Connect with us

Marknadsnyheter

Vopy publicerar VD brev för maj

Published

on

Front Ventures intressebolag Vopy AB (publ) har publicerat ett nytt VD brev till sina aktieägare per maj 2021. Med tillstånd av Vopys VD Kim Forssell, kan Front Ventures här återge VD brevet i sin helhet då vi anser att innehållet är av intresse även för Front Ventures aktieägare.

Försäljning, marknad och organisation

Bästa aktieägare,

Försäljning, strukturering och rekrytering har legat i fokus sedan hopslagningen av Vopy och Conax. Vi förändrar våra processer, vi har startat en rad nya aktiviteter inom försäljning och marknad, samt rekryterat flera nyckelpositioner för att kunna växa i den takt vi tänkt oss.

Responsen från våra kunder är fortsatt över förväntan. Vi har än så länge inte tappat ett enda prospekt och våra potentiella kunder pushar oss att prioritera dem i försäljnings- och implementationsprocesserna då de har bråttom att komma igång.  Vi är i långtgående diskussioner och RFQ processer med både små och stora kunder, varav flera med många miljoner användare.

Att vårt erbjudande ligger både rätt i tiden och att vi har något unikt att erbjuda blir mer och mer tydligt för oss varje dag. Baserat på de kundreaktioner vi fått, är det uppenbart att vårt totala erbjudande ger oss ett klart försprång rent konkurrensmässigt. Vissa av de funktioner vi har i systemet, så som ”instant ledning”, eller vår globala swish lösning där vi kan skicka pengar globalt utan kostnad och utan fördröjning sticker ut extra mycket när det gäller kundernas intresse.

Intressanta marknadsdata pekar på att två av de segment vi riktar oss mot spås en mycket ljus framtid.

  • Neobanker förutspås att växa med drygt 45% per år fram till 2026 och då vara en $400 miljarder stor marknad.
  • Embedded Finance innebär att ett företag, kedja, förening eller annat ekosystem erbjuder finansiella tjänster, så som betallösningar, till sina medlemmar eller kunder. Denna marknad beräknas vara värderad till $7 biljoner, vilket är dubbelt så stort som det kombinerade värdet av världens 30 största banker.

För att ta del i denna enorma marknadsexpansion och utveckling, så räcker det inte att tänka i traditionella banor och bygga organisation och processer på traditionellt vis. Vi måste till stor del automatisera våra processer, skapa attraktion till vårt varumärke och hitta rätt kommunikation för att kunna nå ut fort och brett och bli ett av de stora varumärkena på denna marknad.

Förutom att implementera inbound marketing, ny kommunikation och försäljningsteknik så möjliggör våra automatiserade processer att våra kunder kan erbjuda finansiella tjänster inom loppet av timmar till skillnad mot andra leverantörer som oftast kräver flera månader. Vi har dessutom löst den stora frågan kring ”mass-implementation” där vi redan idag kan aktivera kunder med 10-tals miljoner användare inom loppet av timmar. På ytan kommer allt detta arbete resultera i en ny profil och en ny hemsida, men de verkliga förändringarna ligger under ytan och kommer inte att synas, förutom i form av en exceptionell kundupplevelse.

Time to market är bland det viktigaste vi har framför oss just nu. För att kunna springa tillräckligt fort och inte hamna i ett läge av kapitalbrist om vår planerade Pre-IPO runda skulle dra ut på tiden, har vi tagit in 20 miljoner SEK i en bryggfinansiering. Då fler var intresserade har vi utökat bryggfinansieringen till 25 miljoner SEK och räknar med att den blir fulltecknad inom någon vecka från nu. Därmed säkrar vi ytterligare vår finansiella uthållighet.

Rekrytering och organisation

I enlighet med ovan, så kommer även rekryteringsfokus framåt att vara på försäljning, marknad, kommunikation och kundimplementation. Vi har startat flera av dessa rekryteringsprocesser och har ett flertal intressanta medarbetare på väg in. Vi har dessutom redan rekryterat ett antal nyckelpersoner som jag känner mig mycket nöjd med.

Vi har Annika Norin som ny CFO, Richard Berg som ny Chief Legal and Compliance Officer, Luis Izquierdo som ny CTO, samt David Ban inom strategisk försäljning och positionering. Gemensamt är att de alla har en stor internationell erfarenhet, de har exakt den erfarenhet och kompentens som vi behöver framåt och gjort det vi ska göra förut, de har varit med om tidigare börsintroduktioner och strukturerat sina områden utefter detta och kanske viktigast av allt, de har alla en personlighet och ”cultural fit” som ligger helt i linje med det vi vill skapa, hur vi vill vara och uppfattas som företag. 

Vi har börjat lägga de viktigaste pusselbitarna och vi har nu de flesta personerna av vårt management team på plats och vi har startat det viktiga arbetet kring hur vi vill bedriva försäljning. Jag ser fram emot att hålla er informerade om de framsteg vi gör, hur vi tar marknadsandelar på de ovan nämnda marknader och hur vi expanderar företaget.

Stockholm den 7 maj 2021

Kim Forssell, VD Vopy AB (publ)

Continue Reading

Marknadsnyheter

GreenMerc lanserar Trijo Swapping – ny tjänst för växling av kryptovalutor

Published

on

By

Stockholm, 2 maj 2024,

GreenMercs dotterbolag Trijo, Sveriges ledande kryptobörs, är glada att offentliggöra lanseringen av ”Trijo Swapping”, en ny tjänst som möjliggör direkt växling av kryptovalutor utan behov av att först konvertera till fiatvalutor.

Trijo Swapping möjliggör för kunder att snabbt och enkelt växla mellan alla kryptovalutor tillgängliga på plattformen, direkt i datorn eller mobilen. Genom Swapping kan Trijos kunder enkelt ombalansera sina kryptoinnehav på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

”Med Trijo Swapping tar vi bort barriärerna för handel mellan olika kryptovalutor och erbjuder våra kunder maximal flexibilitet och effektivitet. Det här är ett viktigt steg i vår strävan att ständigt förbättra och förenkla handel med kryptovalutor,” säger Arvid Börje Ramberg, vd på GreenMerc. ”Det är vår ambition att fortsätta expandera och förbättra tjänsten för att möta våra kunders behov.”

För mer information, besök trijo.co

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

GreenMerc lanserar Trijo Swapping – ny tjänst för växling av kryptovalutor

Published

on

By

Stockholm, 2 maj 2024,

GreenMercs dotterbolag Trijo, Sveriges ledande kryptobörs, är glada att offentliggöra lanseringen av ”Trijo Swapping”, en ny tjänst som möjliggör direkt växling av kryptovalutor utan behov av att först konvertera till fiatvalutor.

Trijo Swapping möjliggör för kunder att snabbt och enkelt växla mellan alla kryptovalutor tillgängliga på plattformen, direkt i datorn eller mobilen. Genom Swapping kan Trijos kunder enkelt ombalansera sina kryptoinnehav på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

”Med Trijo Swapping tar vi bort barriärerna för handel mellan olika kryptovalutor och erbjuder våra kunder maximal flexibilitet och effektivitet. Det här är ett viktigt steg i vår strävan att ständigt förbättra och förenkla handel med kryptovalutor,” säger Arvid Börje Ramberg, vd på GreenMerc. ”Det är vår ambition att fortsätta expandera och förbättra tjänsten för att möta våra kunders behov.”

För mer information, besök trijo.co

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Välkommen till ett webbsänt seminarium om Mediebarometern 2023!

Published

on

By

Den 14 maj presenterar Nordicom vid Göteborgs universitet resultaten från 2023 års Mediebarometer, den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor.  

Utöver de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2023 kommer två exklusiva analyser att presenteras. Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom, har tittat närmare på framtiden för den tryckta boken och presenterar siffror kring bokens ställning i en alltmer digital medievärld. Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom, presenterar statistik kring hur faktorer som utbildning, urbanisering och kön spelade roll för nyhetsanvändningen bland unga vuxna 2023.   

Program  

  • Moderator Jonas Ohlsson, föreståndare vid Nordicom, hälsar välkommen och berättar om programmet 
  • Elisabeth Falk, utredare vid Nordicom, berättar om undersökningen  
  • Huvudresultat och trender i Mediebarometern 2023  
    Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom  
  • Har vi slutat läsa böcker? Om bokläsningens framtid
    Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom  
  • Urban eller förläst – vad spelar roll för nyhetsanvändning i den digitala generationen  
    Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom  

Tid och datum: 14 maj, ett webbsänt seminarium publiceras på www.nordicom.gu.se klockan 07.00.  

Vill du ta del av rapporten med embargo innan den släpps? Kontakta Nordicoms kommunikatör Mia Jonsson Lindell nedan.  

Få Mediebarometern 2023 direkt till din inkorg
I år kommer resultaten att presenteras vid ett webbsänt seminarium som publiceras på vår webbplats. I samband med detta kommer också hela rapporten Mediebarometern 2023 att finnas tillgänglig för gratis nedladdning. Anmäl dig till Mediebarometerns nyhetsbrev så skickar vi en länk till det webbsända seminariet och rapporten i anslutning till lanseringen den 14 maj.   

Om Mediebarometern
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i sitt slag i världen. Resultaten i 2023 års undersökning bygger på svar från omkring 6 000 slumpmässigt utvalda personer i åldern 9 till 85 år.

Kontakt:

Göteborgs universitet är ett av de stora i Europa med 53 800 studenter och 6 700 anställda. Verksamheten bedrivs av åtta fakulteter, till allra största del i centrala Göteborg. Utbildning och forskning har stor bredd och hög kvalitet – det vittnar sökandetryck och nobelpris om. www.gu.se.  Följ oss på Twitter. Gilla oss på Facebook. Följ oss på Instagram.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.