Connect with us

Marknadsnyheter

Kvinnoskap och hållbarhet i vardagen – det här handlar Ellos senaste kampanj om

Published

on

Linnea Henriksson, Roshi Hoss och Karin ”Kajjan” Andersson dyker alla upp i den senaste Made by Women-kampanjen från Ellos. För fjärde gången lanserar Ellos en kampanj som helt fokuserar på kvinnoskap och ifrågasättande av normer i stället för en produktlansering. ”Som en stor mode- och inredningsaktör på den nordiska marknaden är det viktigt för oss att med jämna mellanrum släppa det kommersiella och våga fokusera våra kanaler på viktiga budskap som kvinnoskap, kroppspositivism och hållbarhet”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.


 

Att väva in känslosamma budskap i kommersiella kampanjer är inget nytt. Men att helt och hållet låta en stor kampanjsatsning fokusera på att ifrågasätta kroppsideal och samhällsnormer är inget vanligt – även om vi nu börjar vänja oss vid att se det från Ellos och deras koncept Made by Women. Höstens stora lansering följer två kvinnor, som spelas av Roshi Hoss och Karin ”Kajjan” Andersson, som båda två lär känna sina kroppar på nytt. Linnea Henriksson gör tolkningen av Ellos-låten ”Walk with me” – en upplyftande, peppande version som vi gärna lyssnar på hemma i vardagsrummet. Budskapet i kampanjen är stärkande och filmerna lämnar en med en känsla av samhörighet och hopp.

”Made by Women är vårt sätt att lyfta frågor kring kvinnoskap och kroppsideal. De frågorna genomsyrar allt vi gör på Ellos, i stort och smått, och här kan vi verkligen lyfta det budskapet. Med initiativet vill vi bryta trenden i det kommersiella narrativet om kvinnor – det är dags för oss i modebranschen att sluta redigera och retuschera kvinnors kroppar och berättelser för att i stället låta oss vara så som vi är”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Nytt för Made by Women-konceptet är att hållbarhet har hittat in i narrativet, som tidigare bara fokuserat på kvinnofrågor. I filmerna får vi se kvinnornas liv berättade ur två produkters vinklar – en soffa och en jeanskjol.

”Vi ville lyfta värdet i det ordinära, i prylarna vi har i våra hem som vi kanske inte lägger så stor vikt vid. Vi vill uppmuntra till en mer hållbar konsumtion, en som vårdar och värnar om plaggen och möblerna som vi köper. Än så länge är hållbarheten subtil i den här typen av kommunikation från oss, vilket hänger ihop med det faktum att vi varken är bättre eller sämre än någon annan i branschen. Med tanke på FN:s senaste klimatrapport är det tydligt att det vi och vår bransch gör inte räcker till. Vi som bolag behöver därför växla upp vårt hållbarhetsarbete, i takt med att vi gör det kommer vi lyfta klimatet än mer i vår kommunikation. Även om det absolut viktigaste är vad vi faktiskt gör i praktiken, så vill vi använda våra kanaler till att prata om och belysa klimatfrågorna. Precis som att hela tiden ifrågasätta kroppsideal är klimatet en viktig fråga för oss som mode- och inredningsaktör”, säger Anna Westlund.

Kampanjen lanseras på tisdagen den 14 september och kommer finnas tillgänglig på Ellos site. Linnea Henrikssons låt finns att lyssna på i kampanjen.

För mer information, vänligen kontakta:  PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-dC0jnHJ7pa

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Scandinavian ChemoTech meddelar att QM & RA Direktör Eva Ståhl Wernersson lämnar företaget

Published

on

By

Efter tre år som QA/RA chef i Scandinavian ChemoTechs ledningsgrupp väljer nu Eva Ståhl Wernersson att lämna sitt konsultuppdrag i Bolaget och gå vidare mot nya utmaningar.
 

Eva Ståhl Wernersson har varit en viktig del av ChemoTech, under vilka hon har gjort betydande insatser för företagets följsamhet mot regelverket och kvalitetssäkringsåtgärder. Hon ledde bland annat ansträngningarna för att säkra CE-märkningen för IQwave 3.0 CE systemet, vår flaggskeppsprodukt.

 

Vi vill uttrycka vårt uppriktiga tack till Eva för hennes dedikerade tjänst och många prestationer under sin tid hos oss,” sa Mohan Frick, VD. ”Genom hennes ledning har vi stärkt vårt åtagande för regelverksexcellens och positionerat ChemoTech som ett respektabelt Bolag inom vår bransch. Vi alla önskar Eva lycka till i framtiden.”

 

Rekryteringsprocessen av en ny kvalitet- och regulatoriskchef har redan påbörjats. Evas sista dag på Bolaget är satt till den 30 juli, 2024.

 

För mer information vänligen kontakta:

Mohan Frick, CEO

 

Tele: +46 (0)10-218 93 00

Mail: ir@chemotech.se

 

Scandinavian ChemoTech AB (publ)

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lexium etablerar verksamhet i Finland

Published

on

By

Lexium etablerar verksamhet i Finland och öppnar kontor i Helsingfors. Detta steg tas som en följd av att företaget har säkrat ett nordiskt FM-avtal, som omfattar både Sverige och Finland.


För att driva verksamheten i Finland grundar Lexium dessutom ett finskt dotterbolag, Lexium Service Management Oy, som kommer att vara helägt av Lexium Service Management AB.

Det nya kontoret, beläget i Helsingfors, kommer att vara en central plats för att betjäna både befintliga och nya kunder.

Lexium Service Management är glada att kunna starta sin verksamhet i Finland och ser fram emot att välkomna nya kunder och kollegor till företaget. 

– Vi är fast beslutna att leverera högkvalitativa Facility Management-tjänster och stärka vår närvaro inom den nordiska regionen, säger Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management.

För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60niclas.brodin@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Urinblåsecancer: Titta innan du spolar!

Published

on

By

Blåscancermånaden maj sätter i år fokus på att lära sig om symptomen.

– Urinblåsecancer är den sjunde[i] vanligaste cancersjukdomen i Sverige, och också den sjätte[ii] dödligaste. Urinblåsecancer betraktas ofta som den bortglömda cancern och vad många inte vet är att varje dags väntan för att sätta in behandling är en dålig sak och förvärrar prognosen, säger Carl-Henrik Sundin, ordförande i Blåscancerförbundet.

I Sverige lever 27 000 människor med urinblåsecancer, 3 600 nya fall upptäcks varje år. Avgörande för de allra flesta som får sjukdomen är hur tidigt den upptäcks, överlevnadschansen är minst 90 procent vid diagnos i ett tidigt stadium.

-Tyvärr så ser vi i vittnesmål från medlemmar att många kan gå i flera år med olika symptom utan att bli utredda för en eventuell urinblåsecancer, konstaterar Carl-Henrik Sundin.

Det viktigaste symptomet att hålla särskilt uppsikt på är Blod i urinen. Så titta innan du spolar!

Ett av hindren för snabb diagnos av urinblåsecancer är relaterat till symtomen och hur människor reagerar på dem, särskilt som vissa av symtomen inte kopplas till cancer i urinblåsan. Upptäckten av exempelvis blod i urinen, smärtsam och oregelbunden urinering kan alla förväxlas med andra tillstånd.

Mer information:

Blåscancerförbundet

World bladder Cancer Patient Coalition

[1] https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/cancer-i-siffror-2023.pdf

[2] https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik#dodlighet

Frågor:

Carl-Henrik Sundin, ordförande Blåscancerförbundet. 0702 67 91 67, ch.sundin@blascancerforbundet.se

Annika Eliasson, presskontakt Blåscancerförbundet. 0702 35 43 35, annika.eliasson@rmpmedia.se

Blåscancerförbundet är en svensk patientförening för dem som fått cancer i urinblåsan. Cancerföreningen verkar ideellt. Blåscancerförbundets ändamål och uppgift är att verka för att förebygga, bekämpa och mildra effekterna av cancer i urinblåsa och urinvägar samt att verka för en förbättrad vård och livssituation för målgruppens drabbade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.