Connect with us

Marknadsnyheter

Two implementerar Business Central åt TS Connect

Published

on

TS Connect implementerar Microsoft Dynamics 365 Business Central och har valt Two som partner. När behovet av bättre kontroll på affärerna och större möjligheter till uppföljning ökade blev det uppenbart att det var dags för TS Connect att byta affärssystem. Att kunna ta mer proaktiva beslut och samtidigt kunna erbjuda kunderna bättre service var också en viktig del i beslutet.

– Vi kände tidigt att valet av Microsoftplattformen var helt rätt för oss, säger Roger Holmström, VD på TS Connect. När vi såg vad Business Central med omkringliggande system kunde erbjuda oss både på kort och lång sikt blev valet ännu mer självklart. En viktig parameter var också de stora möjligheterna att kunna följa upp och styra verksamheten med Microsoft Power BI. Att vi nu implementerar Business Central och kopplar på Power BI innebär ett jättelyft hos oss.

Business Central – ett komplett affärssystem i molnet

Att ha affärssystemet i molnet ger en affärslösning som är enkel att anpassa efter nya behov och ökad tillväxt. Microsoft Dynamics 365 Business Central är ett heltäckande och molnbaserat affärssystem som innehåller allt du behöver. Och du jobbar sömlöst med ekonomi, försäljning, service och drift. Microsofts Power Platform ger dig möjlighet att utveckla ditt system genom appar som du snabbt och enkelt kopplar på din lösning. 

– Att TS Connect implementerar Business Central och valde oss som partner är vi förstås väldigt glada för. Vi kom snabbt igång med projektet och nu rullar det på enligt plan, säger Mikael Sjöqvist, affärsområdesansvarig för Dynamics 365 på Two. Vi har ett kunnigt team från vår sida som jobbar tätt ihop med TS Connect och hjälper dem vidare i utvecklingen av verksamheten. Som exempel har vi installerat och startat igång Unifaun Shipping Central och har på så sätt underlättat logistikhanteringen.

Snabba beslut och en flexibel partner

Efter att ha tagit beslutet om Business Central var det dags för TS Connect att välja implementationspartner. – När vi träffade olika partners stack Two ut med sin stora flexibilitet och sitt framåtlutade arbetssätt, säger Emelie Tavander, COO på TS Connect. Projektstarten kom snabbare än vi och Two hade planerat på grund av olika interna beslut. Men trots detta löste det sig oerhört bra med Twos flexibilitet och lösningsfokus. Vi fick här ett första kvitto på att Two verkligen är rätt partner att hålla i handen när man ska byta affärssystem, säger Emelie och fortsätter: -När vi nu löpande utvecklar vår verksamhet hjälper Two genom sitt stora verksamhetskunnande och engagemang oss att hela tiden bli lite bättre och lite snabbare.

Om TS Connect

TS Connect AB är en ledande leverantör av komponenter, kablage och kundunika kablage. Tillverkning av produkterna sker till bästa möjliga pris och med en hög kvalitet som uppfyller den svenska industrins krav. Företaget är grundat 1982 och har under senare tid bytt regim, utvecklats och rekryterat kompetens till verksamheten. 2012 blev Universal Import en del av verksamheten. Universal import är en distributör av elektromekaniska, passiva elektronikkomponenter och på så sätt breddades sortimentet. Sedan 2018 ingår även Power Outlet, som levererar logistiklösningar till hela världen.

Kom igång med Business Central med Two

Med vår paketerade lösning Business Central 2 Go kommer du snabbt igång med D365 Business Central. Här får du en lösning baserad på best practice med bland annat roller och rapporter för att snabbast möjligt komma igång.

På Two hjälper vi verksamheter att bli datadrivna med Microsofts ekosystem. Vi värdesätter långsiktiga relationer med våra kunder och tror att vi tillsammans med kunden kan nå bäst resultat. Våra kontor finns idag i Karlstad och Göteborg men vi har hela Sverige som arbetsfält.

Christofer JärlesjöVD070-2387829christofer.jarlesjo@two.se

På Two sätter vi relationen till våra kunder och samarbete i fokus för att tillsammans göra våra kunder framgångsrika. Vi hjälper våra kunder att effektivisera och automatisera sina affärsprocesser genom rätt lösningar för både affärssystem och beslutsstöd. Vår expertis ligger inom Microsoft Dynamics 365 Business Central, Jeeves ERP och Power BI. Med långsiktiga partnerskap som grundsten är vi övertygade om att vi kan ge våra kunder hållbara affärslösningar som hjälper dem uppfylla sina verksamheters mål.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Quartiers Properties årsredovisning för 2023 har publicerats

Published

on

By

Årsredovisningen för 2023 har publicerats och finns nu tillgänglig på www.quartiersproperties.se.

Årsredovisningen för 2023 har publicerats och finns nu tillgänglig på www.quartiersproperties.se.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Quartiers Properties

Carl-Fredrik Morander, CFO
E-post: carl-fredrik@quartiersproperties.com
Telefon: +46 70 609 99 93
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Kort om Bolaget
Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Quartiers Properties äger och driver Boho Club som är en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella med restaurang och 40 hotellrum. Projektet är prisbelönt för sin design och arkitektur och både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida www.bohoclub.com för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen för Ependion AB har beslutat om överlåtelse av egna aktier

Published

on

By

Styrelsen för Ependion har beslutat att verkställa överlåtelse av stamaktier till deltagarna i LTI 2021/2024 och att sälja stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2021/2024. Överlåtelserna till deltagarna sker per den 27 maj 2024, medan överlåtelserna på Nasdaq Stockholm sker under perioden 27 maj 2024 till 23 september 2024.

I enlighet med bolagsstämmans beslut 2021 överlåter Ependion per den 27 maj 2024, 82 795 s.k. prestationsaktier (stamaktier) till deltagarna i det långsiktiga incitamentsprogram som beslutades av årsstämman 2021, i enlighet med villkoren för programmet. Överlåtelsen sker vederlagsfritt.

I syfte att kassaflödesmässigt säkra sociala avgifter i anledning av LTI 2021/2024, har årsstämman 2024 bemyndigat Ependions styrelse att, vid ett eller flera tillfällen före årsstämman 2025, fatta beslut om överlåtelse av egna stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2021/2024. Med stöd av stämmans bemyndigande har styrelsen beslutat att överlåta 26 014 egna stamaktier på Nasdaq Stockholm. Försäljningen ska ske under perioden den 27 maj 2024 till 23 september 2024 till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet för aktien. Ingen försäljning kommer att ske under 30 dagar innan offentliggörande av en finansiell rapport. Försäljningen kommer att rapporteras via Nasdaq Stockholm i enlighet med gällande regler.

För att verkställa ovan överlåtelser har styrelsen även beslutat om omvandling av 108 809 egna C-aktier till motsvarande antal stamaktier.

Det totala antalet aktier i Ependion uppgår vid tidpunkten för detta pressmeddelande till 29 344 214, varav 28 941 216 stamaktier och 402 998 C-aktier. Bolaget innehar vid tidpunkten för detta pressmeddelande inga egna stamaktier och 402 998 egna C-aktier, avsedda för pågående incitamentsprogram. Efter pågående omvandling av C-aktier till stamaktier kommer det totala antalet stamaktier att uppgå till 29 050 025 och det totala antalet C-aktier uppgå till 294 189, varefter bolaget kommer att inneha 108 809 egna stamaktier och 294 189 egna C-aktier, avsedda för pågående incitamentsprogram.

  

För mer information kontakta:

VD och koncernchef Jenny Sjödahl, tel  +46 (0)725 89 60 80
vVD och CFO Joakim Laurén, tel  +46 (0)703 35 84 96

   

Ependion AB är en växande global teknikkoncern som erbjuder digitala lösningar för säker kontroll, styrning, visualisering och datakommunikation för industriella tillämpningar i miljöer där tillförlitlighet och hög kvalitet är kritiska faktorer. Bland kunderna finns några av världens ledande företag. Ependion består av självständiga affärsenheter och har en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor 2023 samt dryga tusentalet medarbetare. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Markets Mid Cap-lista under symbolen EPEN. ependion.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Securitas firar 90 år av att göra världen tryggare

Published

on

By

Securitas, en världsledande partner inom säkerhetslösningar, är en pionjär i att förena närvaro med teknik, alltid med kunden i centrum.

Under 90 år har integrationen mellan människa och teknik varit Securitas arv. Vid ett stort jubileum ges tillfälle att reflektera över de berättelser och milstolpar som har format företagets resa till att bli en branschledare. Då framträder tre hörnstenar: starka värderingar, innovativ teknik och människan i fokus.

Securitas grundades i Helsingborg 1934 av Erik Philip-Sörensen och har utvecklats från en traditionell nattvaktsverksamhet till en global ledare inom säkerhetslösningar. Redan på 1940-talet började Securitas integrera ny teknik i kundlösningar och växte snabbt efter andra världskriget.

Securitas är en pionjär inom tillträdeskontroll och lanserade 1968 världens första bankomat som var kopplad till bankkundernas konton. Genom att kombinera fysisk närvaro och teknik har Securitas alltid hjälpt kunder att fokusera på sin kärnverksamhet, vilket lagt grunden till det som idag är Securitas Technology.

Redan 1958 fastställde grundaren Erik Philip-Sörensen Securitas värderingar: ärlighet, hjälpsamhet och vaksamhet och dokumenterade dem i boken Handlingsnorm för väktare i syfte att skydda yrket och säkerställa dess integritet.

Under 1980-talet fokuserade den dåvarande VD:n Melker Schörlings ledarskap på förenkling, kundfokus och internationell expansion, vilket inledde Securitas tillväxt i Europa, USA och globalt genom strategiska förvärv. Delar som inte var kärnverksamhet såldes av, vilket möjliggjorde fokus på specialiserade säkerhetstjänster med bibehållet engagemang för kärnvärden och operativ excellens genom hela den globala expansionsresan.

”Att leva upp till vårt syfte, att göra världen en tryggare plats, har en djupt positiv inverkan inte bara på våra kunder utan också på världen i stort,” säger Securitas VD och koncernchef Magnus Ahlqvist. ”Ledare som förkroppsligar våra tidlösa värderingar har format vår kultur och upprätthållit ett engagemang för excellens. Med fokus på ständiga förbättringar och innovation är vi bättre rustade än någonsin att möta våra kunders föränderliga behov och det bredare säkerhetslandskapet.”

Redan på 1930-talet insåg Philip-Sörensen att välutbildade medarbetare med en tydlig professionell kompass kunde påverka en hel bransch i positiv riktning. Genom att våga expandera, förstå kunderna och vara nyfiken på utmaningar lade han grunden till vad som har blivit ett världsledande säkerhetsföretag.

Läs mer om Securitas fantastiska historia genom att besöka www.Securitas.com/journey

Kontakt:
Securitas Group Press Office, Carin Andersson, VP, Group Communications: 010-470 30 20, eller e-post: press@securitas.com

Securitas är en världsledande partner inom säkerhetslösningar som bidrar till att göra världen till en tryggare plats. Med 90 års gedigen erfarenhet ser vi vad andra missar. I partnerskap med våra kunder nyttjar vi teknik och i kombination med vårt innovativa, holistiska tillvägagångssätt transformerar vi säkerhetsbranschen. Tillsammans med våra 341 000 medarbetare på 44 marknader ser vi en annorlunda värld, och skapar hållbart värde för våra kunder genom att skydda det som är viktigast för dem – deras medarbetare och tillgångar.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.