Connect with us

Marknadsnyheter

True Heading AB (publ.) Bokslutskommuniké 1 januari 2019 – 31 december 2019

Published

on

VD KOMMENTERAR

När jag den 12 november 2018 tillträdde som VD för True Heading AB (publ.) gjorde jag det med stor glädje och entusiasm. Den glädjen och entusiasmen kvarstår och har förstärkts fram till skrivande stund. Jag ser en stor orealiserad potential i bolaget och en stark möjlighet att konsolidera oss i första hand på den nordiska marknaden, men på sikt även på den europeiska marknaden. 

Jag vill i rubrikform med underpunkter redovisa det jag fokuserat på sedan jag tillträdde mitt uppdrag i november.

HELÅR 2019

  • Rörelseintäkterna 2019 uppgick till 7 888 tkr (7 081), en ökning med 11,4 % mot 2018.
  • Bruttovinsten för 2019 blev 4 047 tkr (3 000 tkr) vilket är 34,9 % högre än för 2018. 
  • Under 2019 sänkte vi våra övriga externa omkostnader till 1 989 tkr (4 600 tkr), en sänkning med 56,8 % mot 2018.
  • Rörelseresultat före avskrivningar för 2019 blev -1 770 tkr (-4 326 tkr) vilket är en förbättring med 59,1 % mot 2018.

Q4 2019

  • Rörelseintäkterna för Q4 blev 1 515 tkr (1 864 tkr). Ett tapp på 18,7 % då några få offerter tyvärr inte föll in som beräknat.
  • Bruttovinsten uppgick till 1 153 tkr (1 303 tkr). Ett tapp på 11,5 %.
  • Övriga externa omkostnader uppgick till +12 tkr (-1 628 tkr) för Q4. Detta på grund av tidigare avsättningar som ej realiserats.
  • Rörelseresultat före avskrivningar blev 321 tkr (-1 044 tkr) för Q4. En förbättring med 131 %.

EKONOMI & AFFÄRSSYSTEM

  • True Heading har under 2019 utvecklat sortimentet, förbättrat försäljningsmarginalerna, utvecklat systemstödet och den interna kompetensen i systemen. Under året har mycket fokus legat på att få ordning på affärssupportsystem som existerar för att stödja ledningen och utvecklingen samt den dagliga kontrollen av bolaget. Bolaget känner idag trygghet med sina system och fortsätter att utveckla rutiner och processer kring affären för att säkerställa ett effektivt och bra framtaget underlag. 


LEVERANTÖRER & PRODUKTER

  • True Heading producerar sina AIS-produkter själva, förutom vår klass A. Att detta görs i Sverige, är vi oerhört stolta över och har under 2019 använt i vår marknadsföring under det gul-blåa temat ”Made in Sweden”. 
  • Vi har lyckats med vår utmaning att vidta kraftfulla åtgärder för att säkerställa att vår egen produktion. Komponent-tillgång hämmar inte längre vår förmåga att nå vårt uppsatta mål på 100 % vad gäller leveranssäkerhet mot inkomna orders. Det känns verkligen jättebra.
  • Samma åtgärder har tagits med våra externa leverantörer som dels tillverkar våra egna produkter under varumärket True Heading samt med de leverantörer vi valt att agera distributör åt. Alla har verkligen levt upp till våra förväntningar och det gläder oss mycket.
  • Vi döpte detta projekt för NOOS, Never Out Of Stock, och det var fullt implementerat under Q2 2019.

KUNDER & VÅR MARKNAD

  • Vår verksamhet riktar sig till både den tunga yrkessjöfarten som omfattas av stränga regler och villkor, den något ”lättare” yrkessjöfarten som har fler fartyg men mindre fartyg samt den enorma fritidsbåtssektorn. Dessa kunder återfinns både på den globala marknaden och den mer närliggande nordiska och svenska marknaden. Utöver dessa kategorier finns det många varv som dagligen arbetar med uppdateringar av all elektronik på fartyg, skepp och båtar. Bolaget har förstärkt sitt redan goda rykte bland alla dessa aktörer men konkurrensen är fortfarande stenhård.
  • True Heading har sett en stor efterfrågan för sina satellitkompasser från den europeiska marknaden. Bolaget har fått ett flertal nya kunder och bearbetar ett stort antal prospekts där satellitkompasserna är en mycket viktig produktgrupp. Fokus har legat på att möta både återförsäljare och slutkunder, vilket varit väldigt positivt. 
  • Ett antal nya kunder har knutits till Bolaget, främst i länder där AIS har en stark utvecklingspotential. Vidare har ett antal befintliga kunder fått sina priser justerade och vi ser nu en sund marginal i relationen med dessa kunder.
  • Vi har under 2019 etablerat nya affärskontakter i Finland, Danmark, Norge, Estland, Tyskland, Portugal, Spanien, Italien och i Asien. Hårt arbete väntar oss under 2020 för att bistå dessa företag med utbildning, support och försäljning.
  • Vi arbetade under Q1 2019 intensivt med att kategorisera alla våra kunder så rätt affärsförutsättningar skulle gälla vid olika affärssituationer. Vi arbetade också väldigt intensivt med att möta alla dessa kunder varför vi investerade mycket operativ tid på att besöka mässor, events och enskilda kunder, med mycket gott resultat.
  • Den bild Bolaget får från sina kunder, oavsett segment, är densamma; ni har fantastiska produkter, hög kvalité och hög servicegrad. Bolaget känner stor stolthet och glädje i detta och vill givetvis fortsätta uppfattas på det sättet. Ett viktigt projekt för att bibehålla och även förbättra denna bild var Bolagets NOOS-projekt. Snabb tillgång till kvalitativa produkter är idag en grundförutsättning för att få vara med som leverantör till alla kundsegment.


MARKNADSFÖRING & PROFILERING

  • Bolagets egentillverkade produkter tillverkas till stor del i Sverige och bär en gul färg. Det är True Headings signum på marknaden och som sagts här ovan vad gäller kundreaktioner så är ”de gula produkterna lika med kvalité”. Bolaget marknadsförde sig med profilen ”Made in Sweden” under hela 2019.
  • Bolaget har varit mycket aktivt för att stärka sitt varumärke, bland annat genom närvaro vid SSAB ORC European Championship i Oxelösund, Öppet Varv på Ellös samt Allt på sjön i Gustavsberg. 
  • Bolaget har under året utvecklat sin marknadsprofil. Bolaget har i sin profil nyttjat det faktum att Bolaget är svenska tillverkare av högkvalitativa produkter och synliggöra detta i all vår kommunikation både i Sverige och utomlands.

TILLVÄXT & FRAMTIDA UTVECKLING

  • Bolaget har som mål att utveckla produktsortimentet och bibehålla den starka marknadspositionen inom AIS- och GPS-kompassmarknaden.
  • Detta genom att primärt expandera i det nordiska- och europeiska närområdet.
  • Tillväxt ska skapas genom att ta större marknadsandelar inom Bolagets kärnverksamhetsområden med bättre marginaler.
  • Detta kan genomföras genom såväl produkt- och sortimentsutveckling som genom bolagsförvärv.
  • Tillväxt genom förvärv kommer att ge Bolaget volym- och skalfördelar vilket i sin tur kommer att stärka Bolagets omsättning och inköpsvolymer samt marginaler och därmed leda till ökad lönsamhet.
  • Resurser, för den dagliga verksamheten, blir således kostnadsoptimerade.
  • Bolaget besitter ett unikt patent som möjliggör en lösning på det problem som uppstår när traditionella satellitpositioneringssystem som GPS störs ut. Ett patent och en lösning för säker sjöfart. Inom sjöfartsorganet IALA pågår nu ett projekt (R-mode) för att utveckla precis denna teknik och vi ser att vårt patent är möjliggöraren för att lyckas. Bolaget har initierat ett arbete för att kunna kapitalisera på detta patent.

Göran Carlsson, VD True Heading AB (publ)

ÅRET I SAMMANDRAG TRUE HEADING AB

  • Omsättningen uppgick till 7 888 KSEK (7 081 KSEK).
  • Rörelseresultatet uppgick till -2 045 KSEK (695 KSEK).
  • Resultat efter skatt uppgick till -2 022 KSEK (614 KSEK).
  • Kassaflödet under 2019 uppgick till -9 271 (9 000) KSEK.

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER 2019
Vi är mycket stolta över att ha försvarskoncernen Lockheed Martin i USA som en av våra större kunder och för 2019 var de ordrar som Lockheed kom in med värda mycket för bolaget. Under 2020 finns ett fortsatt behov av dessa produkter för de uppgraderingsprogram Lockheed Martin valt vår AIS RX PRO utrustning, bl.a. till US Navy.

Utöver detta har vi under 2019 fått en provorder från en kund i Turkiet. Leveranser skedde under 2019 och produkterna håller som bäst på att utvärderas av kunden. Även en större aktör inom marinelektronik, japanska Furuno fortsätter vara en av bolagets större kunder.

Under 2019 har bolagets patent stärkts ytterligare och fått större spridning samt uppmärksamhet. Framförallt kring patentet som omfattar en metod att bestämma tiden när radiomeddelande tagits emot som nu diskuteras i det s.k. R-Mode projektet. Just nu pågår ett intressant testprojekt där bl.a. SAAB, Sjöfartsverket och den tyska rymdstyrelsen DLR medverkar.

För fullständiga pressreleaser under 2019 vänligen se https://www.trueheading.se/sv/pressmeddelanden.

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER 2020 
Styrelsen beslutade att med stöd av bolagsstämmans bemyndigande genomföra en företrädesemission. Styrelsen bedömer att detta i kombination med kassaflöde från löpande verksamhet kommer att utgöra tillräcklig finansiering under 2020.

LIKVIDITET I BOLAGET TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets utgång uppgick likvida medel till 0 KSEK.  

EGET KAPITAL TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets ingång var det egna kapitalet 10 187 KSEK. 
Vid räkenskapsårets utgång var det egna kapitalet 8 165 KSEK.

ANTAL AKTIER TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets utgång fanns 70 290 844 aktier fördelade på 5 100 000 A-aktier, 65 190 844 B-aktier med ett kvotvärde om 0,1 kr.

UTDELNING
Styrelsens förslag är att ingen utdelning skall utgå för räkenskapsåret 2019.

REDOVISNINGSPRINCIPER
Tillämpade redovisnings- och värderingsprinciper överensstämmer med Årsredovisningslagen samt uttalanden och allmänna råd från Bokföringsnämnden. När allmänna råd från Bokföringsnämnden saknats har vägledning hämtats från Redovisningsrådets rekommendationer. 

REDOVISNING
Redovisningen är upprättad enligt Bokföringsnämnden allmänna råd K3. I redovisningen ingår endast bolaget True Heading AB då tidigare dotterbolag och därmed koncernen avvecklats. 

KOMMANDE RAPPORTTILLFÄLLEN
2020 18/5     Kvartalsrapport (Q1)
2020 19/5     Årsstämma 14:00-16:00
2020 28/8     Halvårsrapport (Q2)
2020 27/11   Kvartalsrapport (Q3)
2021 26/2     Bokslutskommuniké 2020

GRANSKNING
Denna bokslutskommuniké har inte varit föremål för revisorernas granskning. De siffror som bokslutskommunikén presenterar har dock varit utsatta för revision och är genomgångna av revisorn för att kunna utgöra underlag för årsredovisning.
 

För ytterligare information:

Göran Carlsson

CEO & Global Sales Director

True Heading AB

goran.carlsson(at)trueheading.se

Tel. +46 8 6222660

Continue Reading

Marknadsnyheter

First Camp lanserar två nya undervarumärken

Published

on

By

Inför den kommande sommarsäsongen lanserar First Camp två nya undervarumärken, First Camp Easy och First Camp Resort. Detta är ett viktigt steg för att uppnå målet att göra det enklare för gästen att hitta sin favoritcampingplats.

Med nära 70 destinationer runt om i Sverige, Danmark och Norge är det viktigt för Skandinaviens största campingkedja First Camp att på bästa sätt presentera bredden av de många destinationerna och göra det enklare för gästerna att hitta och boka den perfekta destinationen för dem. Efter ett omfattande varumärkesförnyelseprojekt lanserar First Camp därför två nya undervarumärken, First Camp Easy och First Camp Resort.

Ingela Lundkvist, kommersiell chef på First Camp, delar sin entusiasm för de nya undervarumärkena: ”Med First Camp Easy och First Camp Resort kan vi bättre möta gästernas förväntningar och göra deras upplevelse hos oss ännu mer minnesvärd. Vi är glada över att kunna göra det ännu enklare för våra nya och befintliga gäster när de planerar sin semester och hittar den helt rätta campingupplevelsen.”

De flesta destinationerna förblir vanliga First Camp-destinationer. Sex utvalda destinationer kommer dock att ingå i nya ”First Camp Resort”. Dessa destinationer erbjuder en campingupplevelse med mer aktiviteter under sommaren; strandnära lägen och faciliteter som pooler, restauranger, butiker och aktivitetsprogram för hela familjen – för att nämna några. First Camps populära aktivitetsproram med bland annat Yessi-barnklubben ingår i priset för gästerna.

För gäster som söker en enklare och mer avslappnad campingupplevelse kommer elva destinationer att ingå i nya ”First Camp Easy”. Dessa destinationer lovar enkelhet och avkoppling med enklare standarder och färre faciliteter – utan att kompromissa med läget eller de praktiska behoven som campinggästen har, såsom tillgång till ett servicehus och möjlighet att tömma och fylla tanken.

Johan Söör, VD på First Camp, betonar vikten av att förstå och uppfylla gästernas behov allteftersom kedjan växer: ”I takt med att vårt utbud av destinationer fortsätter att växa är det avgörande för oss att förbli fokuserade på att göra det enkelt för våra gäster att hitta den perfekta campingupplevelsen. Med Easy och Resort gör vi det tydligare vilka typer av destinationer vi erbjuder. Som vanligt kan allt bokas på First Camps hemsida är Skandinaviens största bokningskanal för camping och stugboende .

För mer information om vilka destinationer som ingår samt vad du som gäst kan förvänta dig, besök First Camps hemsida på www.firstcamp.se

För mer information vänligen kontakta:

Ingela Lundkvist
Kommersiell Chef, First Camp
+46 722 42 40 37
ingela.lundkvist@firstcamp.se

Om First Camp  

First Camp är Skandinaviens ledande campingkedja för att våra gäster har valt att spendera sin värdefulla tid hos oss. Som Skandinaviens största campingkedja har vi både kunskap och finansiella resurser att utveckla och underhålla de finaste destinationerna på de vackraste platserna. Bland våra destinationer finns både större och mindre pärlor för stora och små, familjer, kompisgänget eller dig som bara vill njuta av det bästa campinglivet.

Idag finns First Camp på över 70 destinationer i Sverige, Norge och Danmark. Vi erbjuder tusentals campingtomter, stugor och massor av glädje. Vårt hjärta klappar för dig som älskar att bo i stuga, husvagn, husbil eller tält. Vi delar din kärlek till vår underbara natur och uppskattar den gemenskap som finns mellan oss som campar.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Simon Blomqvist föreslås som ny styrelseledamot i Fantasma Games AB (publ)

Published

on

By

Aktieägare i Fantasma Games AB (publ), org.nr 559074-0881 (”Bolaget”), föreslår inför årsstämman den 22 maj 2024 att Simon Blomqvist väljs in som ny ledamot i styrelsen. Därtill föreslås omval av styrelseledamöterna Eric Holmberg, Martin Fagerlund, Antonia Svensson, Johan Styren och Johan Königslehner samt att Eric Holmberg omväljs till styrelsens ordförande.

Om Simon Blomqvist, född 1990

Simon har en M.Sc. inom finans från Handelshögskolan i Göteborg och har flera års erfarenhet inom finansiell analys, investeringar och bolagsfinansiering. Simon arbetar idag som investeringsanalytiker på Knutsson Holdings Family Office och har tidigare arbetat som finansiell analytiker på Volvo Treasury AB.

Simon äger 5 500 aktier i Bolaget och är oberoende i förhållande till Bolaget och bolagsledningen samt Bolagets större aktieägare.

Närmare detaljer beträffande övriga förslag till årsstämman framgår av kallelsen till årsstämman och de fullständiga förslagen till beslut som har publicerats på Bolagets webbplats: www.fantasmagames.com.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Johansson, VD, Fantasma Games AB (publ)

E-mail: fredrik@fantasmagames.com

Tel: +46 (0)73 023 23 29

Om Fantasma Games AB (publ)

Fantasma Games, listat på Nasdaq First North, är en spelstudio baserad i Stockholm som grundades 2016. Företaget har som mål att utveckla högkvalitativa spel och bär en vision om att skapa ”slots beyond gambling”. Den kontinuerligt växande spelportfölj inkluderar bland annat spel som Promethues: Titan of Fire, Fortune Llama, Heroes Hunt Megaways™, Hades: River of Souls och Medallion, vilka alla har blivit mycket uppskattade av spelare världen över. Idag är våra spel tillgängliga via över 250 operatörer, inklusive välkända namn som BetMGM, DraftKings, LeoVegas, Paddy Power och Betsson.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämman den 8 maj 2024

Published

on

By

(An English version of the press release can be found below)

Inission AB (publ) höll sin Årsstämma torsdagen den 8 maj 2024. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag i samtliga föreslagna ärenden.

Till ordförande vid stämman valdes Margareta Alestig. Vid stämman var 81,67% av aktierna närvarande motsvarande 63,80% av rösterna. Årsredovisning för både koncernen och moderbolaget avseende räkenskapsåret 1 januari 2023 till 31 december 2023 föredrogs jämte revisionsberättelsen.

Beslut på Stämman
– Stämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkning för koncernen och moderbolaget.

– I enlighet med styrelsens förslag beslutade stämman att till förfogande stående vinstmedel,
380 864 499 SEK, skulle disponeras så att:

Till aktieägarna utdelas 15 494 851 SEK
I ny räkning överförs 365 369 647 SEK
Summa: 380 864 499 SEK

– Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret.

– Stämman beslutade att styrelsearvode skall utgå så att ordföranden erhåller 400 000 SEK, vice ordförande 250 000 SEK och övriga ledamöter 200 000 SEK till dess att nästkommande årsstämma hålls. Styrelsen beslutade att ordförande i revisionsutskottet erhåller 80 000 SEK och övriga ledamöter 40 000 SEK. Ordförande i ersättningsutskottet erhåller 50 000 SEK och övriga ledamöter 30 000 SEK. Stämman beslutade också att revisorsarvode utgår enligt löpande räkning.

– För tiden fram till nästa årsstämma valdes följande funktionärer; omval av Hans Linnarson, Margareta Alestig, Mia Bökmark, Henrik Molenius och Olle Hulteberg som styrelseledamöter. I direkt anslutning till stämman hölls ett konstituerande styrelsemöte där Olle Hulteberg valdes till styrelsens ordförande och Margareta Alestig till styrelsens vice ordförande.

– Till ordinarie revisionsbolag till dess att nästkommande årsstämma, valdes revisionsbolaget PWC med Martin Johansson som huvudansvarig revisor.

– Stämman beslutade att anta valberedningens instruktion.

– Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen, att under tiden intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier. Betalning ska kunna ske kontant, genom apport, genom kvittning eller eljest förenas med villkor. Bolagets aktiekapital och antalet aktier får med stöd av detta bemyndigade högst ökas med 4 100 000 B-aktier.

Avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt kan ske för att bolaget ska kunna emittera aktier för att anskaffa kapital för fortsatta förvärv. Emissionskursen ska vid avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt vid betalning genom apport vara så nära aktiens marknadsvärde som möjligt. Styrelsen, eller den styrelsen därtill utser, ska äga rätt att vidta de formella justeringarna av beslutet om bemyndigande som kan visa sig erforderliga i samband med registreringen härav.

– Stämman röstade ja till beslut om emission av teckningsoptioner, godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner till anställda (serie 2024/2027:1).

Styrelsen för Inission AB (publ), org. nr 556747-1890, (”Bolaget”), föreslog att årsstämman den 8 maj 2024 beslutade att inrätta ett teckningsoptionsbaserat incitamentsprogram för anställda i de bolag som ingår i den koncern i vilken Bolaget utgör moderbolag (”Koncernen”) genom (A) beslut om emission av teckningsoptioner av serie 2024/2027:1 till Bolagets helägda dotterbolag Inission Munkfors AB (”Dotterbolaget”) och (B) beslut om godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner av serie 2024/2027:1 från Dotterbolaget till anställda i Koncernen.

– Stämman röstade ja till beslut om emission av teckningsoptioner, godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner till styrelsen i Inission AB (serie 2024/2027:2).

Styrelsen för Inission AB (publ), org. nr 556747-1890, (”Bolaget”), föreslog att årsstämman den 8 maj 2024 beslutade att inrätta ett teckningsoptionsbaserat incitamentsprogram för styrelsen i Inission AB som ingår i den koncern i vilken Bolaget utgör moderbolag (”Koncernen”) genom (A) beslut om emission av teckningsoptioner av serie 2024/2027:2 till Bolagets helägda dotterbolag Inission Munkfors AB (”Dotterbolaget”) och (B) beslut om godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner av serie 2024/2027:2 från Dotterbolaget till anställda i Koncernen.

Sandgrundsudden, Karlstad.
8 maj 2024

På bifogad bild ser vi Inissions styrelse för tiden fram till nästa årsstämma. Fr. v. Hans Linnarsson, Margareta Alestig, Olle Hulteberg, Mia Bökmark och Henrik Molenius.

För mer information kontakta:
Fredrik Berghel, verkställande direktör Inission AB
fredrik.berghel@inission.com
+46 732 02 22 10

Om Inission
Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverkningstjänster och produkter inom avancerad industriell elektronik och mekanik. Våra tjänster täcker hela produktens livscykel, från utveckling och design till industrialisering, volymproduktion och eftermarknadstjänster. Inission har verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Estland, Italien, USA och Tunisien. Inission har en stark värdedriven företagskultur av entreprenörskap och passion vilket 2023 har resulterat i en omsättning på cirka 2,2 miljarder kronor med i snitt 1 100 anställda. Inission är noterat på Nasdaq First North Growth Market med Nordic Certified Adviser AB som certifierad rådgivare. Inissions erbjudande är uppdelat i två affärsområden; Kontraktstillverkning av elektroniska och mekaniska produkter under varumärket Inission och Kraftelektronik och system under varumärket Enedo. Rapporter arkiveras på https://www.inission.com/investor/.

Inission AB, Lantvärnsgatan 4, 652 21 Karlstad
Org.nr. 556747–1890

Informationen lämnades för offentliggörande den 8 maj 2024 kl. 20:00 CET.

—————————————————————————-
English version of the press release:

Communiqué from the Annual General Meeting on May 8, 2024

Inission AB (publ) held its Annual General Meeting on Wednesday May 8, 2024. The meeting decided in accordance with the board’s proposal in all proposed matters.

Margareta Alestig was elected chairman of the meeting. At the meeting, 81.67% of the shares were present, corresponding to 63,80% of the votes. Annual report for both the group and the parent company regarding the financial year January 1, 2023 to December 31, 2023 was presented together with the audit report.

Decisions at the General Meeting
– The meeting decided to determine the profit and loss account and balance sheet for the group and the parent company.

– In accordance with the board’s proposal, the general meeting decided that available profits, SEK 380,864,499, would be used so that:
SEK 15,494,851 is distributed to the shareholders
SEK 365,369,647 is transferred in the new account
Total: SEK 380,864,499

– The members of the board and the managing director were granted discharge for the financial year.

– The meeting decided that board fees shall be paid so that the chairman receives SEK 400,000, the vice chairman SEK 250,000 and other members SEK 200,000 until the next annual general meeting is held. The board decided that the chairman of the audit committee receives SEK 80,000 and other members SEK 40,000. The chairman of the remuneration committee receives SEK 50,000 and other members SEK 30,000. The meeting also decided that the auditor’s fee is paid according to current account.

– For the period until the next annual general meeting, the following officials were elected; re-election of Hans Linnarson, Margareta Alestig, Mia Bökmark, Henrik Molenius and Olle Hulteberg as board members. In direct connection with the general meeting, a constitutive board meeting was held where Olle Hulteberg was elected chairman of the board and Margareta Alestig as deputy chairman of the board.

– The audit company PWC with Martin Johansson as chief auditor was elected as the regular audit company until the next annual general meeting.

– The meeting decided to adopt the nomination committee’s instruction.

– The meeting decided to authorize the board to, during the time until the next annual general meeting, on one or more occasions, with or without deviating from the shareholders’ pre-emptive rights, decide on a new issue of shares. Payment must be made in cash, by cash, by set-off or otherwise be combined with conditions. With the support of this authorization, the company’s share capital and the number of shares may be increased by a maximum of 4,100,000 B shares.

Deviation from the shareholders’ pre-emptive right may occur for the company to be able to issue shares to acquire capital for further acquisitions. The issue price must be as close to the share’s market value as possible in case of deviation from the shareholders’ pre-emptive right and in the case of payment in kind. The board, or the person appointed by the board, shall have the right to make the formal adjustments to the authorization decision that may prove necessary in connection with the registration thereof.

– The meeting voted yes to the decision on the issue of warrants, approval of the transfer of warrants to employees (series 2024/2027:1).

The board of Inission AB (publ), org. no. 556747-1890, (”the Company”), proposed that the annual general meeting on May 8, 2024 decided to establish a warrant-based incentive program for employees in the companies that are part of the group in which the Company is the parent company (”the Group”) through (A) resolution of issue of warrants of series 2024/2027:1 to the Company’s wholly-owned subsidiary Inission Munkfors AB (”Subsidiary”) and (B) decision on approval of the transfer of warrants of series 2024/2027:1 from the Subsidiary to employees in the Group.

– The meeting voted yes to the decision on the issue of warrants, approval of the transfer of warrants to the board of Inission AB (series 2024/2027:2).

The board of Inission AB (publ), org. no. 556747-1890, (”the Company”), proposed that the annual general meeting on 8 May 2024 decided to establish a warrant-based incentive program for the board of directors of Inission AB, which is part of the group in which the Company is the parent company (”the Group”) through (A) a decision on issue of warrants of series 2024/2027:2 to the Company’s wholly-owned subsidiary Inission Munkfors AB (”Subsidiary”) and (B) decision on approval of the transfer of warrants of series 2024/2027:2 from the Subsidiary to employees in the Group.

Sandgrundsudden, Karlstad.
May 8, 2024

In the attached picture, we see Inission’s board for the time until the next annual general meeting. From the left Hans Linnarsson, Margareta Alestig, Olle Hulteberg, Mia Bökmark och Henrik Molenius.

For more information:
Fredrik Berghel, CEO Inission AB
fredrik.berghel@inission.com
+46 732 02 22 10

About Inission
Inission is a total supplier of customized manufacturing services and products in advanced industrial electronics and mechanics. Our services cover the entire product life cycle, from development and design to industrialization, volume production and aftermarket services. Inission has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Italy, the USA, and Tunisia. Inission has a strong value-driven corporate culture of entrepreneurship and passion, which has 2023 resulted in a turnover of approx. SEK 2,2 billion with approx. 1 100 employees. Inission is listed on Nasdaq First North Growth Market. Inission’s offer is divided into two business areas; Contract manufacturing of electronic and mechanical products under the brand Inission and Power electronics and systems under the brand Enedo. Reports are archived at www.inission.com/en.

Inission AB, Lantvärnsgatan 4, 652 21 Karlstad
company registration number 556747–1890

The information was submitted for publication on May 8, 2024 at 20:00 CET.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.