Connect with us

Marknadsnyheter

Valtech anställer ny Client Partnerships Director

Published

on

Idag meddelade Valtech att Carl Tottie börjar som ny Client Partnerships Director för Valtech Sverige. Med över 20 års erfarenhet inom digital tjänsteutveckling, e-handel, marknadsföring, försäljning, ledarskap och affärsutveckling kommer Carl möjliggöra för Valtech Sverige att fortsätta växa och leverera värde till sina kunder.

Valtech Sverige tar nästa steg i att vara en strategisk partner till sina kunder och utser Carl Tottie till Client Partnerships Director för att ytterligare stärka och växa organisationen genom sina kundrelationer. Carl kommer senast från Nordic Morning i rollen som Agency Director Stockholm & Nordic Director of Strategy och han har arbetat på digitala byråer och konsultbolag under hela sitt yrkesverksamma liv.
 

”Valtechs position i att hjälpa våra kunder att transformeras genom teknik är stark och kunderna förväntar sig att vi ska kunna vägleda dem genom deras transformation. Rekryteringen av Carl stärker ytterligare vår förmåga att fungera som deras partner och rådgivare i en föränderlig miljö. Valtech har ambitiösa tillväxtplaner och vi växer genom att stärka våra kundpartnerskap. Att ha Carl ombord är nästa steg i vår kontinuerliga resa för att bli en ännu bättre partner till våra kunder,” säger Märit Sareyko, VD, Valtech Sverige.
 

”Under de senaste åren har jag insett hur mycket jag har saknat den rådgivande delen av konsultverksamheten. Hur viktigt det är att ha förmågan att genuint bidra till kundernas långsiktiga framgång. Jag letade efter ett företag med en tydlig, stark och uttalad övertygelse om vad man står för, ett raison d’être, och som hävdar den positionen i alla dimensioner; kultur, människor, leveransförmåga, kommunikation och i sin strävan att ständigt vidareutvecklas. Plus att ha en global räckvidd, vilket skapar stora möjligheter för både kunder och anställda. Och det är Valtech,” säger Carl Tottie.
 

Starkt fokus på tillväxt

Carls fokus kommer ligga i att stärka Valtechs förmåga att stödja och driva existerande kunder och deras verksamheter ännu längre samt att se över hur Valtech Sverige kan växa och utvecklas genom att fördjupa det globala samarbetet inom Valtech.
 

”Min erfarenhet säger mig att en genuin förståelse för våra kunders utmaningar ger oss de förutsättningar vi behöver för att hjälpa dem i önskad riktning. Att djupdyka in i våra kunders verksamheter och addera vår breda portfölj av kompetenser för att anta dessa utmaningar tillsammans – det är vad jag tror på och vad jag vet kommer att ge de långsiktiga effekterna vi alla strävar mot” säger Carl Tottie.
 

”Carl har en unik förmåga att bygga starka relationer i kombination med den erfarenhet och kompetens som krävs för att agera rådgivare i de strategiska diskussionerna. Han har också lång erfarenhet och är prisbelönt inom ledarskap, som både kommer att växa och lyfta laget,” säger Märit Sareyko, VD, Valtech Sverige.

Presskontakt – Valtech

Sanna Samuelsson, Country Marketing Manager sanna.samuelsson@valtech.com

Om Valtech:

Valtech är en global affärstransformationsbyrå som levererar innovation med syfte. Vi gör det möjligt för våra kunder att förutse morgondagens trender och få en mer direkt kontakt med konsumenterna i deras digitala och fysiska utrymmen, vilket optimerar tiden till marknaden och avkastningen på investeringen.

Vi grundades 1993 och har för närvarande mer än 5 000 anställda som seniora designers, marknadsförare, it-experter, creatives och utvecklare på 5 kontinenter med över 60 kontor i 22 länder (Argentina, Brasilien, Bulgarien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Frankrike, Indien, Kanada, Kina, Mexiko, Nederländerna, Nord Makedonien, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Singapore, Storbritannien, Sverige, Tyskland, Ukraina, USA).

Med en stor erfarenhet inom design, teknologi och marknadsföring är vår passion att möta våra kunders transformativa affärsutmaningar. Vi ombildar kundresan och bygger nya, uppkopplade upplevelser och hjälper våra kunder att förändra sin verksamhet.

Våra tjänster inkluderar strategisk rådgivning, tjänstedesign, tekniktjänster och optimering av grundläggande digitala plattformar för omni-channel marknadsföring och merchandising.

För mer information, besök VALTECH.COM.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Skanska påbörjar ny byggnad för ingenjörshögskola i Virginia, USA, för USD 53M, cirka 550 miljoner kronor

Published

on

By

Skanska har tecknat ett första kontrakt med Virginia Tech för att påbörja byggnationen av en ny facilitet för deras ingenjörshögskola i Virginia, USA. Det initiala kontraktet, som inkluderar förberedande arbeten på platsen, är värt USD 53M, cirka 550 miljoner kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för USA för det andra kvartalet 2024.

Projektet inkluderar rivningen av Randolph Hall och byggandet av en ny och utökad 26 500 kvadratmeter stor anläggning som ska inrymma flera avdelningar för ingenjörshögskolan. Den nya anläggningen, Mitchell Hall, är tänkt att addera över 70 procent mer bruttoyta på samma plats. Byggnationen omfattar också arbete med en befintlig vindtunnel, en av de största universitetsägda vindtunnlarna i landet. Tunneln kommer att bevaras i Mitchell Hall. När det är färdigställt kommer Mitchell Hall att vara den största byggnaden på universitetscampuset Blacksburg.

Byggnationen kommer att påbörjas våren 2024 med den första rivningen av Randolph Hall. Målet är att projektet ska vara slutfört våren 2028.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                                                           

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lana del Rey i fokus när Moto Boy, Jennie Abrahamson och Radiokören samarbetar

Published

on

By

Ett nyskapande, musikaliskt porträtt av Lana Del Reys egensinnigt sorgsna musik väntar när artisterna Jennie Abrahamson och Moto Boy möter Radiokören under ledning av Hans Ek i Berwaldhallen i konserten ”Dark Paradise – porträtt av Lana Del Rey”, den 6–7 december 2024. Biljetterna släpps den 29 maj på berwaldhallen.se


Artisterna Moto Boy och Jennie Abrahamson gör Lana Del Reys låtar tillsammans med Radiokören i Berwaldhallen.

Världsstjärnan Lana Del Rey föddes som Elizabeth Grant i New York, USA, 1985. När hennes musik ska framföras i december 2024 av Moto Boy och Jennie Abrahamson tillsammans med Radiokören blir det en exposé över musik med olika influenser och referenser till amerikansk kultur och texter med stark förankring i amerikansk litteraturtradition.

”Lana del Rey har byggt upp en egen mytologi som befinner sig i mitten av det ’amerikanska’. Hennes musik är som en mosaik av referenser till författare och konstnärer som samsas med surfpop, folkrock och psychedelia, bland mycket annat.” säger Hans Ek, dirigent och arrangör och fortsätter: ”Det ska bli fantastiskt spännande att få utforska Lana Del Reys universum tillsammans med Radiokören, Jennie Abrahamson och Moto Boy.”

Biljetterna släpps den 29 maj på berwaldhallen.se

DARK PARADISE – PORTRÄTT AV LANA DEL REY
6–7 december 2024 i Berwaldhallen

Jennie Abrahamson & Moto Boy, sång
Radiokören
Musiker ur Sveriges Radios Symfoniorkester
Hans Ek, dirigent och arrangör

Om de medverkande
I närmare 100 år har Radiokören banat väg för den svenska körtraditionens utveckling, och varit en förebild för körer världen över. Kören består av 32 professionella sångare som tillsammans bildar ett unikt och dynamiskt instrument, hyllat av musikälskare och kritiker världen över, liksom av de dirigenter och tonsättare som utforskar och utmanar körens potential.

Oskar Humlebo, mer känd som MOTO BOY, har haft roller i opera (‘L’Orfeo’ Wermland Opera 2014), musikal (‘The Feeling Of Going’ Malmö Opera 2017) och teaterproduktioner (‘Faust’ Folkteatern Gävleborg 2015, ‘Lubiewo’ Göteborgs Stadsteater 2012, ‘Vinnaren tar allt’ Malmö Stadsteater 2018) varvat med symfoniska konsertsamarbeten, ett tusental internationella konserter och 10 år som gitarrist med svenska poplegenderna THE CARDIGANS.

Jennie Abrahamson är artist och komponist och har gett ut sex hyllade soloalbum. Det senaste, med musik på svenska från konsertföreställningen ”Kärlek & Makt”, kom 2023. Hon har hyllats för sin magiska röst och förmåga att skriva låtar som är egna små universum. Som musiker och sångerska har hon samarbetat med några av de mest namnkunniga artisterna i Sverige, som Ane Brun och Eva Dahlgren, men också internationellt med artister som Peter Gabriel och Sting. Hon har tidigare samarbetat med Hans Ek i succéprojektet Bowie in Berlin som sjösattes första gången på Berwaldhallen år 2017. Våren 2025 släpper hon sitt nya album.

Genom att färdas fritt mellan musikhistorien och samtiden i sökandet efter det som förenar, väver arrangören, komponisten och dirigenten Hans Ek samman olika musikaliska uttryck med varandra. Han har samarbetat med musiker och artister som Zara Larsson, Laleh, Veronica Maggio, Ane Brun, Renée Fleming och Michael Nyman, och med ensembler som Göteborgs Symfoniker, nederländska Metropole Orkest, Copenhagen Phil och Sveriges Radios Symfoniorkester.

För mer info, kontakta

Karl Thorson
Press- & PR-ansvarig / Press & PR Manager
Berwaldhallen | Sveriges Radios Symfoniorkester | Radiokören
karl.thorson@sverigesradio.se
08-784 18 30 | 070-431 18 93

Sveriges Radios konserthus Berwaldhallen
SE-105 10 Stockholm, Sweden
Besök/Visiting address Dag Hammarskjöldsväg 3
berwaldhallen.se 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wallenstam välkomnar Götaplatsgruppen och Park Lane

Published

on

By

I höst förvandlas hörnet vid Korsgatan, Kyrkogatan i Göteborg till något helt nytt när Park Lane och Götaplatsgruppen öppnar sin nysatsning här. Just nu genomför Wallenstam en varsam renovering i fastigheten för att allt ska vara toppskick inför öppningen. Det handlar om drygt 600 kvadratmeter restaurangyta i ett hus med anor från 1820-talet.

– Vi ser otroligt mycket fram emot öppningen och kan lova en upplevelse som blandar det bästa från båda världar när det kommer till mat, dryck och underhållning. Det blir en folklig restaurang i ett oslagbart läge med ett spännande och trivsamt koncept som vi tror på, säger Bengt Linde, Götaplatsgruppen. 

– Det känns fantastiskt roligt och spännande att låta en så populär adress som denna få leva upp, byta skepnad och innehåll för att bidra positivt till hela området som i sig sjuder av liv och rörelse. Vi har ju sedan tidigare också fin erfarenhet av framgångsrika samarbeten med Götaplatsgruppen i etableringen av Tavolo och Vinbaren, säger Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam.

Huset vid korsningen Korsgatan, Kyrkogatan, för Göteborgaren ofta bekant som “Josephssonshuset”, började sin resa 1820, när Hans Christian Koch bygger huset för att använda det som värdshus, vinlager och bostadshus. På 1920-talet övertar C.J Josephsson huset för att starta ett “bosättningsmagasin”. När Wallenstam köpte huset efter ytterligare 100 år, var det i behov av en stor portion kärlek och en omfattande renovering påbörjades. Nu börjar resan in i nästkommande 100 år.

– Vi trivs ihop och älskar att överraska, skapa stämning och upplevelser tillsammans med god mat och dryck. Det ser vi verkligen fram emot att göra här mitt i hjärtat av Göteborg i en helt fantastisk lokal, säger Daniel Brookes, Park Lane.

Götaplatsgruppen och Park Lanes nya satsning öppnar i ett område som präglas av en varm atmosfär, färgstarka personligheter, entreprenörer, kreatörer och makare. Här på ”Makaregatorna” pulserar staden från tidig morgon till sen kväll. 
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

www.wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 200 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,4 miljoner kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.