Connect with us

Marknadsnyheter

Bambuser fortsätter USA-tillväxten – ingår avtal med modeplattformen Moda Operandi

Published

on

Bambuser AB fortsätter att växa på den amerikanska marknaden med ännu en ny multi-brand detaljhandlare inom lyxsegmentet. Idag har Bambuser tecknat ett avtal med Moda Operandi, en av världens ledande plattformar för modeupptäckt.

Moda Operandi (modaoperandi.com) är en av världens ledande plattformar för designmodeupptäckt. Med en innovativ blandning av handel och innehåll, erbjuder Moda Operandi mer än 1 000 lyxmärken och designers med allt från mode, smycken till hemprodukter som distribueras till 125 länder.
 
Bambuser har idag tecknat ett nytt avtal med Moda Operandi, Inc. avseende Live Video Shopping för detaljhandel. Avtalet löper initialt i sex månader och baseras på en fast månadslicensavgift samt en variabel del beroende på användning. Den variabla delen kan inte uppskattas i förväg eftersom den är kundspecifik och drivs av en kombination av ett antal olika parametrar. 

Parametrarna inkluderade är antalet marknader, tittare och visningslängd, sändningar och sändningslängd, överförd datavolym, lagrad datavolym för tidigare utförda sändningar, önskad videokvalitet och eventuella ytterligare tjänster. Huvuddelen av kontraktsvärdet förväntas härledas från den variabla delen. Som ett resultat kan Bambuser idag inte bedöma storleken på den fasta delen i förhållande till det totala avtalsvärdet.
  
Sedan starten har Moda Operandi legat i framkant inom lyxsegmentet när det gäller att förbättra kundupplevelsen med hjälp av modern teknik i kombination med dess unika modeutveckling, säger Maryam Ghahremani, VD för Bambuser.

Denna information är sådan som Bambuser är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-07-10.
 

Kontaktinformation
Maryam Ghahremani, vd | 08-400 160 02 | maryam@bambuser.com 
eller besök bambuser.com/ir

Certified Adviser
Erik Penser Bank AB | 08-463 83 00 | certifiedadviser@penser.se

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stöd till regionerna om strategisk planering i deras regionala utvecklingsarbete

Published

on

By

Regeringen ger Tillväxtverket, Boverket, Trafikverket och länsstyrelserna i uppdrag att under perioden 2024–2027 erbjuda regionerna stöd om strategisk planering i deras regionala utvecklingsarbete.

– Det är alltmer viktigt med strategisk planering och samverkan mellan kommuner, regioner och statliga myndigheter för att främja regional utveckling. Detta är särskilt relevant för landsbygdernas utveckling, och regeringen har därför gett en specifik del av sitt uppdrag fokus på detta, säger landsbygdsminister Peter Kullgren. 

Uppdraget innebär att regionerna, som har det regionala utvecklingsansvaret i respektive län, ska erbjudas kunskaps- och metodstöd från Tillväxtverket, efter samverkan med Boverket och Trafikverket. Tillväxtverket ska även, tillsammans med länsstyrelserna, främja samverkan mellan relevanta statliga myndigheter, regioner och andra berörda aktörer.

Ansvaret för planering i Sverige, till exempel kommunal och regional fysisk planering och transportinfrastrukturplanering, är fördelat på flera aktörer, kommuner, regioner och statliga myndigheter. Uppdraget syftar till att öka regionernas möjligheter att beakta dessa planeringsprocesser när de tar fram den regionala utvecklingsstrategin och samordnar insatser för att genomföra den. För uppdraget, som även omfattar regionala pilotprojekt, beräknas totalt 38 miljoner kronor användas, fördelat på 6 miljoner för 2024, 10 miljoner för 2025 samt 11 miljoner för 2026 respektive 2027.

Presskontakt
Mattias Svensson
Pressekreterare hos landsbygdsminister Peter Kullgren
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-110 51 67
mattias.svensson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Paulig har avslutat sina förändringsförhandlingar

Published

on

By

Paulig har avslutat förändringsförhandlingarna som började den 13 mars 2024. Förhandlingarna gällde företagets kontors- och ledningspersonal globalt.

Förändringsförhandlingar inleddes för att anpassa Pauligs organisationsstruktur till den nya tillväxtstrategin. Den nya strukturen kommer att tillåta Paulig att optimera resursfördelningen, förstärka kritiska förmågor, etablera tydligare ansvarsområden och säkerställa tydlighet och snabbhet i beslutsfattandet i en matrisorganisation, vilket i slutändan gör att företaget kan växa snabbare.

Anledningen till förändringsförhandlingarna var inte att minska antalet anställda på företagsnivå. Dock ledde planerade förändringar till förändringar i roller och upphörande av vissa befattningar.

Vid förhandlingarnas början uppskattades det att de potentiella uppsägningarna skulle vara högst 64 kontors- eller ledningsanställda globalt. Som ett resultat av förhandlingarna är det bekräftade antalet uppsägningar 21 globalt.

Den nya organisationen träder i kraft den 1 juni 2024.

Presskontakt: communications@paulig.com

Om Paulig
Paulig är ett internationellt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur som är bra för både människor och planeten. Företaget erbjuder Tex Mex, snacks, kaffe, World Foods och kryddor under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Paulig producerar också produkter för livsmedelsindustrin och private label-kunder. År 2023 uppgick företagets försäljning till cirka 1,2 miljarder euro. Paulig grundades 1876 och ägs till 100% av Paulig-familjen. Företaget har 2 300 passionerade anställda i 13 olika länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Guideline Geo har beviljats 11 miljoner kronor i EU-medel för forskningsprojektet GeoHEAT

Published

on

By

CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) har beviljat finansiering för forskningsprojektet GeoHEAT, där Guideline Geo är utvald industripartner i ett konsortium bestående av aktörer från industri, akademi och myndigheter inom EU.

Forskningsprojektet är inriktat på att göra geotermisk energi tillgänglig genom att minska kostnaderna för djupprospektering och utveckla ny teknik som lämpar sig för denna typ av markundersökningar.

Guideline Geo bidrar med geofysisk expertis och specifikt med utveckling av en ny generation av markradar för geotermiska undersökningar i djupa borrhål. 

”Det är spännande att se hur geofysik kan bidra till utvecklingen av geotermisk energi som en hållbar energikälla i Europa. Vi har god erfarenhet av forskningssamarbeten med industripartners inom Europa och akademin och ser fram emot ett tvärfunktionellt och paneuropeiskt samarbete inom konsortiet”, säger Anders Abrahamsson, CTO på Guideline Geo.

Forskningsprojektet beräknas påbörjas i juni, pågå i upp till 3 år och det maximala beviljade beloppet för Guideline Geo är cirka 11 miljoner kronor fördelat under perioden.

För ytterligare information kontakta:

Anders Abrahamsson, CTO, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 70 372 60 09 
Malin Siberg, VD, Guideline Geo AB (publ.), tel.
+46 73 044 60 11 
www.guidelinegeo.com

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 maj 2024, klockan 14:15 CEST.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.