Marknadsnyheter
Svenska bryggerier kan lättare sälja drycker till Nederländerna med Bemakers nya tjänst för export


Det danska dryckes-Tech-företaget Bemakers expanderar sin plattform så att svenska bryggerier och dryckestillverkare nu kan sälja sina drycker direkt till restauranger, barer, cateringföretag (Horeca) och konsumenter i Nederländerna.
Nederländerna är en trendkänslig marknad för hantverksbryggerier. Nederländare är nyfikna och intresserade av att prova nya varumärken som har en unik historia och lokal anknytning. De vill ha drycker med distinkta smaker, hantverksmässiga produktionsmetoder och väldesignade förpackningar.
– Trenderna och utvecklingen som vi sett hos konsumenter i Nederländerna plus feedback från tillverkare ledde till att vi fattade beslutet starta våra tjänster där. Bemakers är gjorda av tillverkare för tillverkare, och konstant interaktion och feedback från våra kunder och branschpartners är en viktig del av vårt DNA, säger Morten Stengaard, VD och medgrundare av Bemakers.
Några tillverkare av hantverksdrycker är redan online med sina holländska webbutiker, de danska företagen Andersen Winery och Volsted Distillery. Båda har använt Bemakers för att sälja direkt till konsumenter i Sverige och Tyskland. Nederländerna blir det tredje landet för deras internationella Direct-2-Consumer-satsningar.
Enligt Thorbjørn Kaagaard, grundare och VD för Volsted Distillery, har användningen av Bemakers-plattformen gjort det mycket enkelt att komma in på nya marknader i andra länder. Han ser att försäljningen ökat bara under de första dagarna efter att ha gått live.
– Jag älskar att vi kan fatta ett snabbt affärsbeslut, svara på en marknadsefterfrågan och sedan ha vår egen närvaro på den marknaden på nolltid. Och det bästa är att jag har full kontroll över upplevelsen och varumärket Volsted, säger Thorbjørn Kaagaard.
Morten Steengard lägger till:
– Nu är vi förväntansfulla och positiva över att ha tagit det första steget till direktdistribution i Nederländerna och ser fram emot att se hur deras marknad ska omfamna de första leveranserna från de nordiska, och framförallt svenska bryggerier och dryckestillverkare.
Om Bemakers
Bemakers mål är att minska administrationen för producenter av alkoholhaltiga drycker så att de kan fokusera på det de gör bäst – att producera unika och högkvalitativa produkter. Bemakers plattform ger tillgång till den europeiska marknaden och underlättar internationell försäljning genom automatiserad hantering av skatter, tullar och frakt.
Bemakers är en BevTech-plattform för direkt distribution av drycker som ger bryggerier och dryckestillverkare förenklad tillgång till internationella företag och konsumenter. Bemakers effektiviserar den administrativa exportprocessen genom att automatisera EMCS-slutföranden, frakt och logistik, vilket gör det möjligt för hantverkare att öppna och låta lokala e-handelsbutiker växa för D2C- och B2B-försäljning på flera marknader.
Bemakers samarbetar redan med mer än 30 dryckesmärken och expanderar kontinuerligt till nya länder. Se den aktuella listan över länder här.
För mer information, besök www.bemakers.com
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke