Connect with us

Marknadsnyheter

#Tillsammansmotcancer – TePe lanserar Rosa Bandet-sortiment

Published

on

TePe är stolt samarbetspartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och lanserar ett rosa klimatsmart sortiment till förmån för cancerforskning.

I oktober säljer TePe rosa klimatsmarta tandborstar och tungrengörare där 1 krona per såld produkt går oavkortat till cancerforskning. Produkterna kommer att finnas till försäljning på apotek, kliniker och i dagligvaruhandel i Sverige och Finland*.

 TePe vill göra det enkelt för alla att bidra till cancerforskning och deltar i kampanjen med rosa munhälsoprodukter som behövs av alla, oavsett ålder. Alla kan drabbas av cancer och tillsammans kan vi bidra i kampen att besegra sjukdomen, säger Karin Rydberg, Marketing Manager TePe Nordic.

Tandborstarna och tungskrapan som är med i Rosa Bandet-kampanjen är en del av TePe GOOD™-sortimentet som består av biobaserade munvårdsprodukter för hela familjen. TePe tillverkar alla sina produkter i Malmö med grön energi.

Läs mer om kampanjen: www.tepe.com/sv/rosa-bandet.

Munhälsoprodukterna kan köpas från 25 september och huvudsakligen under oktober månad.

*I Finland sker samarbetet tillsammans med Syöpäsäätiös Roosa Nauha.

Kontakta oss för mer information och bildmaterial.
 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nya lägenheter till Årstaberg

Published

on

By

Idag har Magdalena Andersson, partiordförande Socialdemokraterna, och Hans Wallenstam, vd för Wallenstam, officiellt invigt byggnationen för drygt 400 nya lägenheter i Årstaberg. Här planerar Wallenstam för en byggnation som ger en ny siluett på Stockholms horisont med solrika balkonger, välkomnande fasader och kulörer som speglar stadens karaktär.

I det gamla industriområdet vid Årstabergs station växer ett nytt bostadsområde fram med cirka 1 000 bostäder, en grundskola och en ny kvarterspark. 

– Att kunna starta en nybyggnation av lägenheter i dessa tider känns stort. Vi vet att efterfrågan är enorm och är därför stolta att med denna byggnation kunna tillföra drygt 400 nya lägenheter till Stockholm och Årstaberg, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. 

Lägenheterna kommer byggas ett stenkast från Södermalm i skärningspunkten mellan Liljeholmen och Årstafältet. Precis intill stryker tvärbanan och ett regionalt cykelstråk som öppnar upp närheten till resten av Stockholm. Projektet fördelas över tre hus kring en sluten gård och ett punkthus. Utöver lägenheterna planeras det för ett varierat utbud av butiker och service i entrévåningarna. Här är pulsen hög dygnet runt. 

Den planerade nybyggnationen kommer att variera från 7 till 25 våningar. Första inflyttningen i Wallenstams lägenheter beräknas ske under 2026.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

www.wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 200 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,4 miljoner kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nya lägenheter till Årstaberg

Published

on

By

Idag har Magdalena Andersson, partiordförande Socialdemokraterna, och Hans Wallenstam, vd för Wallenstam, officiellt invigt byggnationen för drygt 400 nya lägenheter i Årstaberg. Här planerar Wallenstam för en byggnation som ger en ny siluett på Stockholms horisont med solrika balkonger, välkomnande fasader och kulörer som speglar stadens karaktär.

I det gamla industriområdet vid Årstabergs station växer ett nytt bostadsområde fram med cirka 1 000 bostäder, en grundskola och en ny kvarterspark. 

– Att kunna starta en nybyggnation av lägenheter i dessa tider känns stort. Vi vet att efterfrågan är enorm och är därför stolta att med denna byggnation kunna tillföra drygt 400 nya lägenheter till Stockholm och Årstaberg, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. 

Lägenheterna kommer byggas ett stenkast från Södermalm i skärningspunkten mellan Liljeholmen och Årstafältet. Precis intill stryker tvärbanan och ett regionalt cykelstråk som öppnar upp närheten till resten av Stockholm. Projektet fördelas över tre hus kring en sluten gård och ett punkthus. Utöver lägenheterna planeras det för ett varierat utbud av butiker och service i entrévåningarna. Här är pulsen hög dygnet runt. 

Den planerade nybyggnationen kommer att variera från 7 till 25 våningar. Första inflyttningen i Wallenstams lägenheter beräknas ske under 2026.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

www.wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 200 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,4 miljoner kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sveriges Annonsörer vinner internationellt pris på WFA President Award för Campus Marketing

Published

on

By

Sveriges Annonsörer har återigen fått internationell erkännande genom att vinna det prestigefyllda WFA President Award för sitt banbrytande kunskapsprogram, Campus Marketing. Prisutdelningen ägde rum igår kväll och lyfter fram det betydande arbete som Sveriges Annonsörer har utfört för att höja kompetensen inom marknadsföringsbranschen. 

Motiveringen från juryn lyder:

”Campus Marketing is a training platform designed to help marketing teams gain new knowledge and implement marketing strategies. It combines on-site, teacher-led training for individuals with digital micro-courses available for the rest of the team. The programme helps facilitate new ways of working within marketing teams and ensure long-term competence and knowledge retention as well as higher employee retention through eLearning, workshops, certification, guidance and other resources.”

Campus Marketing har skapats för att ge teamet på marknadsavdelningen den kunskap och de verktyg de behöver för att lyckas i en föränderlig marknad. Programmet kombinerar personliga, lärarledda utbildningsprogram med digitala mikrokurser som är tillgängliga för hela teamet. Genom en unik mix av självstudier, utbildningar, workshops samt certifieringar säkerställer Campus Marketing inte bara marknadsförarnas långsiktiga kompetensutveckling utan ambitionen är också att skapa bättre och mer effektskapande marknadsföring. Utvecklingen av Campus Marketing har skett under flera år och i nära samarbete med våra medlemmar.  

”Vi är oerhört stolta över att vårt arbete med Campus Marketing har fått internationell uppmärksamhet och erkännande,” säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer. ”Priset är ett bevis på det hårda arbete och det fokus vi har på att stödja och vägleda våra medlemmar på ett innovativt sätt och därmed verkligen kunna göra skillnad för marknadsförare.”

Läs mer om Campus Marketing här.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Jenny Lager 
Projektledare utbildning 
jenny.lager@sverigesannonsorer.se 
0768-979105 

Om Sveriges Annonsörer: 
Sveriges Annonsörer är en oberoende intresseorganisation som verkar för att förbättra förutsättningarna för marknadsförare i Sverige. Genom utbildningar, rådgivning och opinionsbildning arbetar vi för en hållbar och framgångsrik marknadsföring. 
För mer information om Campus Marketing och Sveriges Annonsörers arbete, besök vår webbplats på sverigesannonsorer.se 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.