Connect with us

Marknadsnyheter

Unibail – Rodamco sprider oväntade leenden i ny kampanj

Published

on

ti, okt 10, 2017 14:02 CET

Under oktober lanserar Unibail – Rodamco en ny global kampanj under namnet ”Unexpected Smiles”. Kampanjen går live samtidigt i sju länder och 33 köpcentrum. Budskapet i kampanjen talar tydligt – det oväntade är alltid en härlig upplevelse.

”Unexpected Smiles” går i linje med Unibail- Rodamcos globala kommunikation – som anspelar på den oväntade upplevelsen vid ett besök i ett av företagets shoppingenheter. Sedan ett antal år tillbaka arbetar företaget aktivt med ett brett nöjes – och aktivitetsutbud för att kunna erbjuda sina besökare en unik upplevelse som involverar mer en endast shopping. Unibail – Rodamco vill skapa mötesplatser för människor; oavsett om de vill shoppa, äta, gå på bio eller umgås.

I Sverige kommuniceras kampanjen genom Unibail – Rodamcos två största enheter; Täby Centrum och Mall of Scandinavia.

 
– Unibail – Rodamco vill erbjuda sina besökare en oväntad och överraskande upplevelse vid ett besök i någon av våra köpcentrum. Smiles – kampanjen vill belysa detta och visa på glädjen som vi vill förmedla till våra besökare, säger Audrey Fraboulet, Advertising Director and Group Media Strategy, Unibail – Rodamco.

ADVERTISER’S MANAGERS:
Group Marketing Director – Ghadi Hobeika

Advertising Director and Group Media Strategy – Audrey Fraboulet advertising and media project Chief Chef – Marine Ricard

AGENCY:
BETC SHOPPER

AGENCY HEADS:
Jean-Patrick Spitz, Maud Ferrandon, Vittorio Lucchini Gilera, Louise Maenza

DIRECTOR:
Olivier Babinet

ARTISTIC DIRECTOR:
Margaux Ferrand

För mer information, vänligen kontakta:

Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco

+46 (0)73 350 60 10,
lars-ake.tollemark@unibail-rodamco.com

Anna Lignell, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco

+46 (0)76 525 56 06,
anna.lignell@unibail-rodamco.com

About Unibail-Rodamco

Created in 1968, Unibail-Rodamco SE is Europe’s largest listed commercial property company, with a presence in 11 EU countries, and a portfolio of assets valued at €40.5 billion as of December 31, 2016. As an integrated operator, investor and developer, the Group aims to cover the whole of the real estate value creation chain. With the support of its 1,990 professionals, Unibail-Rodamco applies those skills to highly specialised market segments such as large shopping centres in major European cities and large offices and convention exhibition centres in the Paris region.

The Group distinguishes itself through its focus on the highest architectural, city planning and environmental standards. Its long term approach and sustainable vision focus on the development or redevelopment of outstanding places to shop, work and relax. Its commitment to environmental, economic and social sustainability has been recognised by inclusion in the FTSE4Good and STOXX Global ESG Leaders indexes. The Group is a member of the CAC 40, AEX 25 and EuroSTOXX 50 indices. It benefits from an A rating from Standard Poor’s and Fitch Ratings. For more information, please visit our website:
www.unibail-rodamco.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys