Connect with us

Marknadsnyheter

Ungdomar utmanar i en show om att bryta sig fri

Published

on

må, jan 22, 2018 13:19 CET

Uppmaningen från ungdomarna i GoBaow är väldigt enkel, men kan samtidigt vara lika svår att genomföra. Att ta sig från något dåligt till något bättre är det många drömmer om. I showen Breaking Free vill de inspirera andra ungdomar, vuxna och företag att göra just det – bryta sig loss. 

Tid: 1-3 februari 2018
Plats:
Lindholmen Event Nöje
Anders Carlssons Gata 2, Göteborg

VÄLKOMMEN! 

Breaking Free blir GoBaows andra show efter starten för två år sedan. Första showen Jag är en tonåring sålde slut två gånger och var en traditionell föreställning. Breaking Free blir något helt annat

För info:
Biljetter till Breaking Free finns på Tickster: www.tickster.com/sv/events/search?q=gobaow 

”Vi klipper alla band med den traditionella dansshowen och gör något helt nytt. Showen bygger på att vara i en situation du inte är nöjd med, som du inte mår bra av. Med hjälp av de fyra elementen hittar du vem du är och bryter dig loss. Det är precis vad GoBaow har hjälpt mig med”, säger Amanda som är en av GoBaows medlemmar.

Inspirera andra

GoBaow är en plats för ungdomar att växa i. En tillvaro som de till stor del bygger själva genom sitt eget engagemang. GoBaow skapar förutsättningarna, men ungdomarna får ta stort ansvar över sin utveckling. 

”Arbetet med nya showen startade rätt tidigt 2017. Fotograferingar, filminspelningar, koreografi och framför allt all reflektion över personligheter och känslor. Det ligger mycket jobb bakom våra projekt och med handen på hjärtat så tycker jag verkligen vi lyckats jobba fram en riktigt bra show”, säger Josefin som också är medlem i GoBaow.

Nu kan Petra Johansson som är inspiratör och grundare inte vara tyst längre: ”Ni jobbar inte bara hårt med showen, utan ni är även ute hos företag på olika uppdrag”. Petra syftar framför allt på ett samarbete mellan GoBaow och Tre Stiftelser där ungdomarna dansar tillsammans med de äldre. Det är mycket arbete men trots att de jobbar hårt så är det på ungdomarnas villkor. 

Petra fortsätter: ”GoBaow tvingar inte någon. Vi skapar möjligheter och ungdomarna får själva ta sig an det som de vill göra. Vi har bara ett krav – att du genomför det du tagit på dig. Visst händer det ibland att situationer förändras, men då löser vi det tillsammans. Det viktiga är att man tar ansvar för sin uppgift. GoBaow ska vara en plats där ungdomarna får och vill vara sig själva.”

Ungdomarna skriver även en blogg och i första inlägget berättar Märta just om vad GoBaow är för henne: ”För mig är GoBaow en fristad. Dit kommer man för att hämta luft när det känns som lungorna ska explodera. Här är du den du är, vill och kan vara. Här är du fri. Här är du välkommen. Dansen är verktyget, och luften är fylld av kärlek, omtanke och lycka. Tillsammans skapar vi en plats som är prestigelös och accepterande, för här möts vi med värme. I denna fristad är drömmarna stora och skratten genuina. Fria från tyglar och krav, fack och etiketter.”

Det finns bara en väg

Showen i februari är deras sätt att visa vad de dagligen slåss mot, precis som alla andra också gör. Nervositet, ångest och rädsla för förändringar håller många människor tillbaka. När man är trygg i sig själv vågar man ta klivet. Lämna det mörka hålet och klättra trappen upp mot något bättre.

För mer information, v.v. kontakta:

Petra Johansson
Grundare Gobaow
Tel:  +46 070-992 27 63 
hej@coachpetra.se

GoBaow är ett forum för ungdomar i Göteborg grundat av Petra Johansson och Christoffer Westrin där ungdomar coachas i personlig utveckling. GoBaow driver i dagsläget klasser där deltagarna genom en kombination av fysisk träning och kreativ aktivitet får en unik möjlighet att utvecklas och våga vara sig själva. GoBaow producerar shower som utmanar deltagarna att uttrycka sig framför publik, men driver även projekt hur ungdomar ska introduceras i näringslivet.

GoBaows Kanaler

Promotion-video: www.youtube.com/watch?v=26gwhyvvNx8 
Webbplats : www.gobaow.com
Flickr: www.flickr.com/photos/gobaow/
Instagram: www.instagram.com/gobaow
Facebook: www.facebook.se/gobaow
Youtube:
www.youtube.com/channel/UCGBopkDNw6RuBfSlTPvMh-g
Tickster: www.tickster.com/sv/events/search?q=gobaow 

inbjudan press

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.