Connect with us

Marknadsnyheter

Sensys Gatso Group stärker verksamheten i USA med ny verkställande direktör

Published

on

Sensys Gatso Group, STO: SENS, tillkännager idag utnämningen av William Braden till ny verkställande direktör för dess amerikanska dotterbolag, Sensys Gatso USA, Inc., med start den 15 maj.

William (Bill) Braden har en framgångsrik bakgrund inom account management, fältservice, konstruktion och teknik för ett antal B2B (företag till företag) och B2G (företag till offentlig förvaltning). Bill har byggt och lett team med resultatansvar för amerikanska företag och nordamerikanskt baserade europeiska dotterbolag inom trafiksäkerhet, hälsovård och tillverkningsindustrin.

Med över 10 års erfarenhet på marknaden för automatiserad trafikövervakning i USA, arbetade Bill som National Field Services Director för en stor industriaktör. I denna roll var han ansvarig för hanteringen av över 1800 automatiska trafikövervakningssystem inklusive några av Nordamerikas största program någonsin. Han kommer att börja på Sensys Gatso USA den 15 maj, och ersätta Andrew Noble som har sökt möjligheter utanför Sensys Gatso.

”Det är med stor glädje som jag ansluter till den snabbt växande Sensys Gatso USA-verksamheten. Jag attraheras av företagets utmärkta rykte och integritet, toppmoderna övervakningslösningar för automatisk trafikövervakning och viktigast av allt, kvaliteten hos våra kunder, partners och anställda. Det är en förmån att få börja i företaget och leda organisationen genom dess nästa steg av tillväxt och expansion.” konstaterar Bill Braden.

Sensys Gatso USA är en viktig drivkraft för tillväxt och lönsamhet för Sensys Gatso Groups strategi och finansiella mål för 2025. Sensys Gatso USA tillhandahåller TRaaS, Traffic Enforcement as a Service, via nyckelfärdiga kamerasystem och marknadsledande mjukvaruplattformar. Genom sömlös integrering av alla delar i en automatisk trafikövervakningslösning, från bildtagning till dataanalys och efterföljande kundtjänst och bötesinsamling, tillhandahåller Sensys Gatso värdefulla program för trafiksäkerhet, och program för allmän medvetenhet till städer över hela landet.

Ivo Mönnink, CEO för Sensys Gatso-koncernen säger: ”Att bygga vidare på Sensys Gatso USA, Inc.s tidigare framgångar kräver en mycket erfaren fält- och operativ chef. Detta för att inte bara säkra och vinna kontrakt, utan lika viktigt för att optimera intäktspotentialen genom mycket snabba och effektiva fält- och teknikimplementationer tillsammans med högsta möjliga drifttid för övervakningssystemen. Vi tror utan tvekan att Bill är kvalificerad att leda vår USA-organisation genom nästa fas av accelererad tillväxt.”

Sensys Gatso har genomfört den amerikanska rekryteringen genom ett välkänt internationellt rekryteringsföretag.

Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 5 maj, 2022 kl. 11.20.

För mer information kontakta:
Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB
E-post: investors@sensysgatso.com

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Costa Rica, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Koncernen har 263 anställda. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information, besök www.sensysgatso.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.