Connect with us

Marknadsnyheter

Sogeti utsett till ”Karriärföretag 2023”

Published

on

Varje år väljer Karriärföretagen ut de arbetsgivare som är mest attraktiva att göra karriär på i Sverige. När ”Karriärföretagen 2023” nu presenterats är Sogeti Sverige med på listan igen – för åttonde året i rad.

Stockholm, 24 november 2022 – Karriärföretagen är en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter både för nyexaminerade studenter och för unga arbetstagare som redan har jobbat i några år. Syftet med att Karriärföretagen är att förenkla för Sveriges studenter och young professionals att hitta sin nästa arbetsgivare och belöna ett framgångsrikt employer branding-arbete. Samtliga organisationer granskas av Karriärföretagens expertpanel som består av specialister inom HR, webb, karriärrådgivning, sociala medier & marknadsföring. Expertpanelen betygsätter:

  • Organisationens karriärsidor: information, kvalitet och dynamik
  • Närvaron och kvaliteten i sociala och andra digitala medier
  • Aktiviteterna gentemot studenter och yrkesverksamma akademiker
  • Attraktiviteten som arbetsgivare i externa mätningar

Nu har listan över 2023 års Karriärföretag tillkännagjorts. För åttonde året i rad finns Sogeti Sverige AB (Sogeti), med verksamhet på 21 orter* runt om i landet, med på listan. Det innebär att Sogeti är en av de arbetsgivare som har behållit statusen längst i Sverige.

Juryns motivering lyder:

”Sogeti är en trygg arbetsgivare som drivs av en engagerad ledning. De har goda värderingar och tydliga gemensamma mål. Vi ser att Sogeti värnar om sina medarbetare genom att erbjuda trygghet och möjlighet till utveckling. Det är en stor organisation och karriärmöjligheterna är många. Hos Sogeti finns det många spännande val vilket garanterar en attraktiv karriär.”

– Karriär hos oss kan ske både på tvären och på höjden. Vårt mål är att den som är anställd hos oss ska vara på en ständig utvecklingsresa och framåtlutat bli den bästa versionen av sig själv. För dem som är nya i branschen är vårt högt rankade trainee-program Sogeti Careerbooster mycket populärt då deltagarna ges en rivstart in i IT-branschen på 9-10 veckor. Vi är otroligt stolta över att vi år efter år finns med på rankinglistor över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och arbetsplatser och våra egna medarbetare ger oss så höga betyg i våra medarbetarenkäter, kommenterar Aron Östergård, HR-chef på Sogeti i Sverige.

Högt rankade
Sogeti har ett starkt track record när det gäller HR-relaterade rankinglistor. Utöver att ha utsetts till Karriärföretag 2023, placerade sig Sogeti nyligen trea på ranking-listan över Sveriges Bästa Arbetsgivare, en lista som företaget funnits med på sedan 2010. Under 2022 har dessutom Sogetis populära trainee-program – Sogeti Careerbooster – rankats 4:a i Sverige, och Sogeti har därutöver placerat sig på Topp 10-listan över Karriärföretag, specifikt för både Young Professionals och studenter. 2019 vann dessutom Sogeti, som enda företag, priset Guldnappen, ett pris som tilldelas Sveriges mest föräldravänliga företag. Och Sogeti fortsätter att sticka ut då företaget just utsetts till semifinalist inför Svenska Jämställdhetspriset som delas ut i februari 2023.

– Vi kan konstatera att många attraheras av Sogeti, bland annat på grund av vår teknikexpertis, för att vi har lyckats behålla en platt organisation trots att vi är ett av Sveriges största IT-konsultföretag och för att vi är en trygg arbetsgivare med starkt familjekänsla som ser individen. Många attraheras också av vårt starka gender balance-fokus och av vårt företags DNA, fyllt av entreprenörskap och en härlig otålighet att skapa värde snabbt, till nytta för många. Allt detta sammantaget gör att många vill bli en del av Sogetifamiljen och växa hos oss, avslutar Aron Östergård.

*Borlänge, Borås, Gävle, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Luleå, Malmö, Norrköping, Nyköping, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Västerås, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

###
 

Foton och mer information

Ta del av listan och se alla Karriärföretag 2023: https://karriarforetagen.se/
Ett högupplöst foto på Aron Östergård och rankingens logo för nedladdning: https://www.sogeti.se/kf2023
Om lediga jobb: www.sogeti.se/jobb

Om Sogetis utmärkelser: www.sogeti.se/awards
Om trainee-programmet Sogeti Careerbooster: www.sogeti.se/careerbooster
Om medarbetarnöjdhet på Sogeti: www.sogeti.se/nojdamedarbetare
Om Sogeti och kundnöjdhet: www.sogeti.se/otace

Om Sogeti Sverige

Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation.

Capgemini -koncernen är en världsledande samarbetspartner som stöttar kunder att driva och utveckla sina verksamheter genom den potential och de möjligheter som skapas av teknologi. Koncernen har som ledstjärna att med teknikens hjälp frigöra mänsklig energi som kan användas till att bygga en hållbar och inkluderande framtid. Organisationen präglas av mångfald och ansvar och har över 350 000 medarbetare i ca 50 länder. Med 55 års erfarenhet och djup branschexpertis är Capgemini en trygg partner som kan hantera hela bredden av kundernas affär, från strategi och design till drift, alltid i takt med den senaste utvecklingen för innovationsområden som molnet, data, AI, uppkopplade enheter, mjukvara, digital ingenjörskonst och plattformar. Koncernen rapporterade under 2021 globala intäkter på 18 miljarder Euro. Get the Future You Want

Besök oss på www.sogeti.se.

Therese Sinter
Marknads- och kommunikationsdirektör, Sogeti Sverige
070-361 46 21
therese.sinter@sogeti.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

RISE investerar och köper utrustning och teknik från EmbeddedArt

Published

on

By

EmbeddedArt, i samarbete med Research Institutes of Sweden (RISE), presenterar idag ett innovativt forskningsprojekt. Arbetet syftar till att förbättra djurens välbefinnande och effektivisera jordbruksdriften genom avancerad teknik. 

​​​​​​Projektet, som startar i juni, sträcker sig över tre år och kombinerar expertis inom satellitteknologi och avancerad dataanalys. RISE investerar och köper utrustning från EmbeddedArt för 250 000 SEK i samband med projektstarten i juni 2024.

I detta arbete kommer RISE att utforska hur satellitbilddata kan användas för att mäta förändringar inom biologisk mångfald. Tekniken kommer att testas för att utröna om den kan detektera miljöförändringar på samma sätt som man idag kan mäta exempelvis övergödning. I förlängningen kan projektet ge ökad förståelse och kapacitet för att skapa mer hållbara jordbruksmiljöer.

EmbeddedArts helägda dotterbolag Spåra kommer att bidra med GPS-trackers utrustade med bland annat accelerometrar och teknologi som möjliggör för lantbrukare att ersätta fysiska stängsel med virtuella alternativ, vilket avsevärt reducerar både tid och kostnad för underhåll.

– Vi valde EmbeddedArt som partner eftersom de har lång erfarenhet att jobba med forskning och institutioner. De skräddarsyr en sensorplattform som möter våra specifika behov, säger Per Peez Nielsen, seniorforskare på RISE inom Etologi och Djurskydd och Sveriges ledande expert inom Virtuella Stängsel.”

– Beställningen från RISE och det kommande partnerskapet är en del av vårt åtagande att integrera högteknologiska lösningar inom jordbruket. Dels att förbättra djurens välbefinnande och men också att bidra till ett mer hållbart jordbruk, säger Jörgen Eberstein VD på Spåra. Det här beställningen från RISE är mycket glädjande och ger oss en stor möjlighet växa vidare i den här marknaden och samtidigt vara med att skapa en mer miljövänlig jordbrukssektor.

Lars Tegborg, Koncernchef
Telefon: +4670 982 29 41
E-post: lars.tegborg@embeddedart.se

EmbeddedArt är ett försvarsindustriföretag med verksamhet även inom Internet of Things (IoT) och elektroniksektorn. Kärnverksamheten omfattar utveckling och försäljning av avancerade produkter och system samt konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara. Bolaget engagerar sig i hela livscykeln för dessa system och produkter samt bedriver även konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara till tidsmässigt. Kunderna återfinns främst inom försvarsområdet men också inom elektronikindustrin i stort.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads AB

Published

on

By

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads efter en framgångsrik interimistisk period som tillförordnad VD för bolaget. Mattias Nordenbergs främsta uppgift är att fortsätta leda Leeads framgångar inom online samt öka tillväxttakten för bolagets strategiskt viktiga affärsområde DOOH.

Publiceringsdatum: Stockholm, 2 maj, 2024 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Mattias Nordenberg, med 13 års erfarenhet inom Leeads, har en gedigen erfarenhet med många framgångsrika prestationer. Mattias har spelat en central roll i utvecklingen av Leeads, med fokus på försäljning inom digitala medier, DOOH och programmatisk handel. Mattias stora engagemang och kunskap, har varit av avgörande betydelse för bolagets framgångar och dess position som en ledande aktör inom branschen.

“Vi är inne i en spännande tid med stora möjligheter, inte minst inom DOOH, där vi växer och tar marknadsandelar och jag ser fram emot att ta Leeads till nästa nivå utifrån möjligheten att verka som bolagets VD. Jag är djupt engagerad i arbetet med våra kunder och ser fram emot att tillsammans med vårt fantastiska team fortsätta att driva tillväxt med fina resultat”, säger Mattias Nordenberg.

“Mattias har visat en enastående ledarskapsförmåga med en stark vision för företagets framtid. Jag är övertygad om att hans affärsmannaskap och entreprenörsdriv, med en djup kundförståelse, kommer att ta Leeads till fortsatta framgångar och tillväxt. Mattias var vårt förstahandsval i rekryteringen av ny VD och det är med glädje jag ser fram emot att Mattias verkställer Leeads offensiva tillväxtplan”, säger Bodil Ericsson Torp, VD VO2 och styrelseordförande Leeads AB.

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

För mer information:

Bodil Ericsson Torp, VD VO2 Cap Holding AB (publ)

Tel: +46 (0)76 610 20 10

E-mail: bodil.ericsson.torp@vo2cap.se

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

Tel: +46 (0)73 506 78 94

E-mail: mattias.nordenberg@leeads.com

Om Leeads AB

Leeads AB är en ledande aktör inom den digitala marknaden och erbjuder innovativa lösningar inom områden som digitala medier, utomhusreklam och programmatisk handel. Bolaget fokuserar på att leverera effektiva reklamlösningar till sina kunder och partners och strävar efter att vara en drivande kraft för innovation och utveckling inom branschen.

Mer information se: www.leeads.com

Om VO2                

VO2 Cap Holding AB (publ) är en kvalitetsförvärvare som förädlar och expanderar entreprenörsbolag inom media, marknadsföring och tech med tydlig värdepotential. För mer information se vo2cap.se. I koncernen ingår de helägda dotterföretagen Netric Sales AB netricsales.com, Leeads AB och Locads AB leeads.com, AdProfit AB adprofit.se, Livewrapped AB livewrapped.com, Borg Owilli AB borgowilli.se och Madington AB madington.com.

VO2 Cap Holding AB (publ) (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på vo2cap.se. Bolagets Certified Adviser är Amudova AB, Box 5855, 102 40 Stockholm, tel: +46 (0)8-546 017 58, info@amudova.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

AVIAREPS firar 30-årsjubileum

Published

on

By

AVIAREPS som grundades i München 1994 har idag 69 kontor i 65 länder över hela världen och firar 30-årsjubileum denna månad

 

 

AVIAREPS firar 30-årsjubileum

AVIAREPS som grundades i München 1994 har idag 69 kontor i 65 länder över hela världen och firar 30-årsjubileum denna månad

Med ambitionen att hjälpa flygbolag och destinationer att utöka sin verksamhet grundades AVIAREPS av Michael Gaebler i april 1994 i München, Tyskland. 30 år senare har AVIAREPS utökat sitt nätverk till 69 kontor i 65 länder världen över, och med ett brett utbud av varumärken inom flyg-, turism-, hotell-, mat- och dryckes- och livsstilsbranscherna –  har det blivit världens ledande internationella försäljnings-, marknadsförings- och kommunikationsföretag inom dessa affärsområden. I april 2024 firar AVIAREPS 30 år av att skapa framgång och 30 år av att föra världen till människorna i den.

Michael Gaebler, ordförande och grundare av AVIAREPS: ”30 år med AVIAREPS! Vilken fantastisk resa det har varit med exceptionella och underbara kollegor och partners! I början var AVIAREPS en lösning för flygbolag, destinationer och hotell för att de bättre skulle kunna expandera sin verksamhet och nå ut på de globala marknaderna. Idag anförtros AVIAREPS och agerar på uppdrag av ett ökande antal varumärken. Vi har expanderat från varumärken inom flyg, destinationer och hotell till ett brett spektrum av affärsområden, inklusive mobilitet, livsstil, detaljhandel, turistattraktioner, handelsfrämjande samt mat och dryck. I år firar AVIAREPS 30-årsjubileum och jag är stolt över att kunna säga att de stora och pågående framgångarna för våra kunder i deras strävan att nå ut på den globala marknaden och växa, har baserats på att vi har sammanfört dem och låtit dem få hjälp av den bästa produkten i världen – våra medarbetare.”

AVIAREPS inledde officiellt 30-årsfirandet på årets ITB Berlin, världens ledande resemässa, med det årliga signatureventet ”AVIAREPS ITB Executive Dinner” och firade milstolpejubileet med partners från hela världen.

      

Edgar Lacker, VD för AVIAREPS: ”AVIAREPS signaturevent är alltid min personliga ITB-höjdpunkt och ett utmärkt tillfälle att fira våra långvariga partnerskap! Det här året var särskilt spännande, eftersom vi inledde vårt 30-årsjubileum och firade 3 decennier av AVIAREPS med våra partners och våra fantastiska AVIAPEOPLE. Idag är AVIAREPS stolta över att vara den globala ledaren inom representation av flygbolag, turism och besöksnäring och att aktivt påverka, utveckla och forma trender, efterfrågan och utgifter inom turism, flyg och besöksnäring. Som en födelsedagspresent till oss själva har vi lanserat en helt ny, modern och interaktiv webbplats aviareps.com som på ett perfekt sätt representerar det AVIAREPS står för: innovation, tillväxt, excellens och inspiration.”

A planet earth with text overlay Description automatically generated

New AVIAREPS Website www.aviareps.com

Flera milstolpar har banat väg för AVIAREPS framgång under årens lopp. År 1996, bara två år efter grundandet, hade AVIAREPS redan börjat expandera inom Europa – Nordamerika följde kort därefter år 2001. År 2010 hade AVIAREPS utökat sitt globala kontorsnät till sex kontinenter: Afrika, Asien, Europa, Nord- och Sydamerika samt Australien. Idag driver företaget stolt 69 kontor i 65 länder och erbjuder globala 360°-tjänster till mer än 250 kunder. AVIAREPS globala expansion omfattade inte bara tillväxten av kontorsnätverket, utan också diversifieringen till en mängd olika affärsområden, grundandet av dotterbolag, såsom IT-tjänsteleverantören AVIANET, och lanseringen av nya produkter, såsom gruppbokningstjänsten AVIAGROUPS, AVIAREPS eget digitala ekosystem och distributionsplattformen AVIAHUB.

30 år efter starten fortsätter AVIAREPS att följa sitt uppdrag: Att föra människor till världen och världen till människorna!

Besök AVIAREPS nya webbplats: www.aviareps.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.