Marknadsnyheter
Tobias Karlsson återvänder som CMO på MAX Burgers

Tobias Karlsson tillträder som ny Chief Marketing Officer på MAX Burgers den 3 mars. I rollen som CMO får han ansvaret för marknadsföring, försäljning, kommunikation och affärsutveckling. Tobias kommer närmast från rollen som marknadschef på Espresso House Group och innan dess Kronans Apotek. Han har även tidigare haft rollen som CMO på MAX Burgers mellan 2016-2020.
Tobias Karlsson har gedigen erfarenhet inom konsumentvaror och en lång bakgrund inom försäljning, marknadsföring och varumärkesstrategi.
– MAX Burgers är ett av Sveriges starkaste och modigaste varumärken. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande roll där MAX befinner sig nu och få bidra till företagets fortsatta framgång och tillväxt, både i Sverige och utomlands. Att bygga älskade varumärken, stark försäljning och meningsfulla gästupplevelser är det finaste en CMO kan bidra till, och jag ser verkligen fram emot att ”komma hem” och få göra det tillsammans med alla på MAX, kommenterar Tobias Karlsson.
Tobias Karlsson har tidigare haft ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation, senast som Chief Marketing & Product Officer på Espresso House Group, där han ansvarade för ett större team och hade en central roll i varumärkesutveckling och produktinnovation. Tobias tidigare roller inkluderar även Director of Marketing & Communications på Kronans Apotek, där ansvaret omfattade marknadsstrategier för både detaljhandel och e-handel. Under sin tid på MAX utvecklade han bland annat den internationella affären och blev utsedd av Resumé till kategorivinst ”Sveriges Bästa Marknadschef” tre år i rad.
– Tobias har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som jag är övertygad kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Att han även har en bra förståelse för MAX, vår kultur och värderingar är ett extra plus. Vi välkomnar Tobias till koncernledningen och ser fram emot att nå nya höjder tillsammans, säger Martin Oppenheimer COO MAX Burgers.
Tobias Karlsson gör sin första arbetsdag som CMO på MAX Burgers den 3 mars, 2025.
Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers
Helena.Stenqvist@max.se
MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke