Connect with us

Marknadsnyheter

Stora Coop Bromma har årets förbutik 2024

Published

on

I stark konkurrens med Ica Maxi Alingsås och Stora Coop Härnösand har Stora Coop Bromma vid Dagligvarugalan utsetts ha Årets Förbutik 2024.

– Det känns fantastiskt att vårt kundflödesteam och förbutik blir uppmärksammat på detta sätt. Att varje dag uppleva kundernas glädje och uppskattning är den största bekräftelsen vi kan få, men att också tilldelas branschens finaste utmärkelse för våra insatser är verkligen ett kvitto och bekräftelse på att vi satsat rätt. Allt ljus ska hamna på vårt fantastiska kundflödesteam. Tusen tack till er!, säger Fredrick Löf butikschef Stora Coop Bromma.

Juryns motivering lyder: Vinnaren har skapat en förbutik med kundupplevelsen i fokus. Med välkomnande atmosfär och stort engagemang bjuds det på minnesvärda upplevelser – från spelhändelser till festliga event. Den höga servicenivån inspirerar både kunderna och resten av branschen!


Stora Coop Brommas kundflöde-team från vänster till höger: Zandra Asterhag säljchef kundflöde, Els-Mari Nilsson försäljningsledare kundflöde, Anneli Nyman säljare och William Heinze säljare. Foto: Fri Köpenskap

Åtta frågor till Zandra Asterhag, säljchef kundflöde och Els-Mari Nilsson, försäljningsledare kundflöde på Stora Coop Bromma

Hur känns det att vinna detta pris?

– Det känns stort. Tacksamt att vi i kundflöde uppmärksammas för det arbete vi gör.

Varför vinner Stora Coop Bromma Årets Förbutik 2024?

– Vi vågar sticka ut. Vi vill skapa en upplevelse för kunden i hela butiken. Både innan, under och efter kundens köpupplevelse.

Vad gör Stora Coop Bromma annorlunda än konkurrenterna? Vad är filosofin kring förbutiken?

– Vår vision och filosofi är att alla i vårt flöde ska kunna arbeta på samtliga stationer för att öka kunskapen. Vi är duktiga på att dela med oss av kunskapen vi besitter. Vi har en mångfacetterad personalgrupp, där vissa arbetat 20+ år och andra i 6 månader men allas kunskaper och erfarenheter är minst lika viktiga.

Varför är en bra förbutik viktig?

– En bra förbutik är viktig för att förlänga köpupplevelsen och servicen i butiken.

Är Stora Coop Brommas förbutik uppskattad av kunderna och i så fall varför?

– Ja, många stamkunder känner sig trygga med vår personal. En del vill komma och prata av sig medan andra bara vill förlänga sitt köp i form av tobak, spel eller kanske ett presentkort i farten på väg till kalaset.

Vad bör en bra förbutik innehålla (service/utbud), hur bör den vara utformad och var bör den placeras?

– Det finns nog inget rätt eller fel på utformning eller placering. Se bara till vår förbutik, den är relativt liten och nästan lite undangömd. En bra förbutik ska innehålla personal som är innovativ och serviceinriktad. Låt personalen få lite fria händer, tro på din personal och deras kunskaper.

Vilka är planerna framåt för att utveckla Stora Coop Brommas förbutik?

– Vi har många idéer för hur vi vill driva förbutiken vidare för att öka servicegraden till ytterligare nivå. Mer om det får vi lov att återkomma med.

Vilka tips vill ni ge andra som också vill skapa en uppskattad förbutik?

– Dela med er av er kunskap. Vissa medarbetare har trav som intresse medan andra har fotbollsintresse. Viktigaste är att ni vågar sticka ut. Våga göra event för kunden utanför kassalinjen. Våga satsa på servicen, anpassa er efter era kunder och er marknadsandel. Allt mynnar ut i personalen. Trivs de och känner sig fria i sin yrkesroll så tror vi att allt annat löser sig.

Om juryn och bedömningskriterierna

I juryn för Årets Förbutik satt: Amanda Herrström, Trade Marketing Specialist ATG, Annika K Pedersen Chef Fältsälj Svenska Spel, Tobias Vinblad Försäljningschef Intrx och ordförande Jacob Gündüz Säljare Fri Köpenskap. Juryn bedömde följande: Vinnaren av Årets förbutik ska vara en butik som utmärkt sig genom att med engagemang och affärskänsla aktivt arbetat med sin förbutik och skapat mervärden för såväl kunderna som butiken. Medvetenhet om förbutikens betydelse för butikens lönsamhet Hög servicegrad och engagemang Inspirerande – lockar till impuls- och merköp Helhetsintryck Sortiment och utbud.

För ytterligare information, kontakta:

Bernd Schmitz
PR & kommunikation
Coop Butiker & Stormarknader AB
076-116 80 99
bernd.schmitz@coop.se

Om Coop Butiker & Stormarknader
Coop Butiker & Stormarknader fokuserar på att så många som möjligt kan få prisvärd, god, hälsosam och hållbar mat på bordet. Mötet med kunder och medlemmar sker i nära 200 butiker (Coop, Stora Coop, X:-tra och obemannade dygnet runt-öppna Coop Mini/Alltid öppet) i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Via e-handel på coop.se levereras beställningar till hushåll på fastland och i Stockholms Skärgård alternativt till utplacerade hämta-skåp. Coop Butiker & Stormarknader har sitt säte i Stockholm, engagerar omkring 5 300 medarbetare och ingår i Föreningen Coop Östra, som med fler än 1,3 miljoner medlemmar är Sveriges största konsumentförening. För mer information se https://news.cision.com/se/coop-butiker—stormarknader

Continue Reading

Marknadsnyheter

Suntrade Group AB (publ) publicerar en uppdaterad finansiell kalender

Published

on

By

Stockholm – 2024-11-15
 

Händelse Datum
Årsstämma för 2024 16 januari 2024
Delårsrapport 1 – 2025 18 februari 2025
Delårsrapport 2 – 2025 20 maj 2025
Delårsrapport 3 – 2025 26 augusti 2025
Bokslutskommuniké 2025 11 november 2025

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Daniel Hedström
Verkställande direktör
E-post: daniel@suntrade.se

Om Suntrade Group AB
Suntrade Group är ett energiföretag som erbjuder hållbara lösningar för energiförsörjning, med fokus på förnybar energi. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market.

https://www.suntrade.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nobina vinner anbud för linje 321, dubbeldäckare mellan Göteborg och Stenungsund

Published

on

By

Det blir Nobina som börjar köra linje 321 för Västtrafik. Avtalet sträcker sig över tio år från trafikstart i juni 2026. Den nya trafiken kommer köras med 17 nya dubbeldäckare.

Idag heter linjen Stenungsundsexpressen, men byter med upphandlingen namn till Linje 321. Linje 321 är en stomlinje för pendling mellan Göteborg och Stenungsund, men erbjuder även lokala resmöjligheter mellan Nösnäs och Kungälv.

För att ge resenärerna en bekvämare resa kommer den nya trafiken köras med 17 dubbeldäckare som köps in nya till trafikstart. 

− Vi är väldigt glada att Västtrafik har valt att ge oss förtroendet att köra linje 321 och ser fram emot att utveckla trafiken tillsammans Västtrafik och Stenungsunds kommun. Satsningen på dubbeldäckare ger oss möjlighet att leverera en kollektivtrafik som sätter resenärerna i fokus, samtidigt som vi bidrar till en hållbar utveckling, säger Martin Pagrotsky, vd Nobina Sverige.

Tilldelningsbeslutet kan överklagas till och med den 29 november 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Malin Säker Kommunikationschef
malin.saker@nobina.se      +46 70-992 19 11

Om Nobina

Vi är Nobina. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdrags-givare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Från ett välkomnande bemötande och en bekväm bussresa, till ny smart teknik som bidrar till fler fossilfria resor. En unik möjlighet att skapa förändring.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsatte 2023/2024 över 13 miljarder kronor. På den svenska och danska marknaden erbjuder Nobina även omsorgsresor under varumärket Samtrans Göteborgs Buss, Telepass respektive Ørslev.

Tillsammans förflyttar vi samhället varje dag.

Mer information finns på: www.nobina.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Jake Paul vinner mot Mike Tyson enligt oddsen

Published

on

By

Inför nattens möte mellan boxningslegendaren Mike Tyson och YouTube-stjärnan Jake Paul är oddsen på Jake Pauls sida. Enligt spelbolaget Unibet är Paul oddsfavorit med en sannolikhet på 65,5 procent att vinna matchen.

Mike Tyson gör comeback i ringen för att sätta den 30 år yngre YouTube-stjärnan Jake Paul på plats. Matchen äger rum på Dallas Cowboys hemmaarena AT&T Stadium i Arlington, Texas och sänds live på Netflix natten mellan fredag och lördag, svensk tid.

Matchen räknas som en proffsmatch, men kommer att avgöras i åtta tvåminutersronder i stället för tolv treminutersronder som är vanligast. Tyson och Paul kommer även att använda handskar med något tjockare vaddering.

Enligt oddsen från Unibet är det Jake Paul som är favorit att vinna matchen, trots att han möter en av historiens mest hårdslående fajters.

– Jake Paul har visat en imponerande utveckling i ringen och det är en rejäl åldersskillnad mellan boxarna. Samtidigt kan Mike Tyson gynnas av de kortare ronderna. Får han in en träff så kan matchen vara över, säger Raúl Valencia López, marknads- och pr-ansvarig på Unibet.
 

Unibets odds på Jake Paul vs Mike Tyson

Vem vinner matchen?
Jake Paul: 1.50
Mike Tyson: 2.85
Oavgjort: 10.00

Kommer matchen att gå tiden ut?
Ja: 2.38
Nej: 1.54

Hur avgörs matchen?
Jake Paul vinner på knock-out, teknisk knock-out eller diskvalificering: 2.35

Jake Paul vinner på poäng: 3.75
Oavgjort: 9.50
Mike Tyson vinner på knock-out, teknisk knock-out eller diskvalificering: 3.45
Mike Tyson vinner på poäng: 11.50
 

Alla odds på fajten: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1021031061

För mer information, vänligen kontakta:
Raúl Valencia López, Marknads- och PR-ansvarig, raul.valencialopez@kindredgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.