Marknadsnyheter
Gjensidige lanserar kampanj med fokus på hemförsäkring och reseskydd


Nu är sommaren äntligen här. Semestertider innebär utmärkta tillfällen att synliggöra Gjensidige och nu lanserar vi en ny mindre semesteranpassad kampanj på temat Resa och Hem. Kampanjen kommer att synas under hela sommaren i digitala medier.
Under våren blev reseskyddet i Gjensidiges hemförsäkring Plus topprankat i Konsumenternas Försäkringsbyrås jämförelse av alla hemförsäkringar på den svenska marknaden.
– Vi vill prova att lyfta fram vårt eminenta reseskydd genom anpassade budskap mot målgrupper som kanske glömts bort av våra konkurrenter. Vi vänder oss mot de som reser inom landet, en aktiv målgrupp som exempelvis cyklar eller springer lopp samt spelar golf. Mot dessa kan vi lyfta fram skarpa kvaliteter i vårt reseskydd som förhoppningsvis kan skapa intresse hos målgruppen, säger Johanna Gustafsson, som är senior copywriter inom Marknad på Gjensidige.
Kampanjen går ut brett under hela sommaren.
– Kampanjen kommer att gå ut digitala medier, så som Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet. Vi kommer att rikta annonseringen till särskilda kontexter hos publicisterna där vi har hypoteser om att det finns besökare som attraheras av specifikt innehåll i vår hemförsäkring. Vi kommer också testa detta innehåll mot mer prisinriktade budskap, säger Martin Boo, som är Performance Marketing Manager inom Marknad på Gjensidige.
För mer information välkommen att kontakta:
Tina Halldén, kommunikationschef: tina.hallden@gjensidige.se Tel: 076 855 24 21
Gjensidige Försäkring Sverige är en filial till Gjensidige Forsikkring ASA. Gjensidige är ett ledande nordiskt sakförsäkringsbolag och är noterat på Oslo Börs. I över 200 år har Gjensidige arbetat för att säkra kunders liv, hälsa och egendom. Läs gärna mer på www.gjensidige.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke