Connect with us

Marknadsnyheter

Vinn en resa till Negev-öknen och campa i en lyxig glamorös oas-pop-up!

Published

on

on, mar 14, 2018 15:38 CET

 

#POPUPOASIS

 

 Israels turistråd lanserar en tävling via social media i Europa:

Vinnarna kommer att njuta av en natts glamping i Ramon-kratern

som en del av en tre-dagars ökenupplevelse. 

 

Israels turistråd lanserar #PopUpOasis, en tvåveckors lång tävling på social media som ger vinnaren en skräddarsydd glamping-upplevelse i Ramon-kratern, och en tre dagars semester i Negev-öken i Israel.  Kampanjen kostade totalt 710 000 euro, och kommer att köras online mellan den 8-22 mars i Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Sverige och Finland. Det är en helt ny marknadsföringskampanj som har följande slogan Negev: Ren öken-magi”

 

Det är fem tävlingsvinnare totalt (en person samt deraspartner från varje land som nämns ovan) som kommer att vinna en tre dagars Negev-semester inklusive flyg från #PopUpOasis. De kommer resa som turistrådets gäster. Höjdpunkten under den korta öken-resan är en natt med ”glamping” (lyxcamping i fantastisk natur) i ett speciellt uppställt #PopUpOasis i Ramon-kratern, komplett med ökeninspirerad gourmetmat och platsspecifika sport- och fritidsaktiviteter .

 

Klicka här för att gå med i tävlingen: https://se.visitnegev.com/

 

Uppställningen av den unika #PopUpOasis, kommer att dokumenteras av turistrådet, och kommer att äga rum i början av april. Kända åsiktsledare, journalister och kändisar från de berörda länderna kommer att stanna över natten på #PopUpOasis. De fem tävlingsvinnarna kommer att anlända till Israel under de sista två veckorna i april som turistrådets gäster.

 

Vinnarens resplan omfattar bland annat vandring, cykling och rappellering i Ramon-kratern, stjärnskådning i öknen och besök på Timna Park, Kibbutz Ketura, Ein Avdat och Sde Boker. Vinnarna kommer att bo i klassiskt ökenboende på Kibbutz Elifaz och på iBex Hotel, Mitzpe Ramon.

Generaldirektören för turistrådet Amir Halevi säger följande: ”Negevöknen, med sitt fantastiska klimat, fantastiska sportmöjligheter och unika landskap och atmosfär, är den hetaste nya vinterdestinationen för européer. Den europeiska resenären som gillar skidåkning och extrema vintersporter kan nu utnyttja ett lågprisflyg till Eilat och ett brett utbud av övernattningsboende. De kommer att uppleva en fantastisk semester med vandring och cykling från Döda havet till Röda havet i den ökenmagiska delen av Negev.”

 

Negev kommer att ansluta sig till de andra företagen i Tel Aviv, Jerusalem och Eilat som främjas av turistrådet på den europeiska marknaden. Negev erbjuder unga oberoende resenärer och familjer ett relativt billigt vinteravbrott från den hårda europeiska vintern, och det är bara en kort flygresa!  Tack vare den enorma ökningen av lågprisflyg till Ovda kan europeiska turister nu njuta av attraktionerna i öknen, med varma soliga dagar, lugnande miljö, vandring och cykling längs Israels spår och Israels cykelväg, aktiv turism, kultur och kulturarv tillsammans med unika boendealternativ.

 

Tävlingen:

https://se.visitnegev.com/

 

Information gällande Negev kan du hitta på turistrådets hemsida:

https://new.goisrael.com/area/negev 

 

 

Bästa hälsningar,

 

Erika Samuelsson

PR manager

Israel Government Tourist Office (I.G.T.O)

The Nordic countries

T+46 8 213386, M+46 72 3113386

Box 5367, 102 49 Stockholm, Sweden

pr-se@goisrael.gov.il

www.goisrael.com

 

 

 

 

 

 

 

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner Flyt på hälsosamma Döda havet Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat Gå i Jesus fotspår i Heliga landet Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.com  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.