Marknadsnyheter
SAS-KAMPANJEN ”THE ARRIVALS” VINNER TRE EFFIE AWARDS
SAS-kampanjen ”The Arrivals”, som skapats i nära samarbete med & Co./NoA, har prisats med tre Euro Effie Awards, som tilldelas de effektivaste marknadsföringsinsatserna i Europa.
”The Arrivals” som många lär har stiftat bekantskap med sedan lanseringen i oktober förra året, har setts av nästan 40 miljoner på Facebook, och nu tar den sig officiellt in på listan över Europas effektivaste marknadsföringskampanjer.
När Euro Effie Awards delades ut i Bryssel vann kampanjen i hela tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget och Travel & Tourism.
”Kampanjen visar hur resandet påverkar oss och förändrar vår syn på världen på ett positivt sätt. En plats, där de här känslorna och de nya perspektiven verkligen kommer till uttryck, är i ankomsthallen. Det är nästan en magisk plats. ”The Arrivals” har visats i både Skandinavien, Europa och USA och har uppnått den högsta campaign liking, som uppmätts för SAS sedan We Are Travelers-serien lanserades,” säger Martin Adonis, Marketing Manager, SAS.
Kampanjen har skapats i nära samarbete med byrån & Co./NoA, som har varit kreativ motor bakom konceptet och taglinen: ”Going places takes us places”, och är den sjunde filmen i SAS livsstilskoncept We Are Travelers.
Filmen spelades in under fyra dagar i ankomsthallen på Köpenhamns flygplats från tre specialbyggda torn, som gett möjlighet att fånga just de där ögonblicken som visar den alldeles speciella ankomstkänslan.
Bilder och mer information om kampanjen finns på www.flysas.com/wearetravelers
//
Effie Awards Europe
Effie Awards har sedan 1996 belönat de effektivaste marknadsföringskampanjerna i Europa. Priserna delas ut till kampanjer som varit framgångsrika genom mätbar, effektiv kommunikation på två eller flera europeiska marknader.
Bakom priset står den europeiska organsationen EACA (European Association of Communications Agencies), och alla bidrag som skickas in till Effie Awards blir noga bedömda av en internationell domarpanel bestående av ledande branschfolk.
I år delades Euro Effie Awards ut för 23:e gången, och alla vinnarna kan ses här.
//
SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.
Marknadsnyheter
Kungl. Örlogsmannasällskapets guld- och silvermedalj till förtjänta
Kungl. Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi, har tilldelat akademiens medalj i guld och silver till förtjänta. Medaljerna delades ut vid akademiens högtidssammanträde på Etnografiska museet fredagen den 15 november.
Kungl. Örlogsmannasällskapets guldmedalj (KÖGM) utdelas till individ inom eller utom akademien för synnerligen framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som medaljerades var: Kommendör Nils Bruzelius, kommendör Per Edling och kommendör Christer Hägg,
Kungl. Örlogsmannasällskapets silvermedalj (KÖSM) utdelas till individ inom eller utom akademien för framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som erhöll silvermedaljen var: Fanjunkare Jimmie Adamsson, kommendör Jonas Hård af Segerstad och 1:e arkivarie Tom Olsson.
Vid högtidssammanträdet erhöll även redaktören för Tidskrift i Sjöväsendet, TiS, kommendör Bo Rask, en gåva för sitt långvariga och aktiva arbete för akademien.
– Jag och Kungl. Örlogsmannasällskapet vill tacka alla medaljörer för deras mångåriga frivilliga och ideella arbete för akademiens syften och ändamål. De har alla, vid sidan om sina ordinarie arbeten och verksamheter, engagerat sig för och i akademiens verksamhet och skapat positiv effekt. Tack, säger konteramiral (PA) Odd Werin, ordförande för Kungl. Örlogsmannasällskapet.
För ytterligare information:
För bilder och koordination: Mårten Granberg, ledamot, Kungl. Örlogsmannasällskapet, tel. mobil. 070 7640100 eller
E-post: marten.granberg@koms.se
Besök även: www.koms.se
Marknadsnyheter
Ny metod avslöjar hjärnans roll vid sug och självkontroll
Forskare vid Yale har utvecklat en ny metod för att observera snabba förändringar i hjärnans aktivitet kopplat till sug, som craving efter alkohol eller mat. I studien fann de att personer med starkt sug tillbringade mer tid i ett hjärnnätverk som förstärkte suget, medan de sällan aktiverade ett nätverk kopplat till svagare sug. Denna obalans kan förklara problem med självkontroll, vilket är viktigt för att förstå missbruk och andra beteendestörningar. Fynden kan även tillämpas på tillstånd som stress och depression.
Källa: MedicalExpress
Marknadsnyheter
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 till semifinal i VM
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 fortsätter att imponera i e-sport-VM i Riyadh. Efter en stark insats i grupp A, där de slutade överst mot tuffa motståndare som Polen, Turkiet, Norge och Australien, är laget nu klart för semifinal.
I dagens kvartsfinal besegrade de Mongoliet med 2-0 i matcher, tack vare en lysande insats av Linus ”nilo” Bergman.
Semifinalen spelas imorgon, söndag den 17 november, klockan 10:00, där Sverige möter vinnaren mellan Tyskland och Rumänien.
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 är regerande mästare och favoriter i årets VM.
”Det är otroligt roligt att det har gått så bra för vårt svenska herrlandslag i counter-strike 2. Det är en toppengrupp med spelare och stämningen är verkligen hög. Nu är fokusen på nästa match och vi hoppas kunna forsätta prestera på högsta nivå.” säger Martin Johansson, landslagsansvarig för Svenska E-sportförbundet.
Vi önskar laget stort lycka till i jakten på VM-guldet!
Det svenska herrlandslaget i counter-strike 2 består av:
Casper “SHiNE” Wennerberg
Adam “adamb” Ångström
Nicolas “Plopski” Gonzalez Zamora
Linus “nilo” Bergman
Lucas “L00m1” Haukland
Coach: Ahmed “abdi” Abdi
Vid frågor eller förfrågan om intervju med landslaget kontakta:
Jonas Öberg
jonas.oberg@svenskesport.se
Martin Johansson
martin.johansson@svenskesport.se
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke