Connect with us

Marknadsnyheter

Jill Johnson lanserar vårens vita vin – Nashville Stories Bianco

Published

on

Lagom till ljusare tider får vinfamiljen Nashville Stories tillökning. Det tredje släppet i Jill Johnsons vinserie Nashville Stories heter Nashville Stories Bianco och är ett vitt vin från Piemonte i Italien.

Nashville Stories är smakfullt utvalda viner som passar tillfällen där gemenskap, mat och musik står i centrum. Nu släpper Jill Johnson Nashville Stories Bianco, ett efterlängtat vitt vin som är en uppföljare till Nashville Stories Red och Nashville Stories Prosecco Brut. Det nya vita vinet är ett torrt italienskt vin från regionen Piemonte som bjuder på uppfriskande aromatiska toner, härlig frukt och elegant mineralitet.

– Jag hoppas att min passion för mat och dryck lyser igenom vinet. Tanken bakom Nashville Stories Bianco; precis som med alla Nashville Stories viner, är att det ska innehålla en smakpalett som passar flera olika tillfällen och smaklökar. Jag ville göra ett vin som skulle uppskattas av min bekantskapskrets runt om i världen – från mina musikskapande vänner i Nashville, till mina matintresserade nära och kära i Ängelholm och våra grannar på Kreta. Det är ett vin att umgås kring och skapa minnen till, säger Jill Johnson.

Under hösten 2020 påbörjade Jill sin resa mot att bli sommelier för att fördjupa sina kunskaper om ädla drycker. Tillsammans med samarbetspartnern Spring Wine & Spirits har hon varit högst involverad i framtagningen av vinet för att säkerställa dess stil, smak och kvalitet.

– Vi är glada över att lansera ett vitt vin i Nashville Stories-familjen. Jills engagemang i processen har varit stort och viktigt för att ta fram ett vitt vin med Nashville Stories-kvalitet. Både proseccon och det röda vinet har fått fint mottagande. Nashville Stories Bianco är ett torrt, friskt vin med pigg syra och fruktiga toner som håller minst lika hög kvalitet som sina föregångare, säger Carina Tidén, produkt- och utvecklingschef på Spring Wine & Spirits.

Nashville Stories Bianco passar till vit fisk, skaldjur eller kyckling samt tonfisksallad, krämiga pastarätter och risotto. Kan även drickas som aperitif eller serveras på egen hand, gärna väl kylt med tilltugg en varm kväll på terrassen i goda vänners lag.

Nashville Stories Bianco kostar 109 kronor, har artikelnummer 50554-01 och finns att beställa i Systembolagets beställningssortiment från och med 15 mars.

Fakta: Nashville Stories Bianco
Ursprung: Italien: Piemonte Bianco DOC | Producent: Spring Wine & Spirits AB| Druvor: Cortese 38%, Moscato 37%, Chardonnay 15%, Sauvignon Blanc 10%| Alkoholhalt: 12% vol Art.nr50554-01 | Pris: 109 kr, flaska 75 cl | Distribution: Systembolagets beställningssortiment from 15 mars 2021

För mer information, vänligen kontakta;

Carina Tidén, produkt- och utvecklingschef, Spring Wine & Spirits, tel +46 (0) 70 799 32 31
carina.tiden@springwine.se 

Michelle Vistam, Adersten & Norlin, tel +46 (0) 73 430 40 37
michelle@aderstennorlin.com

Fakta Nashville Stories

Om Nashville Stories 
Nashville Stories är smakfulla viner som passar tillfällen där gemenskap, mat och musik står i centrum. Vinerna är omsorgsfullt utvalda av artisten Jill Johnson och är inspirerade av hennes matupplevelser, minnen och speciella ögonblick från livet. Nashville Stories viner står för kvalitet, smak och känsla oavsett ursprungsland.

Om Nashville Stories Red
Ett vin från Kalifornien med mycket karaktär i en harmonisk blandning av druvorna Petite Sirah, Tannat, Teroldego och Zinfandel. Med sin bäriga doft och fruktiga smak av björnbär och plommon passar det perfekt som sällskapsvin eller tillsammans med en bit mat. Artikelnummer: 72113. Pris 109 kronor.

Om Nashville Stories Prosecco Brut
Nashville Stories Prosecco Brut är en ekologisk prosecco från Italien som passar perfekt som aperitif, men även till lättare medelhavsmat och smårätter. Artikelnummer: 7570801. Pris 115 kronor.

Jills kokböcker
Jill har gett ut två kokböcker; Country Cooking samt Jill och Marias Taverna som hon skrev tillsammans med kollegan Maria Molin Ljunggren. Finns att köpa på https://www.jimajomoshop.se/ 

Om Spring Wine & Spirits AB
Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine & Spirits har 35 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och en av de större leverantörerna av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, Apothic Wines, Dark Horse Wines, Pasqua, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Laroche, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi, McPherson, Plantation Rum, Tamnavulin och Shackleton.

www.springwine.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.