Connect with us

Marknadsnyheter

”Systempartners behöver förhålla sig till kunderna med mer förändringsledning och större verksamhetskunskap”

Published

on

Vi är tacksamma över att ha medverkat i HerbertNathan & Co’s Round Table ERP där vi tillsammans med andra ledande branschexperter inom affärssystem fått diskutera aktuella frågor som är viktiga för såväl kunder som leverantörer. I denna omgång av serien är temat ”Framtidens systempartner”, ett spännande ämne med många olika perspektiv att utgå ifrån.

På plats hittar du Jörgen Aronsson, VD och medgrundare på Implema. Tillsammans med andra ledare i branschen samlas ”över 100 års erfarenhet, insikter och kunskap” för att besvara frågor kring hur övergången från On prem till Cloud påverkat systemleverantörens roll och relationen till kunderna jämfört med innan Cloud.

Bland annat tittar vi på marknadens behov av stöttning efter systemimplementationen och hur kraven på oss som partners ser ut. Vi går också igenom hur leverantörerna behöver agera för att hållbart guida kunder genom den digitala transformationen och vidare på en invecklad förändringsresa.

Hör vad expertpanelen har att säga om ”Framtidens systempartner” i videoklippet här.

Vi passade också på att fråga Jörgen Aronsson om hur det var att medverka i detta runda bordet-samtal, på vilket sätt Implema, med sin 20+ års erfarenhet från affärssystem, kunde bidra med insikter och hur man framåt kan tänkas fördjupa sig i temat “Framtidens systempartner”:

– Att medverka i HerbertNathans Round Table ERP var inspirerande, lärande och roligt. Det jag upplever att vi från Implema tog med oss till samtalet var insikten om systempartners roll; vår roll kommer att bli bredare och större. Det kommer krävas dubbla förmågor. Dels fortsatt (och utökad) förmåga att kunna hjälpa kunden att maximera användningen av affärssystemet i den form som det levereras (alltså att förstå kraften i att använda standard i första hand). Dels att ha både bredd och djup inom de områden som inte längre hanteras inne i affärssystemet, men som är fortsatt (eller mer) relevanta för ett kontinuerligt värdeskapande, inleder Jörgen

Denna omgång av Round Table ERP introducerar ett tydligt tema där panelen skrapar på ytan till ett viktigt ämne. När det gäller fördjupning i ämnet tror Jörgen att följande frågeställning bli raktuell:

– Systempartners måste jobba nära kunderna hela tiden, stötta dem i vidareutvecklingen. Viktigast är förmågan att utveckla och vara innovativ tillsammans med kunden. Det räcker inte med att kunna allt nytt tekniskt (vilket kommer att bli en omöjlighet) – istället man måste ligga nära kunden och kunna deras verksamhet och processer. Därför tror jag att vi behöver fråga oss själva: Hur kan vi hitta bra metoder för att facilitera innovation och utvecklingsprocessen? Det skulle vara ett intressant fördjupningsområde, avslutar Jörgen

Ann-Sophie ModighMarketing and Communications Director+46850312498ann-sophie.modigh@implema.se

Implema är Sveriges ledande specialist på snabb, trygg och kostnadseffektiv implementation och transformation av affärssystemen SAP och Microsoft Dynamics. Med snart 25 års erfarenhet guidar Implema, tillsammans med noga utvalda partners, svenska och internationella företags digitala transformation till hållbara, effektiva och framtidssäkra affärsprocesser. Implema jobbar i kundnära team och finns idag på tio svenska orter. Företaget omsätter 340 miljoner kronor och har 180 medarbetare.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

GreenMerc har erhållit villkorat godkännande för notering på Nordic SME

Published

on

By

GreenMerc AB (”GreenMerc”) har erhållit villkorat godkännande för notering på Nordic SME på Nordic Growth Market. Första handelsdag är beräknad till den 13 juni 2024.

GreenMerc är en svensk fintech-koncern. Koncernen utvecklar och tillhandahåller skalbara webbaserade finansiella tjänster som avser att överbrygga gapet mellan traditionella bank- och finanstjänster och decentraliserad finans.

Noteringsbeslutet är villkorat av att bolaget uppfyller det formella noteringskravet på att (i) ha uppnått gällande spridningskrav av aktierna före första handelsdag på Nordic SME samt (ii) att ingen ny information framkommer som påverkar bolagets uppfyllelse av noteringskraven.

Läs mer om GreenMerc på www.greenmerc.com

För ytterligare information kontakta:

Noteringsavdelningen, Nordic Growth Market, notering@ngm.se

Carl-Henrik Nordberg, Head of Equity, Nordic Growth Market, carl-henrik.nordberg@ngm.se

Arvid Ramberg, VD, GreenMerc, arvid@greenmerc.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

K-Prefab har tecknat avtal om komplett stomentreprenad vid Årstaberg i Stockholm

Published

on

By

K-Prefab AB har tecknat avtal med Noccon AB rörande en komplett stomentreprenad för nyproduktion av bostäder, lokaler och parkeringsgarage i Årstaberg i Stockholms kommun. Slutkund åt Noccon är Wallenstam AB.

K-Prefab ska genomföra en komplett entreprenad ABT-U med K-Prefabs stomsystem i sin helhet inklusive matrisgjutna färdigmålade fasader. Sammanlagt består projektet Årstaberg i Stockholm av drygt 400 lägenheter, lokaler samt ett parkeringsgarage i två plan. Projektet kommer certifieras med Miljöbyggnad Silver version 4.0.

– Detta är K-Prefabs största enskilda order i historien och jag är både glad och stolt över att vi fått uppdraget att leverera en komplett stomlösning till ett projekt av denna storlek. Det är ännu ett bevis på vår starka produkt och vår konkurrenskraft som stomentreprenör, säger Stefan Paulsson, VD K-Prefab AB.

Produktion av de prefabricerade betongelementen samt montage kommer att ske etappvis där montage av den första huvuddelen förväntas påbörjas under Q1 2025. Ordervärdet är omkring 200 MSEK.

Läs mer om K-Prefabs stomsystem: Stomentreprenör inom betongelement – K-Prefab (kprefab.se)

K-Prefab är en komplett stomentreprenör som bygger och utvecklar framtidens hållbara flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra stomkoncept. Vi är en rikstäckande aktör med åtta produktionsanläggningar runt om i Sverige. K-Prefabs fokus på miljömässigt hållbara betongstommar har vunnit marknadens erkännande och verksamheten är certifierad enligt ISO 14001. Våra engagerade och kompetenta medarbetare är vår främsta tillgång i en effektiv organisation som säljer, projektleder, projekterar, tillverkar och slutligen monterar våra betongstommar. Bolaget sysselsätter omkring 500 anställda och omsättningen uppgår till ca 1 miljarder kronor. 

Sedan 2021 är verksamheten en del av K-Fastkoncernen.

Stefan Paulsson
VD
stefan.paulsson@kprefab.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valberedningens förslag till beslut på årsstämman 2024 i Enorama Pharma AB

Published

on

By

Valberedningen för Enorama Pharma AB (publ), org.nr 556716-5591 (”Bolaget”) har tagit fram bifogat förslag till beslut på årsstämman den 5 juni 2024. Bolaget offentliggör härmed nedan sammanfattning av valberedningens förslag till beslut i tillägg till den kallelse som offentliggjordes den 6 maj 2024.

Valberedningens fullständiga förslag till beslut kan laddas ner från Bolagets hemsida, www.enorama.se, eller via den bifogade filen i detta pressmeddelande.

Valberedningen föreslår att antalet styrelseledamöter i Bolaget ska uppgå till sex (6) stycken.

Valberedningen föreslår att årsstämman beslutar att arvode till bolagsstämmovalda styrelseledamöter (som inte är anställda i Bolaget) ska utgå med tre (3) prisbasbelopp till styrelsens ordförande och med två (2) prisbasbelopp vardera till övriga styrelseledamöter.

Valberedningen föreslår att årsstämman beslutar att arvode till ledamöter (som inte är anställda i Bolaget) i valberedningen ska utgå med ett halvt (0,5) prisbasbelopp vardera till ledamöterna. Bolaget ska svara för skäliga personliga kostnader som kan uppstå i samband med utförande av uppdrag i styrelse, utskott eller valberedning. Ledamöter som är anställda av Bolaget eller är nominerade av aktieägare med innehav större än 10% av Bolagets totala utestående aktier vid tidpunkt för stämmans genomförande omfattas ej av förslaget om ersättning enligt ovan.

Valberedningen föreslår att årsstämman beslutar om omval av styrelseledamöterna Bengt Jönsson (ordförande), Fredrik Olsson, Tanu Tandan, Daniel Schröder, Mats Rönngard samt Ara Abrahamian. Gustav Nadal Öström har avböjt omval till styrelsen.

Valberedningen gör bedömningen att styrelsen fungerat väl under perioden från och med årsstämman 2023. Vidare görs bedömningen att styrelsen innehar god kompetens för att hantera Bolagets fortsatta utveckling. Enligt valberedningens bedömning är kontinuitet i styrelsearbetet av stor betydelse för Bolaget för att skapa goda förutsättningar att driva Bolagets olika projekt framåt och att därigenom skapa värde för aktieägarna.

Valberedningen föreslår att årsstämman beslutar om omval av Ernst & Young AB. Ernst & Young AB har meddelat att för det fall stämman beslutar i enlighet med förslaget kommer den auktoriserade revisorn Erik Mauritzson att utses till huvudansvarig revisor.

KONTAKT

Enorama Pharma AB (publ)

Annette Agerskov, verkställande direktör

info@enorama.se

Södra Förstadsgatan 1, 211 43 Malmö

www.enorama.se

Enorama Pharma AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se.

OM ENORAMA PHARMA

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök www.enorama.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.