Connect with us

Marknadsnyheter

Sogeti på topp 3 i årets rankinglista över Sveriges Bästa Arbetsgivare 2022

Published

on

Sogeti har sedan 2010 funnits med på Universums lista ”Sveriges bästa arbetsgivare”, så även i år. Denna gång klättrar Sogeti hela sex platser uppåt på listan och placerar sig på topp 3 i denna branschöverskridande ranking.

Stockholm, 16 oktober 2022 – Undersökningen kallad Sveriges Bästa Arbetsgivare görs årligen av Universum och mäter vad medarbetare tycker om sin nuvarande arbetsgivare och resultatet baseras på tre faktorer; intern identitet, nöjdhet/rekommendation och lojalitet. Svaren på de olika perspektiven vävs ihop till ett indexvärde, utifrån indexvärdet rankas olika arbetsgivare och skapar rankinglistan ”Sveriges Bästa Arbetsgivare”. Årets undersökning genomfördes mellan maj till juni 2022. Sogeti Sverige AB (Sogeti), med verksamhet på 21 orter* runt om i landet, tar än en gång plats på listan och klättar i år till tredje plats.

– Sogeti har i många år varit högt rankade avseende den interna attraktiviteten som arbetsgivare. I årets mätning gör man en makalös ökning till tredje plats i mätningen. Detta är ett tydligt tecken på Sogetis långsiktighet, professionalism och fokus på attraktionsfrågorna såväl internt som externt, Universum Group, säger Martin Strömqvist, Co-founder, Universum Group.

– Vi är otroligt stolta över att vara topp 3 i Sverige och över att vi dessutom har flera av starkaste värdena i hela mätningen. Att upplevas som en attraktiv arbetsgivare utifrån sett är viktigt för oss, men listan över Sveriges Bästa Arbetsgivare är den ranking vi värderar högst eftersom det är våra anställda, de som faktiskt jobbar här och känner Sogeti utan och innan, som delat med sig av vad de tycker om oss. Så vår topplacering i år är ett riktigt styrkebesked som också stämmer väl överens med våra egna regelbundna medarbetarnöjdhets-mätningar, vars resultat vi även transparent delar med oss av publikt på vår webb, kommenterar Aron Östergård, HR-chef på Sogeti i Sverige.

Betydligt högre medarbetarnöjdhet än snittet
2022 gör alltså Sogeti ett mycket starkt resultat med en tredjeplats och klättrar sex placeringar på listan sedan förra året. Sogetis resultat i rapporten (kolumn ”Sogetis medarbetare” nedan) visar även på en betydligt högre medarbetarnöjdhet än snittet bland alla företag som deltar i undersökningen (kolumn ”Totalt” nedan), och Sogeti sticker också ut i den så kallade ”Jämförelsegruppen” där andra företag i just IT-branschen finns med.

Starkaste associationerna i Sogetis resultat
En översikt från Sogetis resultat i rankingen synliggör de vanligaste associationerna inom varje drivande faktor för arbetsgivarimagens attraktivitet som företagets medarbetare associerar med Sogeti som arbetsgivare.

Undersökningen visar också vilka ”associationer” som Sogeti förknippas starkast med, presenterat i ett ordmoln:

– Som det ser ut på marknaden just nu finns det anledning att anta att de största orden i vårt ordmoln kan vara mycket attraktiva för dem som söker sig om efter en ny arbetsgivare, kommenterar HR-chef Aron Östergård.

Högt rankade
Sogeti har ett starkt track record när det gäller HR-relaterade rankinglistor. Utöver att ha funnits med på ranking-listan över Sveriges Bästa Arbetsgivare sedan 2010 har Sogeti även rankats på listan över Karriärföretag i Sverige sedan 2016. Under 2022 har dessutom Sogetis populära trainee-program – Sogeti Careerbooster – rankats 4:a i Sverige, och Sogeti har därutöver placerat sig på Topp 10-listan över Karriärföretag, specifikt för både Young Professionals och studenter. 2019 vann dessutom Sogeti, som enda företag, priset Guldnappen, ett pris som tilldelas Sveriges mest föräldravänliga företag. Och man fortsätter att sticka ut då Sogeti just utsetts till semifinalist inför Svenska Jämställdhetspriset som delas ut i februari 2023.

– År efter år storsatsar vi på att vara en riktigt bra arbetsgivare. Våra fina placeringar vidimerar att vårt mycket fokuserade HR-arbete, som har som mål att våra medarbetare ska trivas och utvecklas inom Sogeti-familjen, bär frukt, och synliggör att vi ständigt vässar oss för att blir en än mer attraktiv arbetsgivare, avslutar Aron Östergård.

**Borlänge, Borås, Gävle, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Luleå, Malmö, Norrköping, Nyköping, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Västerås, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

###
 

Foton och mer information

Ett högupplöst foto på Aron Östergård, ett vinnarfoto och rankingens logo finns att ladda ner på: www.sogeti.se/sba2022
Om lediga jobb: www.sogeti.se/jobb
Om Sogetis utmärkelser: www.sogeti.se/awards
Om trainee-programmet Sogeti Careerbooster: www.sogeti.se/careerbooster
Om medarbetarnöjdhet på Sogeti: www.sogeti.se/nojdamedarbetare
Om Sogeti och kundnöjdhet: www.sogeti.se/otace

Om Sogeti Sverige

Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation.

Capgemini -koncernen är en världsledande samarbetspartner som stöttar kunder att driva och utveckla sina verksamheter genom den potential och de möjligheter som skapas av teknologi. Koncernen har som ledstjärna att med teknikens hjälp frigöra mänsklig energi som kan användas till att bygga en hållbar och inkluderande framtid. Organisationen präglas av mångfald och ansvar och har över 350 000 medarbetare i ca 50 länder. Med 55 års erfarenhet och djup branschexpertis är Capgemini en trygg partner som kan hantera hela bredden av kundernas affär, från strategi och design till drift, alltid i takt med den senaste utvecklingen för innovationsområden som molnet, data, AI, uppkopplade enheter, mjukvara, digital ingenjörskonst och  plattformar. Koncernen rapporterade under 2021 globala intäkter på 18 miljarder Euro. Get the Future You Want

Besök oss på www.sogeti.se.

Therese Sinter
Marknads- och kommunikationsdirektör, Sogeti Sverige
070-361 46 21
therese.sinter@sogeti.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.