Connect with us

Marknadsnyheter

Utnyttjande av övertilldelningsoption i Genova Property Group och avslutande av stabiliseringsperiod

Published

on

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, I USA, AUSTRALIEN, KANADA ELLER JAPAN ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG.

Carnegie Investment Bank AB (publ) (”Carnegie”) har utnyttjat övertilldelningsoptionen avseende 1 500 000 stamaktier i Genova Property Group AB (publ) (”Genova” eller ”Bolaget”), varigenom Genova beslutat om nyemission av 1 155 000 stamaktier. Stabiliseringsperioden har därmed avslutats och inga stabiliseringsåtgärder har eller kommer att utföras.

Som offentliggjordes i samband med erbjudandet om teckning och förvärv av stamaktier i Bolaget (”Erbjudandet”) samt efterföljande notering av Bolagets stamaktier på Nasdaq Stockholm har Carnegie haft möjlighet, i egenskap av stabiliseringsansvarig, att genomföra transaktioner i syfte att hålla marknadspriset på aktien på en nivå högre än den som i annat fall kanske hade varit rådande på marknaden. Ingen stabilisering har skett sedan börsnoteringen och med hänsyn till kursutvecklingen avseende Genovas stamaktier har Carneige valt att avsluta stabiliseringsperioden i förtid.

I samband med Erbjudandet lämnade Bolaget samt Micael Bile genom Tranviks udde AB och Andreas Eneskjöld genom Manacor Group AB (tillsammans ”Huvudägarna”) en övertilldelningsoption till Carnegie att förvärva högst 1 500 000 stamaktier i Bolaget, varav 1 155 000 nyemitterade stamaktier och 345 000 befintliga stamaktier, motsvarande högst 15 procent av det totala antalet stamaktier som omfattades av Erbjudandet, för att täcka eventuell övertilldelning av stamaktier i Erbjudandet. Carnegie har idag påkallat övertilldelningsoptionen till fullo.

Som en följd av utnyttjandet av övertilldelningsoptionen har Genova beslutat om nyemission av 1 155 000 stamaktier (till en kurs motsvarande erbjudandepriset, 65 kronor per stamaktie) och efter utnyttjande av övertilldelningsoptionen uppgår det totala antalet stamaktier i Genova till 39 576 966 stamaktier. Erbjudandet i samband med noteringen av inklusive övertilldelningsoptionen har därmed omfattat 11 500 000 stamaktier. I samband med erbjudandet lånade Carnegie 1 500 000 befintliga stamaktier i Bolaget av Huvudägarna i syfte att säkerställa leverans av samtliga övertilldelade aktier i Erbjudandet. Som en följd av övertilldelningsoptionens utnyttjande kommer de 1 155 000 stamaktier, som lånades av Micael Bile (genom Tranviks udde AB) i syfte att säkerställa leverans av de nyemitterade stamaktierna, att återlämnas.

Efter övertilldelningsoptionens utnyttjande och registrering av nyemissionen fördelas Bolagets utestående aktier enligt följande:

Stamaktier (antal) Preferensaktier (antal) Totalt antal aktier Totalt antal röster
39 576 966 4 000 000 43 576 966 39 976 966

Om Genova

Genova grundades 2006 och är ett personligt fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter långsiktigt, hållbart och med stort engagemang. Bolaget är inriktat på kommersiella lokaler, samhällsfastigheter och bostäder i Storstockholm och Uppsalaregionen. Affärsidén är att kombinera stabila kassaflöden från förvaltningsportföljen med kostnadseffektiv projektutveckling av främst hyresbostäder och samhällsfastigheter för egen långsiktig förvaltning.

Den 31 mars 2020 bestod Genovas fastighetsportfölj av 44 förvaltningsfastigheter med ett fastighetsvärde om totalt 4 097,5 Mkr, en uthyrbar yta om totalt 173 540 kvm och ett totalt årligt hyresvärde om 231 Mkr. Förvaltningsfastigheterna är uppdelade i kategorierna kommersiella fastigheter och samhällsfastigheter. Kommersiella fastigheter utgör 63 procent av det totala fastighetsvärdet, 71 procent av den totala uthyrbara ytan och 61 procent av det totala årliga hyresvärdet. Samhällsfastigheter utgör 37 procent av det totala fastighetsvärdet, 29 procent av den totala uthyrbara ytan och 39 procent av det totala årliga hyresvärdet. Den 31 mars 2020 omfattade Genovas projektportfölj 344 126 kvm uthyrbar yta, varav 70 procent utgörs av hyresbostäder och samhällsfastigheter, som Genova avser utveckla för egen långsiktig förvaltning, och 30 procent av bostadsrätter och kommersiella fastigheter. 87 procent av byggrätterna återfinns i Storstockholm och Uppsalaregionen. Den 31 mars 2020 hade Genova 473 bostäder, varav 35 hotellrum, i pågående byggnation. Geografiskt är Genovas fastighetsportfölj koncentrerad till främst Storstockholm och Uppsalaregionen. 62 procent av det totala fastighetsvärdet, 59 procent av den totala uthyrbara ytan samt 57 procent av det totala årliga hyresvärdet utgörs av fastigheter i Storstockholm och 30 procent av det totala fastighetsvärdet, 28 procent av den totala uthyrbara ytan samt 32 procent av det totala årliga hyresvärdet utgörs av fastigheter i Uppsalaregionen. Därutöver utgörs 8 procent av det totala fastighetsvärdet, 13 procent av den totala uthyrbara ytan samt 11 procent av det totala årliga hyresvärdet av fastigheter på andra platser.

Genovas preferensaktier och stamaktier är sedan den 12 respektive 30 juni 2020 upptagna till handel på Nasdaq Stockholm.

Om Tranviks udde AB och Manacor Group AB

Tranviks udde AB ägs av Micael Bile, som är styrelseledamot i Genova och dess grundare och före detta VD. Manacor Group AB ägs av Andreas Eneskjöld, som är styrelseledamot i Genova och medgrundare samt dess före detta VD. 

Rådgivare

Carnegie Investment Bank AB (publ) är Sole Global Coordinator och Joint Bookrunner. Swedbank AB (publ) är Joint Bookrunner. Gernandt & Danielsson Advokatbyrå KB är legal rådgivare till Bolaget. Roschier Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Joint Bookrunners.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

VD, Michael Moschewitz, telefon 070-713 69 39, michael.moschewitz@genova.se

Denna information är sådan information som Genova Property Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 juli 2020 kl. 19.30 CEST.

Genova Property Group – Smålandsgatan 12 – 111 46 Stockholm – www.genova.se

Viktig information

Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, sälja, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Genova i någon jurisdiktion där ett sådant erbjudande skulle vara olagligt. Erbjudande om teckning eller förvärv av värdepapper som omnämns i detta pressmeddelande har skett genom det prospekt som tillhandahålls av Bolaget och som innehåller detaljerad information om Bolaget. 

Kopior av detta pressmeddelande kommer inte att framställas och får inte distribueras eller sändas till USA, Australien, Kanada, Japan eller någon annan jurisdiktion där sådan distribution skulle vara olaglig eller kräva registrering eller andra åtgärder.

I en medlemsstat inom Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (”EES”), annan än Sverige, där Europaparlamentets och Rådets Förordning (EU) 2017/1129 av den 14 juni 2017 och därtill hörande Delegerade Förordningar (”Prospektreglerna”) är tillämpliga, riktar sig detta pressmeddelande endast till investerare i sådan EES-medlemsstat som uppfyller kriterierna för undantag från skyldighet att upprätta prospekt, inbegripet kvalificerade investerare, på det sätt som avses i Prospektreglerna.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att sälja eller förvärva värdepapper i USA. Inga aktier eller andra värdepapper i Bolaget har registrerats eller kommer att registreras enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act av 1933 (”Securities Act”), eller hos någon annan regulatorisk myndighet för värdepapper i någon stat eller jurisdiktion i USA och inga aktier eller andra värdepapper i Bolaget får erbjudas, säljas, återförsäljas, överlåtas, levereras eller distribueras, direkt eller indirekt, till eller inom USA. Inga erbjudanden avseende aktier eller andra värdepapper i Bolaget genomförs i USA. Det finns heller inga planer på att registrera aktier eller andra värdepapper i Bolaget, eller att genomföra ett erbjudande av sådana aktier eller andra värdepapper, i USA.

De värdepapper som omnämns i detta pressmeddelande har vidare inte registrerats och kommer inte att registreras enligt någon tillämplig värdepapperslagstiftning i Australien, Kanada eller Japan och får, med vissa undantag, inte erbjudas eller säljas till eller inom, eller för en persons räkning eller till förmån för en person som är folkbokförd eller befinner sig i Australien, Kanada eller Japan. Det kommer inte lämnas något erbjudande till allmänheten i Australien, Kanada eller Japan att förvärva de värdepapper som omnämns i detta pressmeddelande.

Detta pressmeddelande, och annat material avseende de värdepapper som omnämns här, distribueras och riktar sig enbart till (i) personer som befinner sig utanför Storbritannien eller (ii) professionella investerare som omfattas av artikel 19(5) i den brittiska Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 (”Föreskriften”) eller (iii) bolag med hög nettoförmögenhet och andra personer som detta pressmeddelande lagligen kan riktas till, vilka omfattas av Artikel 49(2)(a)-(d) i Föreskriften (alla sådana personer i (i), (ii) och (iii) ovan benämns gemensamt ”relevanta personer”). Värdepapperna är endast tillgängliga för, och varje inbjudan till, erbjudande eller avtal om att teckna, köpa eller på annat sätt förvärva de värdepapper som omnämns här ges endast till, relevanta personer. Personer som inte är relevanta personer ska inte agera på eller förlita sig på detta pressmeddelande eller någon del av dess innehåll.

Framåtriktad information

Detta pressmeddelande innehåller framåtriktad information. Sådana uttalanden är alla uttalanden som inte avser historiska fakta och de kan identifieras genom uttryck som ”anser”, ”förväntar”, ”väntar”, ”avser”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar”, ”kommer”, ”bör”, ”skulle kunna”, ”eftersträvar” och ”kanske”, liksom negationer av dessa samt liknande uttryck. Den framåtriktade informationen i detta pressmeddelande är baserad på olika uppskattningar och antaganden, vilka i flera fall baseras på ytterligare antaganden. Även om Bolaget anser att dessa antaganden var rimliga när de gjordes, är sådan framåtriktad information föremål för väsentliga kända och okända risker, osäkerheter, eventualiteter och andra väsentliga faktorer som är svåra eller omöjliga att förutsäga och som ligger utanför Bolagets kontroll. Sådana risker, osäkerheter, eventualiteter och andra väsentliga faktorer kan medföra att de faktiska händelserna kan komma att avvika väsentligt från de förväntningar som uttryckligen eller underförstått anges i detta pressmeddelande genom den framåtriktade informationen. Bolaget garanterar inte att de antaganden som ligger till grund för den framåtriktade informationen i detta pressmeddelande är korrekta. Vidare tar Bolaget inte något ansvar för den framtida riktigheten i de uppfattningar som uttrycks häri eller för att uppdatera eller revidera uttalanden i detta pressmeddelande för att anpassa informationen efter faktiska händelser eller utvecklingar. Otillbörlig tilltro bör inte fästas vid den framåtriktade informationen i detta pressmeddelande.

Information, uppfattningar och framåtriktad information i detta pressmeddelande är lämnade endast per detta datum, och kan komma att förändras utan avisering. Bolaget åtar sig inte någon skyldighet att granska, uppdatera, bekräfta, eller offentliggöra några justeringar avseende någon framåtriktad information för att återspegla händelser som inträffar eller omständigheter som uppstår avseende innehållet i detta meddelande.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kvartalsrapport för perioden 1 januari – 31 mars 2024 i Attana AB

Published

on

By

  • Bolagets nettoomsättning ökade till 2,3 MSEK jämfört med 2,0 MSEK föregående år.

  • Övriga rörelseintäkter var oförändrade 0,0 MSEK

  • Kassaflödet var -0,01MSEK jämfört med +0,7 MSEK föregående år. (Förgående år påverkades av +9MSEK i nyemission)

Väsentliga händelser under rapportperioden

  • I januari 2024 registrerades de av styrelsen i december 2023 beslutade nyemissionerna vilka tillförde bolaget 6,9 MSEK efter emissionskostnader.
  • Återbetalning av kortfristiga lån om 2 MSEK gjordes under januari.
  • Teodor Aastrup återinträdde som VD i mars månad.
  • I mars uppgraderade en amerikanska kund med befintligt supportavtal sitt instrument till ett Attana Cell 250 för ett värde av 1,5 MSEK.

Finansiell översikt (ej reviderat av bolagets revisor)

  • Nettoomsättning 2,3 (2,0) MSEK

  • Aktiverat arbete för egen räkning 0,2 (0,4) MSEK

  • Övriga rörelseintäkter 0,0 (0,0) MSEK

  • Rörelseresultat -0,6 (-3,2) MSEK

  • Resultat efter finansiella poster -1,1 (-3,3) MSEK

  • Resultat efter skatt -1,1 (-3,3) MSEK

  • Resultat per aktie -0,0028 (-0,0128) kronor

VD-kommentar:

Trägen vinner.

Som ett led i vår långsiktiga satsning på repetitiv och ökande försäljning fick vi under kvartalet en uppgraderingsorder från en av våra kunder i USA som är verksam inom cancer och immunologi. Det är resultatet av vår unika teknik och målmedvetna arbete. Vi har vidare ett ökat antal dialoger med såväl befintliga som med nya kunder vilket är mycket glädjande.

Strax innan pandemin bröt ut initierade vi en satsning på att få fem betydande och välrenommerade referenskunder i USA. Vi blev tvungna att pausa detta inititiv under pandemin men under 2022 kom vi i gång igen. Syftet är att skapa en representativ bas av referenskunder i USA för att under 2025 påbörja diskussioner med lämpliga sälj- och samarbetspartners. En förutsättning för att lyckas med detta är at kunna påvisa nöjda referenskunder med repetitiv och ökande användning och inköp av Attanas produkter och tjänster. Under det gångna kvartalet fick vi ännu en uppgraderingsorder från en av dessa referenskunder. Vi har nu tre bra referenskunder i USA och en fjärde på gång. Två av dessa genererar repetitiva och ökande intäkter.

I Europa ser vi också ökad försäljning, dock är dessa kunder mer projektorganiserade jämfört med de USA-baserade. Vi ser således att vi behöver öka fokus på användandet av vår teknik i fler projekt hos respektive kund för at få bätre kontinuitet och höjd orderingång.

Värt att nämna är att artikeln från Karolinska Institutet ”Crimean–Congo haemorrhagic fever virus uses LDLR to bind and enter host cells” som publicerades 28 mars tillhör enligt Web of Science den översta procenten av mest lästa artiklar. Det ger oss en väldigt bra exponering på marknaden.

Avslutningsvis vill jag kommentera att vi operativt var kassaflödespositiva under kvartalet, men att räntorna på de lån vi har är ansträngande. Vi har sänkt kostnaderna på så sätt att vi ändå ska kunna ha operativ styrka att generera tillväxt. Första och högsta prioritet är att säkerställa ett kontinuerligt stabilt kassaflöde och därefter fokusera än mer på tillväxt. Kan vi minska eller bli av med våra lån, kommer vi kunna lägga mer tid och fokus på försäljning, leverans och därmed öka intäkterna. Därför är det viktigt at teckningsoptionerna i juni utnyttjas.

För att summera: Vi har förbätrat kassaflödet och en bra nyttjandegrad av teckningsoptionerna kommer att möjliggöra amorteringar av lån. Vi kan då nå den tillväxt vi eftersträvar genom at fokusera vår tid på våra lönsamma kunder och successivt addera nya kunder.

Teodor Aastrup VD Atana AB

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för publicering genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tid då företagets nyhetsdistributör, Cision, publicerade detta pressmeddelande.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Annica Bresky och Henrik Jonsson nya styrelseledamöter i Nordstjernan AB

Published

on

By

Vid dagens årsstämma i Nordstjernan AB omvaldes följande styrelseledamöter: Viveca Ax:son Johnson (ordförande), Axel Mörner (vice ordförande), Johan Blomquist och Peter Leimdörfer. Tomas Nicolin och Christoph Vitzthum har avböjt omval. Som nya ledamöter till Nordstjernans styrelse valdes Annica Bresky och Henrik Jonsson.

Annica Bresky har en civilingenjörsexamen från Uppsala universitet samt en Executive MBA från M-gruppen/Handelshögskolan i Stockholm. Annica har lång erfarenhet från svenska industriföretag och har tidigare bland annat haft roller på Holmen samt på Stora Enso där hon också var VD och koncernchef från 2019 till september 2023. Annica Bresky är idag ledamot av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin (IVA) samt ledamot i styrelserna för vindkraftsbolaget Ørsted och i teknik- och sensorbolaget Vaisala.

Henrik Jonsson har en civilingenjörsexamen från KTH samt har genomgått Diplomutbildning för finansanalytiker (CEFA) vid Handelshögskolan i Stockholm. Henrik Jonsson har en bred erfarenhet från investeringar, kapitalförvaltning och styrelsearbete. Han är sedan 2020 VD för Interogo Holding en tjänst som han lämnar i augusti 2024. Dessförinnan var Henrik Jonsson Chief Investment Officer för Interogo Holding mellan 2018 och 2020, VD för Nalka Invest mellan 2009 och 2018 och innan dess VD för Catella Investments.

“Vi är mycket glada över att ha kunnat locka både Annica och Henrik till vår styrelse. Annicas gedigna erfarenhet från stora industribolag och Henriks mångåriga erfarenhet av internationell investeringsverksamhet är utmärkta tillskott till vår styrelse” säger Viveca Ax:son Johnson, ordförande för Nordstjernan. ”Jag vill också ta tillfället i akt att tacka både Tomas Nicolin och Christoph Vitzthum för sina mångåriga insatser för bolaget”.

 
Frågor besvaras av:
Tor Krusell, mediekontakt Nordstjernan

Mobil: +46 70 543 87 47
E-post: tor.krusell@nordstjernan.se

 

 

Nordstjernan ägs i huvudsak av Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelser. Sedan grundandet år 1890, har Nordstjernan ägt och utvecklat hundratals bolag inom en mängd branscher. Idag har Nordstjernan investeringar i ett drygt tjugotal bolag inom fem fokuserade sektorer. Tillsammans omsätter bolagen 120 miljarder SEK och har över 50 000 medarbetare. Läs mer på www.nordstjernan.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från Alleimas årsstämma 2024

Published

on

By

Alleima AB (publ):s årsstämma hölls den 2 maj 2024 i Sandviken.

Anföranden på stämman av styrelsens ordförande Andreas Nordbrandt och koncernchefen och verkställande direktören Göran Björkman kommer att finnas tillgängliga på Alleimas hemsida.

 

Fastställande av resultat- och balansräkningar

Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2023. Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

 

Kontantutdelning

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om en kontantutdelning om 2,00 kronor per aktie. Avstämningsdag för erhållande av utdelning bestämdes till måndagen den 6 maj 2024. Utdelningen beräknas utbetalas av Euroclear Sweden AB fredagen den 10 maj 2024.

 

Styrelse

Stämman beslutade enligt valberedningens förslag att omvälja styrelseledamöterna Göran Björkman, Claes Boustedt, Ulf Larsson, Andreas Nordbrandt, Susanne Pahlén Åklundh och Karl Åberg samt att som ny styrelseledamot välja Victoria Van Camp. Andreas Nordbrandt omvaldes till styrelseordförande. De fackliga organisationerna har till ordinarie styrelseledamöter utsett Tomas Kärnström och Mikael Larsson samt till suppleanter Niclas Widell och Maria Sundqvist.

 

Arvode till styrelsen

Stämman beslutade enligt valberedningens förslag om arvode till styrelsen enligt följande fördelning: 1 470 000 kronor till styrelsens ordförande, 510 000 kronor till vardera övrig styrelseledamot som inte är anställd i bolaget, 217 000 kronor till ordföranden i revisionsutskottet, 108 000 kronor till vardera övrig ledamot i revisionsutskottet, 108 000 kronor till ordföranden i ersättningsutskottet och 76 000 kronor till vardera övrig ledamot i ersättningsutskottet.

 

Revisor

Stämman beslutade enligt valberedningens förslag att omvälja PricewaterhouseCoopers AB till revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2025.

 

Instruktion för valberedningen

Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om att anta en reviderad instruktion för valberedningen.

 

Ersättningsrapport

Stämman beslutade att godkänna styrelsens ersättningsrapport för 2023.

 

Långsiktigt incitamentsprogram (LTI 2024)

Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om ett långsiktigt aktierelaterat incitamentsprogram för 30 ledande befattningshavare och nyckelpersoner inom koncernen (LTI 2024). Deltagandet förutsätter en investering i Alleima-aktier. Varje förvärvad Alleima-aktie ger deltagaren rätt att efter en treårsperiod vederlagsfritt tilldelas ett visst antal aktier, förutsatt att vissa prestationsmål rörande vinst per aktie och reduktion av koldioxidutsläpp uppfylls. LTI 2024 omfattar högst 452 020 aktier. Leverans av dessa aktier kommer att säkras genom ett aktieswapavtal med tredje part. Den totala kostnaden för LTI 2024 uppskattas till högst 27,7 miljoner kronor baserat på ett pris per Alleima-aktie om 55 kronor, och till högst 29,4 miljoner kronor baserat på ett aktiepris om 95 kronor.

 

Bemyndigande om förvärv av bolagets egna aktier

Stämman beslutade enligt styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att, under tiden intill årsstämman 2025, besluta om förvärv av bolagets egna aktier, dock högst 10 procent av det totala antalet aktier i bolaget.

 

 

Sandviken den 2 maj 2024

 

Alleima AB (publ)

 

Kontaktuppgifter

Emelie Alm, Head of Investor Relations
Emelie.alm@alleima.com
Phone: +46 (0) 79 060 87 17

Yvonne Edenholm, Press and Media Relations Manager
Yvonne.edenholm@alleima.com
Phone: +46 (0) 72 145 23 42

Om Alleima
Alleima, är en global tillverkare av högförädlade produkter i avancerat rostfritt stål och speciallegeringar samt lösningar för industriell värmning. Baserat på långvariga kundsamarbeten och ledande materialteknologi, utvecklar vi produkter för de mest krävande applikationerna och industrierna. Vårt erbjudande inkluderar produkter såsom sömlösa rostfria rör för energi-, kemi- och flygindustrin, precisionsbandstål för vitvarukompressorer, luftkonditionering och knivapplikationer, baserat på fler än 900 aktiva legeringsrecept. Det omfattar också ultrafin tråd för användning i medicintekniska och mikroelektroniska apparater, industriell elektrisk värmeteknik och belagda bandstål för bränslecellsteknik för bilar, lastbilar och vätgasproduktion. Vår helt integrerade värdekedja, från forskning och utveckling till slutprodukt, möjliggör industriledande teknologi, kvalitet, hållbarhet och cirkularitet. Alleima, med huvudkontor i Sandviken, Sverige, hade omkring 6 500 medarbetare och intäkter om cirka 21 miljarder kronor i ungefär 80 länder under 2023. Alleima-aktien noterades på Nasdaq Stockholms storbolagslista den 31 augusti 2022 under symbolen ‘ALLEI’. Läs mer på alleima.com/se.
 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.