Connect with us

Marknadsnyheter

Zordix Publishing visar upp första trailern på Kapten Sabeltand tillsammans med Superparent

Published

on

Umeå, 28 september

Zordix Publishing, förlagsverksamheten under Zordix AB (publ) (“Zordix” eller “Bolaget”) har idag tillsammans med hemsidan “Superparent.com” visat upp den första trailern för kommande spelet Kapten Sabeltand och den hemliga diamanten.

Hemsidan superparent.com riktar sig mot föräldrar med barn som spelar data och tv-spel. I samarbete med dem har Zordix Publishing gett Superparent ett dygns exklusiv rättighet att visa upp den första trailern för spelet. Kapten Sabeltand och den hemliga diamanten utvecklas av den norska studion Ravn och är baserat på Terje Fosmos populära IP Kapten Sabeltand. Titeln är ett barnvänligt äventyrsspel, där spelaren reser mellan tropiska öar i jakt på en magisk diamant.

Trailern kan ses på denna länk: https://bit.ly/34ahYqA

Kapten Sabeltand utvecklas till Nintendo Switch samt PC, med planerat spelsläpp under fjärde kvartalet 2020.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 (0)70 654 9541

Kort om Zordix

Zordix är en multinationell spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, Aqua Moto Racing 3D och Overpass. Zordix Racing utvecklar för närvarande ett nytt projekt med arbetsnamnet Thunder, Dimfrost Studio utvecklar Bramble: The Mountain King, Invictus Games arbetar på ett antal nya projekt varav racingdelen till nästa spel i serien Flåklypa Grand Prix är ett, medan Zordix Publishing förlägger spel utvecklade av mindre studior och hjälper dem lansera sina titlar globalt.

www.zordix.com

www.zordixpublishing.com

Augment Partners AB, info@augment.se, tel +46 8-505 651 73, är Zordix AB (publ):s Mentor.

Styrelsen för Zordix AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys