Connect with us

Marknadsnyheter

SAS LANSERAR NYTT KOMMUNIKATIONSKONCEPT

Published

on

“Journeys That Matter” är namnet på SAS nya kommunikationskoncept som lanseras genom en ny reklamkampanj idag. Kampanjen syftar till att belysa vikten av resandet och är SAS första varumärkeskampanj sedan 2020.

Det nya kommunikationskonceptet är baserat på en ny varumärkesplattform. Samtidigt som det lanseras presenteras även en uppdaterad identitet.

”We are Travelers” introducerades för åtta år sedan och konceptet har varit mycket framgångsrikt. En förändrad omvärld har gett nya resmönster vilket har medfört en breddad målgrupp, från att huvudsakligen omfatta affärsresenärer till att inkludera den allt större gruppen fritidsresenärer. Det nya kommunikationskonceptet talar till den nya utökade målgruppen.

”Resandet ger oss nya perspektiv, upplevelser och livslånga minnen. Anledningarna till att resa är lika många som passagerarna som går ombord på varje plan. Vi på SAS vet hur betydelsefull varje resa är för den enskilda kunden. Därför gör våra medarbetare sitt yttersta för att varje del av kundresan ska bli så bra som möjligt. Flyget spelar en viktig roll för både individ och samhälle, det vill vi betona.”, säger Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS.

Tillsammans med varumärkes- och designbyrån Bold har SAS gjort en översyn och en större uppdatering av den visuella identiteten. Den distinkta kärnan har behållits och nya varma och personliga element har adderats. I det nya bildmanéret får människor ett större utrymme.

SAS har arbetat med Åkestam Holst, Bold och The North Alliance sedan 2013.

“Det är en ynnest att få vara med på SAS fortsatta resa och än en gång revitalisera ett av Skandinaviens mest ikoniska varumärken. SAS är The North Alliance founding client där vi tillsammans under många år skapat exponentiella värden för varumärket och bolaget där konceptet och identiteten bevisligen spelat avgörande roller. Nu är det dags att göra samma sak igen även om förutsättningarna i marknaden och omvärlden är annorlunda”.  säger Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA.

”Vårt mål har varit att skapa en starkare känslomässig laddning mellan SAS och deras resenärer, och en identitet som med stark igenkänning signalerar kvalitet, omsorg och värme. Förutom visuella beståndsdelar som ett nytt specialritat typsnitt, färger, bilder och layoutsystem har vi även tagit fram nya koncept för motion och ljud. Vi är väldigt stolta över vårt snart tioåriga samarbete med SAS och att vi återigen fått förtroendet att förnya deras varumärke” säger Oskar Lübeck, grundare och Chief Creative Officer på Bold.

Här kan du se filmen.

Team

NoA Consulting
Dan Landin, Head of Strategy

Åkestam Holst / NoA
Joakim Khoury, Creative Director
Rickard Beskow, Copywriter
Michal Sitkiewicz, Art Director
Eva Wallmark, Art Director
Henrik Billinger, Copywriter
Folke Kühlhorn, Art Director
Jesper Månsson, Account Manager
Mattias Hjelm, Strateg
Frida Norén, Planner
Johan Lindström, Executive Producer
Jenny Kaiser, Client Director

Bold / NoA
Maja Wetterberg, Account Manager
Oskar Lübeck, Chief Creative Officer
Victor Nilsson, Design Lead
Carl-Johan Nordin, Design Lead
David O’Reilly, Senior Final Artist
Robin Wickbom Burewall, Motion designer
Mattias Hjelm, Brand strategist
Lotta Thiringer, Client Director

Content & Production: BKRY / NoA
Produktionsbolag: Bleck Film
Exekutiv Producent: Sofia Swahn
Regissör: Tobias Granström
Filmfotograf: Stellan Runge
Stillsbildsfotograf: Jörgen Brennicke

SAS
Karin Nyman, VP Brand & Communications
Camilla Runberg, Acting Head of Brand MarComm & PR
Ulla Sandén, Senior Communication Strategy Manager & Project Lead/Manager
Claudia Urriola, Brand Manager & Project Lead/Manager
Elisabeth Von Sydow, Editorial Manager & Editor in Chief
Adam Björklund, Head of Customer Acquisition
Miriam Stahlin, Media Manager
Amanda Wolf, Junior Marketing Manager
Kristine Mayer, Sr Manager Strategic product design

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, strävar SAS efter att vara världsledande inom hållbart flyg. Vi ska minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent till år 2025, genom att använda mer hållbart flygbränsle och vår moderna flotta med bränsleeffektiva flygplan. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Holmens styrelse har beslutat om återköp av aktier kopplat till aktiesparprogram

Published

on

By

Styrelsen för Holmen har beslutat att utnyttja bemyndigandet från årsstämman den 16 april 2024 om återköp av egna aktier för framtida leverans av aktier till deltagare i Holmens långsiktiga aktiesparprogram.

Återköp får omfatta högst 50 000 aktier av serie B under perioden från och med 29 april 2024 fram till och med den 31 maj 2024, vid ett eller flera tillfällen. Återköp ska ske på Nasdaq Stockholm i enlighet med dess Regelverk för emittenter till ett pris per aktie inom det på Nasdaq Stockholm vid var tid gällande kursintervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs.

Syftet med återköpet är att säkerställa framtida leverans av aktier till deltagare i Holmens långsiktiga aktiesparprogram.

Holmen innehar vid tidpunkten för detta pressmeddelande 3 289 969 egna aktier av serie B, motsvarande 2 % av totalt antal aktier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen, 073 986 51 12

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Vår omsättning uppgick 2023 till nästan 23 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

DexTech Medical AB, Delårsrapport 1 juli, 2023 – 31 mars 2024

Published

on

By

Sammanfattning av tredje kvartalet (2024-01-01 – 2024-03-31)

  • Nettoomsättningen uppgick till 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -1,5 (-1,6) MSEK
  • Resultat per aktie* -0,08 (-0,08) SEK

Sammanfattning av niomånadersperioden (2023-07-01 – 2024-03-31)

  • Nettoomsättningen uppgick till 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -3,9 (-3,7) MSEK
  • Resultat per aktie* -0,18 (-0,19) SEK
  • Likvida medel uppgick vid periodens utgång till 21,1 (27,1) MSEK

* Före och efter utspädning. Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier 18 485 857. För jämförelseperioden var genomsnittligt antal aktier 18 485 857. Belopp inom parentes avser motsvarande period föregående år.

VD:s kommentar 

Bolagets fas1 studie avseende OsteoDex behandling av multipelt myelom pågår och patientrekryteringen fortskrider.

 Huvudprövare (principal investigator, PI) är Dr Katarina Uttervall, MD, PhD, Avdelningen för Hematologi/HERM, Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge. Biomarkörer analyseras vid Centrallaboratoriet, Karolinska Universitetssjukhuset, NKS, Solna. Patienter med recidiverande/behandlingsresistent sjukdom och som erhållit 1–5 tidigare behandlingslinjer inkluderas. Primär målsättning är att konfirmera säkerhet och tolererbarhet samt som sekundär målsättning att fastställa eventuell behandlingsrespons. Dokumentering av livskvalité́ kommer även att göras (QoL scores).

Den första patienten behandlades i december vid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. De första provsvaren från patient 1 inkom den 23 januari och visar en mycket stark effekt på markören för osteoklast aktivitet (CTX).  Patienten har nu fullgjort behandlingen enligt studieprotokollet och har nu stabil sjukdom. Stabil sjukdom innebär att sjukdomen ej fortskrider (bromsad). Resultatet är viktigt och indikerar att Osteodex kan bromsa recidiverande/behandlingsresistent sjukdom.

Ett amendment till studieprotokollet som innebär att Bolaget kan följa patientens sjukdomshistoria efter fullgjord behandling är nu godkänt av berörda myndigheter. Det ger Bolaget information om durationen av OsteoDex sjukdomsbromasande effekt.

Anders R Holmberg

Kontaktpersoner

Anders Holmberg, verkställande direktör, +46 73 324 27 82

Gösta Lundgren, CFO, +46 70 710 47 88

Denna information är sådan information som DexTech Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024.

DexTech Medical AB är ett svenskt forskningsföretag som utifrån sin teknikplattform har utvecklat fyra läkemedelskandidater som skyddas av patent. Huvudkandidaten är OsteoDex för behandling av kastrationsresistent prostatacancer (CRPC) med skelettmetastaser. En framgångsrik klinisk fas II studie har genomförts med OsteoDex där resultatet visar hög tolererbarhet med lindriga biverkningar samt behandlingseffekt på patienter som sviktar på befintliga läkemedel. DexTechs målsättning är att senast efter genomförd fas II-studie utlicensiera respektive läkemedelskandidat. DexTech Medical AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Paulina Brandberg besöker Falun

Published

on

By

Måndagen den 29 april besöker jämställdhets- och biträdande arbetsmarknadsminister Paulina Brandberg Falun. Hon kommer bland annat att delta i möte med landshövding Helena Höij kring arbetet mot mäns våld mot kvinnor, annat våld i nära relationer och hedersrelaterat våld och förtryck och göra ett verksamhetsbesök vid Polisen i Dalarna. 

Vid mötet med landshövdingen kommer Paulina Brandberg att få information om ”Ett Dalarna fritt från våld”, Dalarnas jämställdhetsstrategi samt en lägesrapport kring länets regionala resurscentrum mot hedersrelaterat våld och förtryck. Vid mötet deltar landshövdingen, representanter från Länsstyrelsen, Polisen och Region Dalarna. 

Paulina Brandberg kommer också att göra ett verksamhetsbesök vid Polisen för att få en fördjupad inblick i deras arbete mot våldet.

Program 

12.00-14.00 Möte med landshövdingen

14.00-14.30 Tid för media
Adress ges vid anmälan.

14.30-16.30 Verksamhetsbesök Polisen 

16.30-17.00 Tid för media
Adress ges vid anmälan.

Kontakta Emelie Franzén vid intervjuförfrågningar.
 

Kontakt
Emelie Franzén
Pressassistent hos jämställdhets- och biträdande arbetsmarknadsminister Paulina Brandberg
076-771 09 51
emelie.franzen@regeringskansliet.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.