Connect with us

Marknadsnyheter

Amuse presenterar integration med YouTube Official Artist Channel

Published

on

Att som artist eller management ta kontroll över sin närvaro på YouTube är inte alltid helt enkelt. Nu presenterar Amuse en integration med YouTubes Official Artist Channel (OAC), som smidigt samlar både följare och innehåll från olika delar av plattformen. Från och med 13 februari är en egen Official Artist Channel bara ett par klick bort för artister som släpper musik genom Amuse.

Den nya integrationen är det senaste resultatet av Amuses ambition att skapa tjänster som underlättar för independent- och DIY-artister. Som en av världens största streamingtjänster är YouTube en viktig del av varje artistkarriär, men processen för att få tillgång till en Official Artist Channel kan i många fall vara både snårig och långsam.

I februari rullas integrationen ut till användare av Amuses Boost och Pro-abonnemang, synlig som ett alternativ på artistens profil via webbappen. Den undersöker automatiskt om artistens metadata och innehåll möter YouTubes kriterier. Om så är fallet genereras en förfrågan direkt till YouTube, med all information som behövs för att sätta upp en kanal. 

– Som DIY- och independent-artist får man ofta lägga väldigt mycket tid på admin, tid som man antagligen hellre hade lagt på att göra musik. YouTube är en central mötesplats för artister och fans, och utöver att samla olika typer av innehåll under en kanal ger en Official Artist Channel även tillgång till statistik och andra tjänster som gör det lättare att utveckla sin artistkarriär, säger Erik Ljungqvist, Chief Product Officer på Amuse.
 

En Official Artist Channel ger tillgång till följande features:

  • Official Artist Channel (OAC): Den enda kanalen för all musik och video – en hopslagning av följare på artisters existerande ämnes-, YouTube- och Vevo-kanaler.
  • Accreditation: Verifierat artistkonto 
  • Analytics for Artists: Statistik och insikter från innehåll, följare och fans.
  • Merch connection: Möjlighet att koppla en butik, t.ex. Shopify, till sin OAC. 
  • Ticketing connection: Möjlighet att koppla biljettförsäljning till sin OAC.

För mer information, kontakta: 
Amanda Elefelt, Elefelt PR
amanda@elefelt.com

Sofia Green
Kommunikationschef, Amuse
sofia@amuse.io

Om Amuse
Det svenska musikbolaget Amuse lanserades 2017 som en utmanare till den traditionella skivbolagsmodellen. Amuse stöttar en ny generation av stjärnor genom att erbjuda flexibel finansiering, digital distribution och strategisk marknadsföring för den snabbt växande independent-sektorn.

Genom datapunkter genererade av distributionsplattformen har Amuse skapat en artistcentrerad modell för en ny era av framgång. Artister från hela världen vänder sig till bolaget för att släppa, finansiera och utveckla morgondagens hits genom både distributions- och licensavtal.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys