Connect with us

Marknadsnyheter

Strategiskt viktigt samarbetsavtal med Lyreco Sverige

Published

on

LifeClean International AB (publ) meddelar idag att bolaget signerat ett samarbetsavtal med den ledande kontorsvarudistributören Lyreco Sverige – del av Lyreco-koncernen, världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser.

Lyreco Sverige har beslutat att ta in LifeCleans standard och Hygiene sortiment samt CE-märkta produkter. Lyreco Sverige bedriver kontraktförsäljning till privata och offentliga kunder, direktförsäljning genom e-handel samt detaljhandel på 11 orter i Sverige. Bolaget har 500 anställda och verksamheten omsätter 2,3 mdkr. Lyreco Sverige är en föregångare inom hållbar B2B-försäljning och är ISO-certifierade för miljö (ISO 14001), kvalitet (ISO 9001) och socialt ansvarstagande (ISO 26000).

”Med imponerande flerkanalförsäljning och stark position inom flera viktiga marknadssegment är vi mycket glada över att ha signerat samarbetsavtal med Lyreco Sverige. Utöver dess imponerande hållbarhetsresa vill jag också betona att Lyreco Sverige är erkänt skickliga på stora ramavtal och offentliga upphandlingar, även till den kommunala sektorn, vilket LifeClean ser som ett strategiskt nyckelsegment för långsiktig expansion i Sverige. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Lyreco Sverige för att främja friska arbetsplatser och mer miljöanpassade desinfektionslösningar.”, säger Melodi Khoei, nordisk försäljningschef för LifeClean International.

”LifeCleans produkter ligger helt rätt i tiden sett till produkternas syfte och hållbarhetsperspektivet som vi kommer att arbeta mycket med framöver. Ett av våra mål är att till 2026 ska 90% av vårt sortiment bestå av produkter som på ett eller annat sätt står för hållbarhet, vilket LifeClean bidrar med i en växande produktkategori.”, säger Daniel Johansson, Category Manager Cleaning & Hygiene på Lyreco Sverige.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Löf, tf VD, LifeClean International AB
E-post: fredrik.lof@lifeclean.se
Telefon: +46 70-629 28 81

Om LifeClean International:
LifeClean International grundades år 2012 i samband med ett forskningssamarbete mellan Bolagets grundare och forskare från Örebro universitetssjukhus. Bolaget bedriver forskning, produktion, marknadsföring och försäljning av desinfektions- och rengöringsprodukter. Tillsammans med ledande forskare har Bolaget tagit fram en patenterad spor-, svamp-, biofilm-, bakterie- och virusdödande ytdesinfektion som motverkar multiresistens och är en mindre farlig desinfektion för människa och miljö. LifeClean International har en unik, patenterad och miljövänligare kemisk teknologi som är skalbar inom flera områden. I LifeClean koncernen ingår dotterbolagen Kempartner AB och Kemibolaget Ocean AB som utvecklar och tillverkar tvätt-, disk- och rengöringsmedel. Produkterna har hög effekt och hög miljöstatus. Kempartner är den första klimatneutrala tillverkaren och Ocean var först med ett klimatneutralt tvättmedel. Bolagen fortsätter att målmedvetet arbeta för en hållbar utveckling.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys