Connect with us

Marknadsnyheter

Castle Raid! vidareutvecklas genom fördjupat partnerskap med Voodoo

Published

on

Safe Lane Gaming AB (publ) (“SLG”) har idag, genom dotterbolaget Raketspel AB (“Raketspel”), tecknat avtal om ett fördjupat samarbete med en av världens största mobilspelsförläggare, Voodoo SAS (“Voodoo”). Genom samarbetet ska Voodoo, med deras egna mobilspelsutvecklare, vidareutveckla Raketspels mobilspel Castle Raid!. Det fördjupade samarbetet består av en bibehållen intäktsfördelning som det tidigare samarbetet. När Voodoo uppnått, en på förhand förutbestämd intäkt på månadsbasis, justeras intäktsfördelningen till Voodoos fördel.

Som tidigare kommunicerats är Voodoo en viktig samarbetspartner till SLG. Samarbetet har fram tills idag byggt på att:

  1. SLG testar nyutvecklade Hyper-Casual-spel genom Voodoos publiceringskanaler i syfte att tillsammans samla data för att analysera om spelet har potential för att lanseras brett globalt.
  2. Voodoo har varit eller är ansvarig förläggare av spel när de marknadsförs på den globala marknaden.

Detta har lett till ett nära samarbete där Voodoo fått god insyn i potentialen av de spel de är/varit ansvarig förläggare för, däribland Castle Raid!. Voodoos huvudaffär är att agera förläggare av speltitlar mot den globala marknaden men de utvecklar också egna spel genom ett flertal helägda spelstudios. 

Voodoo som är förläggare av SLGs speltitel Castle Raid! Ser en stor potential i att vidareutveckla spelet och ta det från Hyper-Casual-genren till ett mer renodlat Casual-spel. Parterna har genom det nya, fördjupade samarbetsavtalet, enats om att Voodoo kommer tillsätta specifikt utvalda egna utvecklings- och marknadsföringsresurser i syfte att ta spelet till nästa nivå. Vidare kommer Voodoo ansvara för samtliga kostnader förenade med nyutvecklingen och marknadsföringen av spelet men där parterna enats om att tidigare avtalad intäktsfördelning kvarstår upp till en viss nivå för att sedan viktas över till fördel för Voodoo. För SLG innebär det nya avtalet en möjlighet till förlängd livslängd av spelet och en god möjlighet till ökade intäkter utan ytterligare kostnader. Då avtalet bygger på sk intäktsfördelning framöver, har bolaget i dagsläget svårt att bedöma värdet av det utökade avtalet, men kommer uppdatera marknaden med ny information så snart den nya uppgraderade versionen lanserats och inkommit med tillförlitlig data. 

  • Att göra om ett spel från Hyper-Casual till Casual kräver stora resurser. Därav är vi glada över att Voodoo ser en så pass stor potential i spelet att de nu väljer att göra denna omfattande satsning, utan att vi behöver bära några egna resurser eller kostnader. Vi kommer fortsätta vara med och konsultera i projektet men genom att de tar hand om hela utvecklingsdelen får vi möjlighet att frigöra tid till utveckling av nya potentiella speltitlar. Vi har mycket i vår pipeline vilket gör att vi är väldigt nöjda med detta upplägg, säger Arvid Klingström, VD på Safe Lane Gaming.
     
  • Vi är glada över att börja ett nytt kapitel i Voodoos långvariga partnerskap med Raketspel. Med deras spel Castle Raid!, som redan var en stor Hyper-Casual-framgång, kommer Voodoo att arbeta hårt under de kommande åren för att utveckla det till en Hybrid-Casual-succé. Detta innebär att Castle Raid!-spelare snart kommer att njuta av nytt innehåll som erbjuder mer strategiskt djup, en känsla av långsiktighet och ägande av spelet, såväl som sociala och konkurrenskraftiga interaktioner med spelare runt om i världen. För att uppnå detta dedikerar Voodoo ett internt expertteam med veterantalanger från King, Rovio, Socialpoint, Gameloft och Playtika med erfarenhet av djupare Casual och Midcore-mobiltitlar, säger Corentin Selz, Publishing Manager på Voodoo.

Not: Skillnaden mellan Hyper-Casual och Casual utgår från enkelheten att spela, grafik och mekanik. Spel inom Casual-genren är ofta mer utvecklade med speldjup och funktioner som driver spelarna att engagera sig mer över tid.

Denna information är sådan som Safe Lane Gaming AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-09-02 10:40 CET.

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:
Arvid Klingström
Telefon: +46 768 54 46 50
ir@safelanegaming.com
www.safelanegaming.com

Safe Lane Gaming AB (publ) är ett bolag inom mobilspelsindustrin med över 10 spel portföljen. Utöver spelutveckling fokuserar bolaget på strategiska förvärv och organisk tillväxt. Bolaget förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar (främst iOS och Android)

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.