Connect with us

Marknadsnyheter

The Westfield Extra Live fortsätter med nya avsnitt efter höstens stora succé!

Published

on

Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, lanserades med stor succé i höstas med totalt över 200 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Denna vecka lanseras två nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia, den 8 & 10 mars kl. 18.00. Temat är festivalvecka, för att ladda upp inför Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer leder avsnitten och HannaHappy provar olika aktiviteter medan butikerna Butterick’s och Lyko bjuder på tips och erbjudanden. Sist men inte minst besöks den nya matdestinationen S2!

Under hösten lanserades Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, som blev en stor succé i Westfield Mall of Scandinavia med totalt över 200 000 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Formatet bygger fortsatt på den nya plattformen som tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, medan showen produceras av Bonnier News.  

Nu planeras nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia för våren 2023, där det första går live redan på onsdag 8 mars och ett ytterligare avsnitt på fredag 10 mars, båda sänds kl. 18.00. Avsnitten håller temat festivalvecka och är kopplade till ’Festivalveckan’ i Westfield Mall of Scandinavia, där det den 3–11 mars bjuds på massor av aktiviteter och överraskningar för hela familjen kopplat till Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer programleder båda avsnitten och HannaHappy provar olika typer av aktiviteter medan Butterick’s och Lyko ger sina bästa stylingtips för den ultimata festivallooken. Erbjudanden från både Butterick’s och Lyko kommer att publiceras och det går att handla deras produkter direkt i sändningen. Vi tar pulsen på finalisterna Jon Henrik Fjällgren, Arc North & Adam Woods samt Panetoz. Dessutom bjuder vi på en rundtur av vår nya matdestination S2 som invigs under fredagen, där vi spanar runt åt tittarna och får prova på den bästa festivalmaten. Under sändningarna kommer vi även att tävla ut biljetter till genrepet och finalen i Melodifestivalen.

”Med det här formatet fortsätter vi att skapa intresse för oss på ett nytt sätt samtidigt som det också öppnar upp för nya intäktsströmmar. Vi blir än mer digifysiska då formatet möjliggör för oss att interagera med vår publik mer närvarande och närmare i deras vardag. Det är verkligen roligt att konceptet blev en sådan succé och att vi kan fortsätta sända avsnitt med aktuella teman och relevanta profiler för att ge våra hyresgäster och partners ett unikt format att synas i”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing Northern Europe, Unibail-Rodamco-Westfield

Utöver livesändningarna kommer det under hela veckan att sändas Shoppable videos – kortare avsnitt med möjlighet att handla allt du behöver under festivalveckan. Dessa avsnitt är helt nya i konceptet och bygger på en ny teknik med en köpknapp, där Unibail-Rodamco-Westfield är ett av de första företagen i Norden som provar på detta. Avsnitten går att se på https://se.westfield.com/mallofscandinavia/melodifestivalen

”Firework är stolta över att kunna hjälpa Unibail-Rodamco-Westfield att skapa phygitala upplevelser för sina besökare samt möjliggöra nya intäktskällor för butiker. Igår gick vi live med det nya formatet Shoppable video, där besökare tar del av erbjudanden som de kan nyttja direkt i fysisk butik eller online via butikens e-handel. Det ska väldigt spännande att följa resultatet”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework

“Att arbeta i formatet The Westfield Extra Live under finalveckan har varit väldigt roligt och effektivt. Vi får möjlighet att både synas och sälja våra produkter direkt i programmen, samtidigt som vi interagerar med våra kunder. På Butterick’s vill vi inspirera och vägleda och då passar livestreaming bra – extra roligt är det naturligtvis att ha med stylisten Jonas Hallberg som ger sina bästa tips på schlager-looken. Samarbetet har fungerat väldigt bra och produktionen känns proffsig. Det ska bli spännande att se vad The Westfield Extra Live kan ge i perspektivet av ny försäljningskanal”, säger Stina Petrini, Marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco

För mer information besök se.westfield.com/mallofscandinavia

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 52 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2022).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Scandinavian ChemoTech meddelar att QM & RA Direktör Eva Ståhl Wernersson lämnar företaget

Published

on

By

Efter tre år som QA/RA chef i Scandinavian ChemoTechs ledningsgrupp väljer nu Eva Ståhl Wernersson att lämna sitt konsultuppdrag i Bolaget och gå vidare mot nya utmaningar.
 

Eva Ståhl Wernersson har varit en viktig del av ChemoTech, under vilka hon har gjort betydande insatser för företagets följsamhet mot regelverket och kvalitetssäkringsåtgärder. Hon ledde bland annat ansträngningarna för att säkra CE-märkningen för IQwave 3.0 CE systemet, vår flaggskeppsprodukt.

 

Vi vill uttrycka vårt uppriktiga tack till Eva för hennes dedikerade tjänst och många prestationer under sin tid hos oss,” sa Mohan Frick, VD. ”Genom hennes ledning har vi stärkt vårt åtagande för regelverksexcellens och positionerat ChemoTech som ett respektabelt Bolag inom vår bransch. Vi alla önskar Eva lycka till i framtiden.”

 

Rekryteringsprocessen av en ny kvalitet- och regulatoriskchef har redan påbörjats. Evas sista dag på Bolaget är satt till den 30 juli, 2024.

 

För mer information vänligen kontakta:

Mohan Frick, CEO

 

Tele: +46 (0)10-218 93 00

Mail: ir@chemotech.se

 

Scandinavian ChemoTech AB (publ)

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lexium etablerar verksamhet i Finland

Published

on

By

Lexium etablerar verksamhet i Finland och öppnar kontor i Helsingfors. Detta steg tas som en följd av att företaget har säkrat ett nordiskt FM-avtal, som omfattar både Sverige och Finland.


För att driva verksamheten i Finland grundar Lexium dessutom ett finskt dotterbolag, Lexium Service Management Oy, som kommer att vara helägt av Lexium Service Management AB.

Det nya kontoret, beläget i Helsingfors, kommer att vara en central plats för att betjäna både befintliga och nya kunder.

Lexium Service Management är glada att kunna starta sin verksamhet i Finland och ser fram emot att välkomna nya kunder och kollegor till företaget. 

– Vi är fast beslutna att leverera högkvalitativa Facility Management-tjänster och stärka vår närvaro inom den nordiska regionen, säger Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management.

För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60niclas.brodin@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Urinblåsecancer: Titta innan du spolar!

Published

on

By

Blåscancermånaden maj sätter i år fokus på att lära sig om symptomen.

– Urinblåsecancer är den sjunde[i] vanligaste cancersjukdomen i Sverige, och också den sjätte[ii] dödligaste. Urinblåsecancer betraktas ofta som den bortglömda cancern och vad många inte vet är att varje dags väntan för att sätta in behandling är en dålig sak och förvärrar prognosen, säger Carl-Henrik Sundin, ordförande i Blåscancerförbundet.

I Sverige lever 27 000 människor med urinblåsecancer, 3 600 nya fall upptäcks varje år. Avgörande för de allra flesta som får sjukdomen är hur tidigt den upptäcks, överlevnadschansen är minst 90 procent vid diagnos i ett tidigt stadium.

-Tyvärr så ser vi i vittnesmål från medlemmar att många kan gå i flera år med olika symptom utan att bli utredda för en eventuell urinblåsecancer, konstaterar Carl-Henrik Sundin.

Det viktigaste symptomet att hålla särskilt uppsikt på är Blod i urinen. Så titta innan du spolar!

Ett av hindren för snabb diagnos av urinblåsecancer är relaterat till symtomen och hur människor reagerar på dem, särskilt som vissa av symtomen inte kopplas till cancer i urinblåsan. Upptäckten av exempelvis blod i urinen, smärtsam och oregelbunden urinering kan alla förväxlas med andra tillstånd.

Mer information:

Blåscancerförbundet

World bladder Cancer Patient Coalition

[1] https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/cancer-i-siffror-2023.pdf

[2] https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik#dodlighet

Frågor:

Carl-Henrik Sundin, ordförande Blåscancerförbundet. 0702 67 91 67, ch.sundin@blascancerforbundet.se

Annika Eliasson, presskontakt Blåscancerförbundet. 0702 35 43 35, annika.eliasson@rmpmedia.se

Blåscancerförbundet är en svensk patientförening för dem som fått cancer i urinblåsan. Cancerföreningen verkar ideellt. Blåscancerförbundets ändamål och uppgift är att verka för att förebygga, bekämpa och mildra effekterna av cancer i urinblåsa och urinvägar samt att verka för en förbättrad vård och livssituation för målgruppens drabbade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.