Connect with us

Marknadsnyheter

Unibail-Rodamco-Westfield i samarbete med Ung Företagsamhet – över 550 företag ställer ut på mässan i Westfield Mall of Scandinavia

Published

on

Ung Företagsamhet Stockholmsregionen håller sin mässa i Westfield Mall of Scandinavia den 14–16 mars, med över 550 utställande företag. Under tävlingsdagarna 22–23 februari deltar 620 tävlande om årets vara, årets tjänst och årets mest hållbara företag – prisutdelningen hålls den 16 mars. Samarbetet är en viktig del i Unibail-Rodamco-Westfields arbete för hållbara samhällen där syftet med mässan är att ge barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap.

Som en viktig del i fastighetsbolagets hållbarhetsagenda, samarbetar Unibail-Rodamco-Westfield i Sverige med Ung Företagsamhet inom samtliga kommuner där de verkar: Nacka kommun, Täby kommun, Solna stad. Den 14–16 mars är det dags för Ung Företagsamhet i Stockholmregionens mässa i Solna, som för första gången kommer att hållas i Westfield Mall of Scandinavia. Under tre dagar kommer över 550 företag att ställa ut med målsättning att bli framtidens entreprenörer. Mässan är ett samarbete mellan Westfield Mall of Scandinavia och Ung Företagsamhet Stockholmsregionen, tillsammans med Solna stad, där syftet är att ge barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Som en del av Ung Företagsamhets verksamhet får elever på gymnasiet möjligheten att starta och driva företag, från affärsidé och marknadsanalys till finansiering, marknadsföring, försäljning och hållbar ekonomi. Eleverna väljer sedan själva om de vill driva företaget vidare i en annan form, till exempel i ett aktiebolag.

Den 22–23 februari hålls tävlingsdagar på Filmstaden. Totalt 620 deltagare tävlar i olika kategorier som bland annat årets vara, årets tjänst och årets mest hållbara företag. Prisutdelningen hålls den 16 mars.

”Vi är stolta över samarbetet med Ung Företagsamhet där vi får möjlighet att stötta och även inspirera i utvecklingsresan för unga entreprenörer. Vi tillhandahåller en kommersiellt dynamisk plats för mässan som tillsammans med vår erfarenhet och breda nätverk inom branschen ger deltagarna fantastiska möjligheter att både motiveras och stärkas inför framtiden”, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia

”Efter två år av inställda mässor och digitala lösningar är vi mycket glada över att i år kunna genomföra UF-mässan och framför allt i Westfield Mall of Scandinavia. Det känns roligt, och framför allt spännande, att ge våra UF-företag denna möjlighet då det är ett ypperligt tillfälle att visa upp sitt varumärke och UF-företag. Nytt för i år är att vi separerar tävlingarna från UF-mässan, vilket gör att UF-företagen kan ha fullt fokus på mässan och dess besökare– något som vi ser som väldigt positivt. Vi vill alltid ge våra UF-företag de bästa förutsättningarna, där denna upplevelse kommer vara ett stort plus i kanten”, säger Julia Lindqvist, Kommunikationsansvarig Ung Företagsamhet Stockholmsregionen

”Vi är mycket glada och hedrade över att Ung Företagsamhet i Stockholmsregionen har valt att hålla den årliga UF-mässan i Westfield Mall of Scandinavia och Solna. UF är dels en viktig del i främjandet av entreprenörskap och en katalysator för kreativitet och företagsamhet i skolan. I Solna står både näringsliv och unga högt på agendan, så för oss är det en självklarhet att vi ska fortsätta arbeta med dessa frågor tillsammans”, säger Evrim Erdal, Näringsliv- och arbetsmarknadschef, Solna stad

Mer information om mässan kommer på westfieldmallofscandinavia.se

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

HANZAs VD och huvudägare köper aktier

Published

on

By

HANZAs VD Erik Stenfors har köpt 10 000 aktier i HANZA för ett belopp om 570 420 kronor. HANZAs huvudägare och styrelsemedlem Gerald Engström har via sitt bolag Färna Invest köpt 42 000 aktier till ett belopp om  2 215 920 kronor.

Aktierna handlades den 8 maj 2024.

Efter aktieköpen uppgår Erik Stenfors innehav till 622 000 aktier och Färna Invests innehav till 9 319 694 aktier.

För mer information kontakta:
Erik Stenfors, VD
+46-70 950 80 70
erik.stenfors@hanza.com

Lars Åkerblom, CFO
+46-70 794 98 78
lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Miris meddelar att nyckelpersoner ur bolagets ledning ansöker om att teckna units utan företräde i pågående företrädesemission

Published

on

By

Miris Holding AB (publ) (”Miris” eller ”Bolaget”) meddelar härmed att nyckelpersoner ur Bolagets ledning ansöker om att teckna units för cirka 1,2 MSEK utan företräde i pågående företrädesemission. Tecknarna är Bolagets VD Camilla Myhre Sandberg och Sales and Marketing Director Marie Ekholm. Totalt har de ansökt om att teckna 857 142 units, motsvarande 1,2 MSEK i den pågående företrädesemissionen. Teckningsperioden för företrädesemissionen avslutas idag fredag den 10 maj 2024.

”Att vår VD Camilla Myhre Sandberg och Sales and Marketing Director Marie Ekholm, som båda arbetat länge i Bolaget och är aktieägare sedan tidigare, nu väljer att i större poster ansöka om att teckna units utan företräde i företrädesemissionen, och därmed potentiellt väsentligt utöka sitt ägande i Miris, är förtroendeingivande och visar på ledningens starka tilltro till den kommande strategiresan. Den nya strategin har redan börjat och återspeglas i ökad försäljning av förbrukningsartiklar, snabb ökning av offertförfrågningar och inte minst konvertering till flertalet nya ordrar och installationer. Camilla och Marie blir, om de erhåller tilldelning, tillsammans med mig, en av de större aktieägarna i Miris och visar på att de delar den vision vi har för Miris framöver”, säger styrelsens ordförande Ingemar Kihlström.

Teckning utan företräde kan även göras via Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se

Information om Företrädesemissionen finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.mirissolutions.com, samt på Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se. Kvartalsrapporten för perioden januari – mars 2024 och tidigare finansiella rapporter finns på bolagets hemsida www.mirissolutions.com.

För mer information:
Camilla Myhre Sandberg, VD Miris Holding AB. Mobil: +46 18 14 69 07, E-post: 
camilla.sandberg@mirissolutions.com

Om Miris:
Miris är ett globalt MedTech bolag som utvecklar och säljer utrustning och förbrukningsartiklar för analys av humanmjölk. Försäljning sker i första hand till neonatalavdelningar, mjölkbanker och forskningsinstitutioner i hela värden. Miris vision är att alla nyfödda barn skall ha samma tillgång till sjukvård för att säkerställa bästa möjliga start i livet. I december 2018 erhöll bolaget marknadsgodkännande från amerikanska läkemedelsmyndigheten (FDA) för Miris Human Milk Analyzer® (Miris HMA®). Missionen är att bidra till ökad global neonatal hälsa genom att tillhandahålla individuell nutrition baserad på humanmjölk. Miris Holding AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Smart High Tech: Ökad orderingång från en av de största AI-techjätterna i USA

Published

on

By

Smart High Tech har en längre tid sålt testorders av GT-TIM® till ett av de största AI-techbolagen i USA för utvärdering till deras kommande generationer av processorer för datacenter och AI. Under april har dessa testorders ökat och nu har flera större beställningar inkommit till ett sammanlagt värde av ca 300.000 kr. varav merparten de senaste dagarna.

Sammantaget, med ökande beställningar från AMD, Thermal Grizzly, allt fler mindre kunder samt nu även den betydande AI-techjätten i USA, planerar Smart High Tech att öka produktionskapaciteten i Sverige såväl som Kina.

”De ökande, återkommande beställningarna, inte minst från denna namnkunniga AI-techjätte, visar på en reell efterfrågan och att våra produkter godkänns i allt fler instanser inom dessa tämligen svåråtkomliga giganter”, säger Lars Almhem, VD på Smart High Tech.

För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:

VD Lars Almhem                                                                

+46 70 418 00 00                                                              

lars.almhem@smarthightech.com

Denna information är sådan information som SHT Smart High-Tech AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 maj 2024.

Kort om SHT Smart High-Tech AB

SMART HIGH TECH är genom den patenterade produkten GT-TIM® utvecklat ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning som leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.