Connect with us

Marknadsnyheter

Stockholmshem nominerat till Årets employer branding företag 2021

Published

on

Stockholmhems arbetsgivarvarumärke blir allt starkare. Idag står det klart att Stockholmshem är en av fem nominerade till Årets employer brandingföretag 2021. Ett resultat av målmedvetet arbete och gott samarbete mellan HR och Kommunikation.

Utmärkelsen delas ut av Universum på Universum Talent Awards sedan 25 år tillbaka. Jenny Nielsen är HR-chef på Stockholmshem och gläds över erkännandet.

– Vi arbetar hårt för att vara en attraktiv arbetsgivare, och våra medarbetarundersökningar visar att vi är en arbetsplats där våra medarbetare trivs, tycker att de bidrar, är engagerade och känner sig uppskattade, säger Jenny Nielsen. Men att vi också lyckats nå ut så att även de som inte jobbar hos oss – än! – uppskattar vår företagskultur, det är fantastiskt.  

”Vi gör varandra bättre”

Något som bidragit till att stärka bilden av Stockholmshem som arbetsgivare tror Jenny är det allt tätare samarbetet mellan HR och Kommunikation. 
– Vi har växlat upp vårt samarbete de senaste åren. Vi gör varandra bättre genom att sätta upp tydliga mål och driva gemensamma projekt med täta avstämningar. Eftersom Stockholmshems vision är just ”Vi gör varandra bättre” är det extra roligt att se att det arbetet nu gett resultat, avlutar Jenny Nielsen. 

Juryns motivering

”Detta företag har stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna. Man har i arbetet visat upp en bred bild av arbetsgivaren vilket attraherat såväl ekonomer som systemvetare. Resultaten i attraktionsarbetet är stabila över tid, vilket visar på ett långsiktigt arbete. Man har vidare en inspirerande karriärssida som ger ytterligare djup till erbjudandet. Arbetsgivaren är vidare aktivt i både hållbarhet- och jämställdhetsfrågorna. Vi tycker därför samlat att denna arbetsgivare kan utgöra en förebild för många andra.”

Om Universum och utmärkelsen Årets employer branding företag 

Universum är ett datadrivet undersökningsbolag, specialiserade inom employer branding. Universum samarbetar med 1 500 universitet och partners för att kunna sammanställa undersökningar om karriärförväntningar och arbetsgivarpreferenser. Universum hyllar årligen arbetsgivare och personer som sticker ut i sina employer branding-insatser. De nominerade presenteras den 30 november 2020 inför Universum Talent Awards 2021. För vidare information, se www.universumglobal.com/se

Jenny Nielsen

HR-chef
08-508 39 120
jenny.nielsen@stockholmshem.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

AFRY tar fram färdplan för minskade utsläpp för den italienska papper- och massaindustrin

Published

on

By

AFRY samarbetar med den italienska pappersorganisationen Assocarta för att ta fram en färdplan för hur massa- och pappersindustrin i Italien ska nå nollutsläpp.

Assocarta har valt AFRY för att ta fram en strategi för hur de kan minska koldioxidutsläppen från massa- och papperssektorn som är i linje med EU:s ramverk, landsspecifika förhållanden och den tekniska utvecklingen. AFRYs underlag kommer att beskriva en övergripande färdplan för utfasning av fossila bränslen för sektorn, och peka ut de bästa tillgängliga teknikerna, de rättsliga och infrastrukturella hinder samt konkurrenskraftiga hävstänger. Dessutom kommer AFRY att tillhandahålla en analys av massa- och papperssektorn i Italien, inklusive potentiella scenarier fram till 2030 och nödvändiga politiska åtgärder.

”Vi är stolta över att kunna bidra till den italienska massa- och pappersindustrins väg mot en mer hållbar framtid. Vårt tvärvetenskapliga team som kombinerar expertis från Italien, Spanien, Finland, Sverige och Tyskland säkerställer att bästa tillgängliga kunskap tillämpas i detta viktiga uppdrag”, säger Visa Moilanen, AFRYs chef för massa- och pappersverksamheten. 

Utöver sektoranalysen och färdplanen erbjuder AFRY stöd till enskilda italienska massa- och pappersföretag för att skräddarsy färdplaner för minskade koldioxidutsläpp för deras specifika verksamheter och projekt.

Assocarta är den branschorganisation som samlar, representerar och skyddar företag som tillverkar papper, kartong och pappersmassa i Italien. Assocarta är en del av Confindustria och, på europeisk nivå, medlem i CEPI, den europeiska federationen för massa- och pappersindustrin. I dagsläget täcker Assocartas medlemmar över 90 % av den italienska produktionen inom sektorn.

För mer information, kontakta:

Marika Hahtala, Head of Business Development, Marketing and Communications, AFRY Process Industries

Mobile +358 40 823 8986
e-mail marika.hahtala@afry.com

 

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden, en nettoomsättning på 27 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Making Future

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.