Connect with us

Marknadsnyheter

Scandic stärker kommersiellt fokus genom rekrytering av Anna Spjuth som Chief Commercial Officer

Published

on

Scandic presenterar idag en förstärkning av sin kommersiella organisation genom rekryteringen av Anna Spjuth som Chief Commercial Officer.  Anna påbörjar sin anställning den 1 oktober 2020 och kommer att ingå i Scandics koncernledning.

I syfte att stärka Scandics kommersiella fokus har Anna Spjuth rekryterats till Chief Commercial Officer (CCO). Anna har en gedigen bakgrund från den nordiska hotellbranschen. Hon kommer närmast från en roll som Senior Vice President på Comfort Hotel, en del av Nordic Choice Group, där hon bland annat framgångsrikt ansvarat för den kommersiella strategin, konceptutveckling och varumärkesplattform.  Dessförinnan var Anna ansvarig för konceptutveckling av Brunkebergstorgprojektet i Stockholm med At Six, Hobo och Tak. Hon har också flera års erfarenhet som VD på Yasuragi och hotelldirektör inom Scandickoncernen.

  • Marknadsförutsättningarna ändras snabbt vilket gör att vi har ett behov av att stärka vårt kommersiella fokus. Med Anna som övergripande ansvarig kommer vi att höja tempot och öka tydligheten inom det kommersiella området, vilket gör att vi på ett bättre sätt kan tillvarata vår fulla potential i marknaden. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba tillsammans med Anna, säger Jens Mathiesen, vd och koncernchef för Scandic Hotels Group AB.

I samband organisationsförändringen slås Scandics två kommersiella enheter ihop till en. Tidigare har ansvaret varit uppdelat på Customer Journey med ansvar för bland annat e-commerce, varumärkesstrategi, marknadsföring och lojalitetsprogram samt Commercial Optimization med ansvar för bland annat distribution, intäktsoptimering och försäljning.

  • Jag är mycket glad över att komma tillbaka till Scandic i min nya roll. Scandic är ett starkt företag som är klar marknadsledare och har ett attraktivt kunderbjudande och en unik kultur. Med det som bas har vi mycket goda förutsättningar att ytterligare stärka vår marknadsposition, säger Anna Spjuth.
     
     

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: 
henrik.vikstrom@scandichotels.com
Telefon: +46 709 52 80 06

Elin Westin, Director of Communication, Scandic Hotels Group
Email: elin.westin@scandichotels.com
Telefon: +46 702 77 75 26

 

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valkompassen av unga för unga

Published

on

By

Nu släpper KFUM Sverige valkompassen som ska svara på unga människors frågor inför EU-valet. Frågorna har ställts till unga och är en valkompass av unga och för unga med syfte att inkludera unga i det kommande EU-valet. 

Med 30 dagar kvar till EU-valet kommer valkompassen för unga och förstagångsväljare. 

– Vi saknade en valkompass som besvarade ungas frågor inför EU-valet, därför frågade vi helt enkelt unga personer vilka frågor de har inför det kommande EU-valet, säger Alexander Clemenson, generalsekreterare för KFUM Sverige. 

Genom att lyssna på unga med respekt och nyfikenhet skapar vi möjligheter för unga att påverka, liksom att både vara och utvecklas till aktiva samhällsmedborgare. 

– Vi hoppas att vår valkompass kan få unga som målgrupp att känna sig inkluderade i EU-valet och förhoppningsvis vilja gå och rösta, fortsätter Alexander Clemenson. För om vi menar allvar med att samhället ska vara till för alla så måste vi lyssna på ungas frågor och även svara på dessa. 

Alla partier har inte varit intresserade

Endast två av de åtta tillfrågade partierna har avstått från att svara på de ungas frågeenkät. I dessa fall har vi fått leta upp svaren i deras valmanifest och uttalande i medierna. Detta för att kunna leverera så tydliga svar som möjligt. 

Alexander Clemenson
Generalsekreterare
08-6673001
 

Laura Luna
PR- & Kommunikationsansvarig
073-6612275
 

KFUM är Sveriges bredaste ungdomsrörelse och en del av den globala YWCA- och YMCA-rörelsen. En rörelse som utgår från ungas vilja till engagemang och behov, med många olika verksamheter. Vi har aktiviteter inom idrott, friluftsliv, kultur och mycket mer.

Läs mer om oss på www.kfum.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Uppdatering av processen gällande högkostnadsskydd

Published

on

By

AcuCort har i samråd med Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV)  beslutat att dra tillbaka sin ansökan för Zeqmelit® i syfte att möta TLV:s önskemål om ytterligare studier kring patientnyttan.
– Vi driver sedan tidigare en patientstudie som vi bedömer kommer att svara upp mot TLV:s önskemål, säger Jonas Jönmark, vd på AcuCort.

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) har meddelat AcuCort att en studie kring hur patienterna använder Zeqmelit®, en innovativ munfilm för behandling av svår och akut allergi, är nödvändig för att myndigheten ska kunna fatta beslut gällande högkostnadsskyddet.

– Återkopplingen från TLV är att Zeqmelit® är en helt ny typ av behandling av allergi, vilket ställer högre krav på vetenskapliga studieresultat innan det omfattas av högkostnadsskyddet, säger Jonas Jönmark.                      

Den studie som TLV nu efterfrågar handlar om hur patienten använder sin behandling med Zeqmelit®. AcuCort inledde just en sådan studie i januari.

– Studien beräknas bli klar under andra halvåret 2024. Min bedömning är att resultatet kommer att förse TLV med information som leder till ett positivt besked angående Zeqmelit® och högkostnadsskyddet.

Processen med TLV-ansökan förändrar ingenting vad gäller kommersialiseringen av Zeqmelit®  som kommer att lanseras i Norden under sommaren 2024.

– Vi ser fortsatt fram emot säljstart i sommar och är övertygade om att Zeqmelit® kommer att göra en avgörande skillnad för många allergiker och deras livskvalitet, säger Jonas Jönmark.

 

För ytterligare information

Jonas Jönmark, VD AcuCort AB
Tel: +46 70 3655400
E-post: jonas.jonmark@acucort.se

Om AcuCort AB (publ)

AcuCort har utvecklat och kommersialiserar Zeqmelit®, en ny snabblöslig munfilm att lägga på tungan, baserad på den välkända kortisonsubstansen dexametason. Läkemedlet är en smart produkt i en ny, innovativ, patenterad och användarvänlig administrationsform i första hand för behandling av svåra och akuta allergiska reaktioner, krupp hos barn, illamående och kräkningar vid cellgiftsbehandling samt för behandling av patienter med covid-19 som behöver kompletterande syrebehandling. Zeqmelit® är godkänt i Sverige, Danmark, Norge och Finland. AcuCort (kortnamn: ACUC) är noterat på Spotlight Stock Market. Besök gärna www.acucort.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Uppdatering av processen gällande högkostnadsskydd

Published

on

By

AcuCort har i samråd med Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV)  beslutat att dra tillbaka sin ansökan för Zeqmelit® i syfte att möta TLV:s önskemål om ytterligare studier kring patientnyttan.
– Vi driver sedan tidigare en patientstudie som vi bedömer kommer att svara upp mot TLV:s önskemål, säger Jonas Jönmark, vd på AcuCort.

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) har meddelat AcuCort att en studie kring hur patienterna använder Zeqmelit®, en innovativ munfilm för behandling av svår och akut allergi, är nödvändig för att myndigheten ska kunna fatta beslut gällande högkostnadsskyddet.

– Återkopplingen från TLV är att Zeqmelit® är en helt ny typ av behandling av allergi, vilket ställer högre krav på vetenskapliga studieresultat innan det omfattas av högkostnadsskyddet, säger Jonas Jönmark.                      

Den studie som TLV nu efterfrågar handlar om hur patienten använder sin behandling med Zeqmelit®. AcuCort inledde just en sådan studie i januari.

– Studien beräknas bli klar under andra halvåret 2024. Min bedömning är att resultatet kommer att förse TLV med information som leder till ett positivt besked angående Zeqmelit® och högkostnadsskyddet.

Processen med TLV-ansökan förändrar ingenting vad gäller kommersialiseringen av Zeqmelit®  som kommer att lanseras i Norden under sommaren 2024.

– Vi ser fortsatt fram emot säljstart i sommar och är övertygade om att Zeqmelit® kommer att göra en avgörande skillnad för många allergiker och deras livskvalitet, säger Jonas Jönmark.

 

För ytterligare information

Jonas Jönmark, VD AcuCort AB
Tel: +46 70 3655400
E-post: jonas.jonmark@acucort.se

Om AcuCort AB (publ)

AcuCort har utvecklat och kommersialiserar Zeqmelit®, en ny snabblöslig munfilm att lägga på tungan, baserad på den välkända kortisonsubstansen dexametason. Läkemedlet är en smart produkt i en ny, innovativ, patenterad och användarvänlig administrationsform i första hand för behandling av svåra och akuta allergiska reaktioner, krupp hos barn, illamående och kräkningar vid cellgiftsbehandling samt för behandling av patienter med covid-19 som behöver kompletterande syrebehandling. Zeqmelit® är godkänt i Sverige, Danmark, Norge och Finland. AcuCort (kortnamn: ACUC) är noterat på Spotlight Stock Market. Besök gärna www.acucort.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.