Connect with us

Marknadsnyheter

Thailand’s 4-phase reopening plan from October until January

Published

on

 

The Tourism Authority of Thailand (TAT) would like to report that the Centre for COVID-19 Situation Administration (CCSA) has approved a four-phase timeline for the country’s reopening plan to revitalise the nationwide tourism industry.

Pilot Phase (1-31 October, 2021)

This will continue with the four popular beach resorts, which were the first destinations to reopen – beginning with Phuket on 1 July, then Surat Thani’s Samui, Ko Pha-ngan and Ko Tao on 15 July, and most recently Krabi and Phang-Nga on 16 August linking with Phuket under the 7+7 Extension arrangement. This phase will also see reopening of new designated areas in Krabi – Khlong Muang and Thap Khaek.

First Phase (1-30 November, 2021)

This will see the reopening extended to 10 other tourism-driven destinations. These include all areas of Bangkok, Krabi and Phang-Nga, and designated areas in Buri Ram (Mueang), Chiang Mai (Mueang, Mae Rim, Mae Taeng, and Doi Tao), Chon Buri (Pattaya, Bang Lamung, Na Jomtien, and Sattahip), Loei (Chiang Khan), Phetchaburi (Cha-Am), Prachuap Khiri Khan (Hua Hin), and Ranong (Ko Phayam).

Second Phase (1-31 December, 2021)

The reopening will be extended to 20 more provinces which are tourism-driven, well-known for art and culture, or border destinations. These include Ayutthaya, Chiang Rai, Khon Kaen, Lamphun, Mae Hong Son, Nakhon Ratchasima, Nakhon Si Thammarat, Narathiwat, Nong Khai, Pathum Thani, Phatthalung, Phetchabun, Phrae, Rayong, Samut Prakan, Songkhla, Sukhothai, Trang, Trat, and Yala.

Third Phase (1 January, 2022, onwards)

This will see the reopening of 13 border provinces, including Bueng Kan, Chanthaburi, Kanchanaburi, Mukdahan, Nakhon Phanom, Nan, Ratchaburi, Sa Kaeo, Satun, Surin, Tak, Ubon Ratchathani, and Udon Thani.

For regular updates on the tourism-related COVID-19, visit TAT, Stockholm office, official website The Colours of Thailand, www.thecoloursofthailand.com

 

Kantara S. Olofsson

Public Relation & Communication Coordinator

Tourism Authority of Thailand (TAT)

Stockholm Office 

Drottninggatan 33 GF

111 51 Stockholm Swedenhttps

www.thecoloursofthailand.com
 

 

 

Om Thailändska Turistbyrån
 Tourism Authority of Thailand (TAT) grundades 1960 och var den första organisationen i Thailand med särskilt ansvar att främja turismen i landet. Thailändska Turistbyrån i Stockholm etablerades 2002 och ansvarar för de nordiska och baltiska länderna. Thailändska Turistbyrån tillhandahåller reseinformation till allmänheten, resebyråer och media och arbetar även för att uppmuntra invånare i de nordiska och baltiska länderna att resa till Thailand. Läs mer om Thailändska Turistbyrån på www.tourismthailand.org/se.

Följ oss på   Instagram  och gilla oss på Facebook för senaste uppdateringen och hitta din inspiration.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordlo publicerar hållbarhetsredovisning 2023

Published

on

By

Nordlos hållbarhetsredovisning för 2023 tydliggör bolagets hållbarhetsmål, framför allt inom klimatområdet. Under året har även Nordlo börjat planera för anpassningen till det nya EU-direktivet för hållbarhetsredovisning, CSRD.

– Det blir mer och mer viktigt för våra kunder att göra hållbara val, där IT ofta är en nödvändig möjliggörare. Nordlos hållbarhetsarbete ska bidra till att erbjuda ansvarsfull teknik, ett bättre samhälle och en hållbar värld, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

2023 års hållbarhetsredovisning är den fjärde i ordningen och Nordlo fortsätter att tydliggöra och arbeta efter bolagets hållbarhetsmål. Under året utökades Nordlos klimatuppföljning med nya områden inom Scope 3, i linje med Green House Gas Protocol (GHG-protokollet) och Science Based Targets initiatives (SBTi) kriterier.

– Det är ett pågående arbete som fortsätter 2024, då vi dessutom genomför en dubbel väsentlighetsanalys. Därmed påbörjar vi Nordlos anpassning till det nya EU-direktivet för hållbarhetsrapportering, CSRD, som bolaget kommer omfattas av längre fram.

Utmärkande från 2023 års redovisning är fortsatt mycket nöjda kunder och medarbetare jämfört med branschsnittet.

– Hållbarhetsfrågorna är viktigt får både Nordlos medarbetare och kunder. Vi har möjlighet att göra positiva avtryck genom att bygga en hållbar IT-miljö, och på så sätt hjälpa kunderna att göra hållbara val, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Läs hela hållbarhetsredovisningen här.

Vill du veta mer – kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, +46 70 333 15 59,fredrik.almen@nordlo.com 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.