Marknadsnyheter
Swedol först i branschen att livesända produktkunskap
När en stor del av handeln har förflyttats till nätet blir det svårare att dela med sig av kunskap kring produkterna. Hur löser man det i en bransch där rätt val av produkt kan vara skillnaden mellan en lyckad arbetsdag och en allvarlig olycka? Swedol satsar på interaktiva livesändningar för att nå kunderna med information om det breda sortimentet.
Swedol blir först ut i sin bransch att satsa på livesändningar med konceptet Swedol Live. Det första programmet kommer gå av stapeln den 29 april och livesändningen sköts från studion på huvudkontoret i Tyresö. Martina Thun, känd från radiostationen RIX, kommer att vara programledare, och varje program gästas av någon av Swedols sortimentsleverantörer. Swedol Live är en del av partnerprogrammet Power Deal.
– Det känns jätteroligt att ha det här på plats och att äntligen kunna berätta om vår nya satsning. Vi anpassar oss efter den tid som råder med pandemi och begränsade besök i butiker. Både vi och våra leverantörer behöver nya sätt att dela med oss av nödvändig kunskap till dem som ska använda produkterna, säger Linda Jacobsson, Nordisk marknadschef på Alligo, som bland annat rymmer varumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern.
Att välja rätt produkt för arbetsuppgiften kan vara direkt avgörande för om en arbetsdag blir lyckad eller i värsta fall slutar med en allvarlig olycka. Därför är det en extra stor utmaning i Swedols bransch att lyckas erbjuda samma typ av rådgivning online som personalen kan ge i butikerna.
– E-handeln är ett bra alternativ till fysiska butiksbesök. Det som tyvärr är svårt vid digital handel är interaktionen med kunderna och möjligheten till rådgivning. Vi har ett brett sortiment och våra kunder finns i branscher där det kan vara oerhört viktigt att välja rätt verktyg, kläder och personlig skyddsutrustning. Swedol Live är ett sätt att dela med oss av den expertkompetensen även digitalt, säger Linda Jacobsson.
I varje sändning kommer Swedol att ha med sig en produktspecialist från något av de varumärken som säljs i butikerna och på nätet, som delar med sig av nyheter, tips och råd. Den som tittar live har också möjlighet att ställa frågor i chatten under programmet och ta del av erbjudanden.
Självklart kommer programmen också att vara tillgängliga i efterhand för den som inte kan vara med under livesändningen. Du hittar dem på www.swedol.se/swedollive
Kontakt
Linda Jacobsson, Nordisk marknadschef, 070-519 54 50
Om oss
Alligo är ett affärsområde inom Momentum Group och vi är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda.
Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning.
För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment.
Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare.
Genom våra konceptvarumärken har vi flera E-handelsplattformar och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke