagets regi. Bolaget har en effektiv produktion med god kapacitet samt mycket goda uppskalningsmöjligheter vilket gör att Prebona står starkt rustat inför framtida expansion. Produktionen är miljövänlig med noll utsläpp av restprodukter.

MARKNADSFÖRING OCH FÖRSÄLJNING

Prebonas produkter säljs till kunder i Sverige och utomlands. Prebonas försäljningsstrategi bygger på tre delar, Prebonas egna varumärken, försäljning mot bolag som säljer produkterna under sina egna varumärken, samt kunder där Prebonas produkter ingår som en del i en annan produkt (exempelvis en färg eller en lack).

Kommentar till resultatet och finansiering

Bolagets nettoförsäljning för Q1 uppgick till 2 096 (3 041) TSEK, som var under fjorårets nettoförsäljning. Bruttomarginalen fortsätter att ligga på en hög nivå. Nedgången i intäkterna förklaras i huvudsak av förseningar inom OdorControl (Tyskland) samt DuraClean (Sverige) pga en kall vår med försenad uppstart av ”utesäsongen”. Detta blev dock delvis kompenserat av ökad försäljning i Asien (Syd Korea samt Singapore). Inom loppet av Q3 förväntas försäljningen att komma ikapp och följa dom lagda förväntningarna.

Med lägre rörelsekostnader (bla personalkostnader) är den reducerade omsättningen huvudförklaring bakom ett negativt rörelseresultat, som för perioden slutar sämre än fjoråret.

Kassaflödet från den löpande verksamheten för perioden var negativt och låg kraftigt under fjorårets period. Förklaring var delvis den något svagare försäljningsutvecklingen i Q1, men framför allt ökning i kundfordringar, som resultat av försäljning till Sydkorea med långa betalningstider (speglar transporttiderna vid sjötransport). Soliditeten uppgår till 15,9% per ultimo mars. Under mars genomförde Bolaget finansieringsaktiviteter i form av en riktad emission på 1,8 MSEK inklusive konvertering av 0,5 MSEK i långfristig fordring.

Bolaget förväntar sig betydande försäljningsökningar under 2024, som resultat av pågående försäljningsaktiviteter samt uppstart av olika produktkommersialiseringar i in–och utland. Det är styrelsens bedömning att tillgängliga likvida medel tillsammansmed befintliga lån samt nya bekräftade åtaganden i form av lån/emission samt förväntad budgeterad försäljningsökning kommer att kunna finansiera verksamheten under 12 månader. Specifikt riktade strategiska satsningar kan kräva ytterligare finansiering.

Aktien

Prebona AB (publ) noterades den 17 december 2015 på AktieTorget (nuvarande Spotlight).

Antal aktier

Vid periodens utgång har Prebona AB (publ) 26 616 254 stycken utestående aktier.

Ägarförhållanden i %

Christian och Jessica Östberg 25,39
Tagehus Holding AB 10,14
Claes De Geer 4,74
Bo T Förvaltning   AB 4,70
S-Bolagen AB 4,32
Avanza Pension 3,97
Nordnet Pensionsförsäkring 3,50
Lars-Ove Sandberg 2,72
RCM Engineering 2,37
Small Particle Technology GBG AB 2,25

Principer för rapportens upprättande

Delårsrapporten har upprättats enligt samma redovisningsprinciper som i bolagets senaste årsredovisning, det vill säga enligt Årsredovisningslagen och Bokföringsnämndens allmänna råd BFNAR 2012:1 Årsredovisning och koncernredovisning (K3). 

Kommande rapporttillfällen

Prebona AB (publ) lämnar Q2-rapport 2024-08-23

Denna delårsrapport har inte varit föremål för översiktlig granskning av bolagets revisor. 

Stockholm 2024-05-22

Verkställande direktören, Christian Östberg, på uppdrag av styrelsen i Prebona AB (publ) 

Denna information är sådan information som Prebona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 maj 2024.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fortsatt svag konjunktur påverkar inledningen på året

Published

on

By

Första kvartalet, 1 januari – 31 mars 2024

  • Nettoomsättningen uppgick till 8 920 (12 241) Tkr
  • Nettoomsättningstillväxt om -27,1% (-4,1%)
  • Rörelseresultatet (EBITA) uppgick till -2 135 (-436) Tkr
  • Rörelsemarginalen (EBITA%) uppgick till -23,9% (3,6%)
  • Resultat före skatt uppgick till – 2 483 (-10) Tkr
  • EBITA per aktie uppgick till -0,12 (0,04) Kr
  • Resultat per aktie uppgick till -0,14 (-0,00) Kr

Viktiga händelser under perioden

  • Den 31 januari offentliggjorde Shortcut Media utfallet av genomförd emission beslutad vid extra bolagsstämma 15 december 2023.
  • Den 29 februari publicerade Shortcut Media sin bokslutskommuniké för 2023.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens slut

  • Den 3 maj publicerade Shortcut Media kallelsen till årsstämma 2024.
  • Den 14 maj publicerade Shortcut Media årsredovisningen för räkenskapsåret 2023.

Kommentar från VD

Shortcut Media inleder det nya året svagt, som en följd av en fortsatt stor osäkerhet i marknaden, vilket påverkar såväl oss som våra kunder. Behovet av att producera högkvalitativt och relevant innehåll är fortsatt stort, men vi noterar att uppstarter av nya projekt tenderar att glida framåt i tiden och att säljcyklerna är väsentligt längre idag jämfört med för ett år sedan.

Omsättningen minskar med -27 procent till 8 920 (12 241) Tkr och det operativa resultatet EBITA uppgick till -2 135 (436) Tkr. Den försämrade marginalen är en följd av lägre efterfrågan samt en lägre volym att bära fasta kostnader. Kassaflödet från rörelsen uppgick till -1 030 (2 851) Tkr. Det negativa kassaflödet beror främst på ett försämrat rörelseresultat jämfört med föregående år.

Efter ett intensivt år med genomförd rekonstruktionen av moderbolaget samt konkursen av dotterbolaget Bond Street Film är de finansiella förutsättningarna koncernen väsentligt förbättrade, samtidigt som handlingsutrymmet är begränsat.

Våra dotterbolag Magoo och STARK Film lyckas relativt väl i de rådande marknadsförutsättningarna tack vare deras mycket starka varumärken och positioner inom sina respektive områden. STARK Film är en ledande filmproducent i Västsverige och levererar filmprojekt i såväl Sverige som internationellt. Tack vare ett intensivt säljarbete under våren ser vi nu förutsättningar för ett starkare andra halvår, men utmanas av lågkonjunkturen även i det andra kvartalet.

Även vårt dotterbolag Magoo, med specialistkompetens inom animerad film, visuella effekter, grafik och speltrailers, har utmanats i inledningen av året av ökad konkurrens och avvaktan från kunderna. Vi gläds åt en förbättrad orderingång i slutet av kvartalet, vilket borgar för en återhämtning under resterande delar av året.

Inledningen på 2024 har varit mer utmanande än vi förutsett men det intensiva arbetet med att sälja till såväl nya som befintliga kunder, säkra effektiviteten i våra pågående projekt samt arbeta för att reducera kostnader ger oss goda möjligheter att vända den nuvarande negativa trenden. Jag är stolt över det hårda arbete som våra medarbetare bidrar med varje dag för att säkra nya affärer och högkvalitativa leveranser till kund.

Lennart Larsson

tf VD

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Larsson
tf VD

Shortcut Media Group
info@shortcutmedia.se
Tel: 070-546 53 29

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i denna delårsrapport har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Alltainer AB (Publ): Offentliggör härmed delårsrapport för perioden juli 2023 – mars 2024

Published

on

By

Pressmeddelande 2024-05-22

Alltainer AB (”ALLT”) offentliggör härmed delårsrapport för perioden juli 2023 – mars 2024. Nedan presenteras en sammanfattning av rapporten. Delårsrapporten finns tillgänglig på Alltainers hemsida (www.alltainer.com/investor) och som bifogad fil.

NIO MÅNADER (2023-07-01 – 2024-03-31)

  • Rörelsens intäkter uppgick till 1 429 KSEK (13 183).
  • EBITDA uppgick till -8 279 KSEK (-1 448).
  • Rörelseresultatet uppgick till –9 748 KSEK (-2 264).
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,98 SEK (-0,24).

TREDJE KVARTALET (2024-01-01 – 2024-03-31)

  • Rörelsens intäkter uppgick till 119 KSEK (1 769).
  • EBITDA uppgick till -3 719 KSEK (-2 391).
  • Rörelseresultatet uppgick till -4 220 KSEK (-2 658).
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,43 SEK (-0,28).
  • Soliditeten uppgick till 59,1 % (60,5 %).

Definitioner

Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden, vilka uppgick till 11 123 788 stycken. Soliditet: Eget kapital dividerat med totalt kapital.

ALLTAINERS VD Jakob Kesje kommenterar

Läget för verksamhetsåret har hittills varit svårbedömt. Trots att offertstocken byggs på och intresset för våra produkter är positivt, så råder återhållsamhet vad gäller beslut att lägga order. Vid lagd order har det dessutom gått långsamt med den förskottsbetalning som är förutsättningen för att kunna påbörja produktion. Av ovan nämnda anledning har tillverkningen legat nästan helt still i över 6 månader.

Så för att inte använda pengar i onödan, har organisationen bantats, personal har sagts upp, och fabrikshyran förhandlats ner. Däremot fortsätter vi vår marknadsbearbetning i ännu högre grad än tidigare.  Offertstocken växer stadigt till båda existerande kunder och återförsäljare, men också till nya geografiska marknader och nya affärsområden.  

Förväntan är att inom överskådlig tid landa ett antal order, båda små och stora, så vi kan komma igång med produktionen och blicka framåt.

Jakob Kesje, VD på Alltainer AB

För fullständig delårsrapport, se https://www.alltainer.com/investor/

För ytterligare information

Jakob Kesje
VD, Alltainer AB
Telefon: 0763-11 19 11
E-post:
jk@alltainer.com

Kort om Alltainer

Alltainer tillverkar, marknadsför och säljer sjöcontainrar inredda som bostäder, barer, sanitetsanläggningar eller andra ändamål som kunderna efterfrågar. Tillverkningen baseras på nya sjöcontainrar som inredas enligt kundens specifikationer i bolagets anläggning i Vietnam. Försäljningen sker framförallt via försäljningskanaler på den amerikanska marknaden, men även i Afrika, Sverige och övriga Europa.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.