Connect with us

Marknadsnyheter

Robert Ödin välkomnas som ny CFO för airteam Sweden

Published

on

airteam Sweden är en snabbväxande strategisk samarbetspartner av klimat- och ventilationslösningar på den svenska marknaden. Vi välkomnar nu Robert Ödin som rekryterats som CFO, med tillträde i början av juni 2021. Han kommer att ansvara för koncernens samlade ekonomifunktion, utveckla affärssystem och processerna kring ekonomiska fundamentet i koncernen. Tillsammans med VD och marknadschef ökar vi nu trycket i den kulturella tillväxtresan som airteam Sweden har påbörjat. Robert har lång erfarenhet inom installationsbranschen med tyngdpunkt på controlling och uppföljning.  

Robert är civilekonom och kommer senast från Bravida där han varit i 13 år. De senaste nio åren har han som regioncontroller fokuserat på ekonomi och förvärv inom el-regionen i Stockholm / Södertälje. Han har både en bredd och ett djup inom verksamhetsuppföljning, och har medverkat vid flertalet förvärv och systemuppsättningar. Robert är en controller som deltar aktivt i affären. En av hans många styrkor är att bygga nära relationer till chefer och medarbetare för att på ett pedagogiskt sätt få dem att förstå och ta ansvar för verksamhetens ekonomi. 

”Det känns oerhört bra att vi rekryterat en CFO med den erfarenhet som Robert besitter. Det är A och O att få in individer med rätt värderingar som kan bidra till vår kultur och föra vidare airteams DNA i vår nationella expansion. Robert har ett driv och fokus för god ekonomi vilket gör honom till en nyckelspelare i organisationen. Han får energi av att komma ut i verksamheten och vara nära organisationen för att på så sätt bättre förstå, påverka och utveckla varje medarbetare. Han är oerhört fokuserad, ser individerna han jobbar med och har ett sätt att nå fram som kommer göra skillnad, säger Greger Gunnarsson, VD på airteam Sweden.”

”Jag är mycket glad och motiverad över att få vara med och bygga upp en fin verksamhet i branschen. Att göra det samtidigt som man själv får utvecklas i sitt ledarskap gör mig extra laddad inför framtiden med airteam Sweden. Det ska bli väldigt roligt och spännande att få vara med på denna resa, säger Robert Ödin.”

Nu har vi satt ytterligare en pelare i vårt team och vi fortsätter sökandet efter fler nyckelspelare som vill vara med och förändra branschen: bygg- och ventilation mot sundare värderingar, mindre macho och schyst företagande.

 

För ytterligare information:

Greger Gunnarsson, VD, airteam Sweden, 073-317 46 96
Mikael Grawe, Marknadschef, airteam Sweden 070 520 08 04

airteam är en nordisk leverantör av klimat- och ventilationslösningar, med en marknadsledande position på den danska hemmamarknaden och med stark tillväxt på den svenska marknaden. I airteam skapas värde genom en kundorienterad verksamhetskultur med duktiga och dedikerade medarbetare, som har starka relationer till kunder och leverantörer. Försäljningen för 2020 uppgick till 950MDKK. Majoritetsägare av airteam är Ratos.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.