Connect with us

Marknadsnyheter

Delårsrapport Image Systems AB (publ) JANUARI – MARS 2021

Published

on

Motion Analysis bibehåller höga marginaler

RemaSawco ökar orderingången

Första kvartalet 2021

  • Intäkterna uppgick till 34,3 (44,1) Mkr.
  • Rörelseresultatet före avskrivningar EBITDA uppgick till 0,5 (2,3) Mkr.
  • Rörelseresultatet uppgick till –4,4 (–2,2) Mkr.
  • Resultatet efter skatt uppgick till –4,4 (–3,3) Mkr.
  • Orderingången uppgick till 51,7 (38,5) Mkr.
  • Orderstocken uppgick till 60,4 (58,1) Mkr.
  • Bruttomarginalen uppgick till 72 (62) procent.
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till –0,05 (–0,04) kr.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

  • Collectum har nyligen informerat affärsområdet RemaSawcos svenska del om felaktigheter i pensionsinbetalningar perioden 2014-2020. Affärsområdet belastas med 1,4 Mkr under kvartalet i form av pensions- och skattekostnader.

VD HAR ORDET

Koncernen redovisar en klart förbättrad orderingång samtidigt som de interna kostnadsbesparings- och förbättringsprojekten ger resultat i form av ökade bruttomarginaler i projekten. Intäkterna var drygt 10 Mkr sämre än föregående år som ett resultat av den svaga orderingången under 2020. Koncernens EBITDA om 0,5 (2,3) Mkr är något försämrat. Justerat för den uppkomna pensionsskulden till Collectum, är EBITDA i paritet med föregående år.

Jag kan notera en positiv förändring i investeringsviljan hos svenska sågverk där marknadsläget är synnerligen gynsamt för våra kunder. Avseende affärsområdet Motion Analysis fortsätter marknaden att vara stabil med en jämn fördelning av intäkterna mellan Europa, Asien och Nordamerika. Vi har en fortsatt god lönsamhet och implementeringen av abonnemangsmodellen går kontinuerligt framåt. Reserestriktionerna hämmar affärsområdet något, men vår globala närvaro genom egna säljkontor eller distributörer gör att vi fortsatt kan vara nära våra kunder.

Utvecklingen under första kvartalet

RemaSawco

Det första kvartalet har präglats av en stor förändring av marknadsaktiviteterna på framförallt de svenska och norska marknaderna. Sågverken lever nu i mycket gynsamma tider med förållandevis låga råvarupriser och höga försäljningspriser. Vi kan se att flertalet större sågverkskoncerner ser stora möjligheter i framtida ökad digitalisering av sina verksamheter, ett koncept där RemaSawco investerar stora resurser på att bygga arkitektur och digitala produkter som utnyttjar data ifrån hela produktionsflödet.

Vårt insteg på den europeiska marknaden med försäljningen av vår första boardscanner till Handlos i Österrike har löpt på enligt plan och och den första finska installationen är nu i produktion.

Försäljningsintäkterna för affärsområdet sjönk något jämfört med föregående år som en konsekvens av förra årets påverkan av Corona-epidemin. Vi lyckades dock kraftigt förbättra våra projektmarginaler under kvartalet vilket balanserar upp resultatet.

Sedan konsolideringen av förvärven RemaControl och Sawco AB 2014, har Collectum fakturerat fel pensionsbelopp vilket uppdagats under kvartalet. Detta ger en negativ effekt om cirka 1,4 Mkr för affärsområdets resultat.

Motion Analysis

Det första kvartalet har präglats av en intensiv utveckling av affärsområdets nya mjukvaruplattform i syfte att både modernisera och utöka produktportföljen samt underlätta övergången till prenumerationsbaserad affärsmodell. Affärsområdet har som strategi att växla affärsmodell över tid och bibehålla den goda lönsamheten som finns inbyggd i marknaden. Försäljningen minskade med cirka 25% jämfört med föregående år som en konsekvens av mindre affärsresande till följd av restriktioner. Den asiatiska marknaden har återupptagit mer normala rutiner och vi förväntar oss att se samma utveckling i Europa och Nordamerika när restriktionerna släpper.

Affärsområdet fortsätter att leverera god lönsamhet till koncernen.

Finansiell information

Första kvartalet

Orderingången uppgick till 51,7 (38,5) Mkr.  Orderstocken uppgick per 31 mars 2021 till 60,4 (58,1) Mkr. Intäkterna uppgick till 34,3 (44,1) Mkr varav 2,2 (1,1) avser aktiverade utvecklingsutgifter. Bruttomarginalen uppgick till 72 (62) procent. Rörelseresultatet före avskrivningar och nedskrivningar EBITDA försämrades med 1,9 Mkr, uppgick till 0,5 (2,3) Mkr. Avskrivningarna ökade med 0,4 Mkr till 4,9 (4,5) Mkr. Finansnettot försbättrades med 1,1  Mkr till –0,2 (–1,3) Mkr . Resultatet efter skatt uppgick till –4,4 (–3,3) Mkr. Intäkter och rörelseresultatet före avskrivningar per affärsområde redovisas på sidan 5.

Investeringar och finansiell ställning

Koncernens investeringar i anläggningstillgångar uppgick till 2,2 (1,1) Mkr, varav 2,2 (1,1) Mkr avser aktivering av utvecklingsprojekt. Disponibla likvida medel inklusive outnyttjad del av checkkredit uppgick per den 31 mars 2021 till 16,8 (10,4) Mkr. Det operativa kassaflödet uppgick till -3,7 (2,9) Mkr. Soliditeten uppgick per 31 mars 2021 till 57 (57) procent. Skuldsättningsgraden uppgick till 0,3 (0,4) ggr.

Forskning och utveckling

RemaSawco

Under perioden har RemaSawco arbetat intensivt med förberedelser för 2021 års nya mjukvarureleaser av boardscanner och optimeringsprogramvara. Ett flertal kunder kommer under Q2 ta del av dessa uppdateringar.

Vidare har stora utvecklingsinsatser gjorts inom det interna projektet ”Connected Sawmill” som lägger grunderna för företagets digitala satsning på att tillgängliggöra värdefull data till sågverket från RemaSawcos mätsystem. Det av EU finansierade projektet Basajaun, som analyserar digitala värdekedjor hela vägen from skog till byggnad, har gått in i implementationsfas och RemaSawco genomför nu praktisk utveckling tillsammans med övriga projektdeltagare.

Motion Analysis

Det första kvartalet har präglats av kundanpassningsprojekt av mjukvaran TrackEye till det franska försvaret och denna utveckling kommer sedermera att kunna erbjudas övriga kunder som uppgradering eller nya optioner. Inom ramen för vår utveckling tillsammans med det franska försvaret har även ett antal delprojekt levererats som utnyttjar bolagets nya teknikplatform och beräknas kunna levereras som Produkt under året.

Parallellt med detta har det även pågått arbete med olika kvalitetsförstärkande insatser i våra huvudprodukter TEMA och TrackEye, där ett antal minor-releaser släppts under perioden.

Moderbolag

Moderbolagets intäkter uppgick till 0,9 (1,0) Mkr. Rörelseresultatet uppgick till –0,8 (–1,3) Mkr. Resultat efter skatt uppgick till     –0,5 (–2,2) Mkr. Investeringar i anläggningstillgångar uppgick till 0,0 (0,0) Mkr. Moderbolagets disponibla likvida medel, per 31 mars 2021 uppgick till 0,0 (0,0) Mkr. Moderbolagets egna kapital uppgick per den 31 mars 2021 till 134,2 (134,2) Mkr och soliditeten uppgick till 91 (87) procent.

Personal

Medelantalet anställda uppgick till 84 (90).

Antalet aktier

Antalet aktier uppgår den 31 mars 2021 till 89 207 818 st.

Redovisningsprinciper

Image Systems tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS) såsom de antagits av EU. Delårsrapporten för Image Systemskoncernen är utformad i enlighet med IAS 34 Delårsrapportering och årsredovisningslagen. Upplysningar enligt IAS 34 Delårsrapportering lämnas såväl i noter som på annan plats i delårsrapporten.

Delårsrapporten för moderbolaget Image Systems AB är utformad i enlighet med årsredovisningslagen och Rådet för finansiell rapporterings rekommendation RFR 2 Redovisning för juridisk person.

Image Systems tillämpar ESMAs (European Securities and Markets Authority) riktlinjer för alternativa nyckeltal. Definitioner av nyckeltal finns på sidan 7 och relevanta avstämningar finns på sidan 9.

Risker och osäkerhetsfaktorer

Koncernens väsentliga risk- och osäkerhetsfaktorer inkluderar affärsmässiga risker förknippade med avtal med kunder och leverantörer samt andra omvärldsfaktorer som till exempel risker i förändrade valutakurser. En redogörelse för koncernens väsentliga finansiella och affärsmässiga risker återfinns i förvaltningsberättelsen och under not 3 i årsredovisningen för 2020. Effekterna av COVID-19 pandemin kommer framgent att påverka affärsläget och möjligheterna till resande samt möjliga förseningar i beställningar eller projektgenomföranden. Vi bedömer inte att de långsiktiga effekterna av Covid-19 påverkar koncernen i stor utsträckning. I övrigt har inga väsentliga nya eller förändrade risker och säkerhetsfaktorer identifierats under kvartalet.

Denna delårsrapport har inte varit föremål för revisorernas granskning.

Linköping den 5 maj 2021

Johan Friberg

VD

Kommande rapporteringstillfällen:

Årsstämma 5 maj 2021
Delårsrapport april-juni 2021 20 augusti 2021
Delårsrapport juli-september 2021 12 november 2021
Bokslutskommuniké 2022 11 februari 2022

Informationen i denna rapport offentliggörs enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappers-marknaden. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 5 maj 2021 klockan 13.00.

Delårsrapporterna kommer att finnas tillgängliga för allmänheten på bolagets webbplats https://www.imagesystemsgroup.se

Frågor besvaras av:

Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems AB, Snickaregatan 40, 582 26 Linköping. Organisationsnummer 556319–4041

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Sverige, Finland och Norge. År 2020 omsatte koncernen 167 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Det europeiska bostadsnätverket Eurhonet inleder samarbete med AktivBo

Published

on

By

Det europeiska bostadsnätverket Eurhonet anlitar AktivBo för att öka fokus på kundnöjdhet och datadrivna förbättringar. Eurhonet består av 36 allmännyttiga bostadsföretag från Österrike, Frankrike, Tyskland, Italien, Sverige och Storbritannien. 

Proptech-företaget AktivBo kommer att stödja Eurhonets medlemsföretag med benchmarkingdata och analys baserat på hyresgästfeedback från standardiserade hyresgästundersökningar. Det övergripande syftet med initiativet är att öka fokus på kundnöjdhet genom internationell benchmarking. Utifrån ett europeiskt perspektiv stödjer Eurhonet med kunskapsdelning och best practice för social housing och allmännyttiga bostadsföretag.  

 

– Servicekvalitet och kundnöjdhet är naturligtvis viktiga frågor för oss och passar väl in i våra satsningar inom social hållbarhet. När det kommer till hyresgästundersökningar och datadrivna förbättringar inom bostadsbranschen är AktivBo definitivt en thought-leader, och benchmarkingstudien kommer att ge oss värdefulla insikter. Vi kommer också att fokusera på ledarskap och kundnöjdhetsarbetet kan användas för att öka medarbetarengagemanget, säger Alessandro Cesale, generaldirektör på Eurhonet.  

 

De internationella jämförelserna baseras på hyresgästfeedback som samlats in genom AktivBos CustomerScoreCard, en standardiserad hyresgästundersökning som ger ett arbetsunderlag för att förbättra den totala hyresgästupplevelsen. Analysen kommer att ge insikter om vilka områden som är viktigast för hyresgästerna att förbättra samt belysa internationella skillnader mellan privata och allmännyttiga bostadsföretag. 

– Vi är glada över möjligheten att stödja Eurhonet och den data vi kan bidra med kommer definitivt att ge värdefulla insikter. Förutom den interna benchmarkingen mellan Eurhonets medlemsföretag kommer vi också att analysera resultaten jämfört med andra europeiska privata och allmännyttiga bostadsföretag som vi samarbetar med. Vår ambition är att dela med oss av kunskap och lyckade initiativ samt lyfta fram de många vinsterna man får genom att satsa på kundnöjdhet, säger Jon Svensson, VD AktivBo Group.  

AktivBo kommer vara huvudtalare på Eurhonet Leadership Summit i London i juni, samt genomföra en workshop med fokus på förändringsledning och kundnöjdhet. Benchmarking och analys kommer också att sammanfattas i en rapport för alla Eurhonets medlemsföretag.

För ytterligare information, kontakta:
Victoria Adamczak, pressansvarig
+46 70-878 12 56
victoria.adamczak@aktivbo.se

Om AktivBo
AktivBo är ett kunskaps- och plattformsföretag som stödjer fastighets- och förvaltningsbolag i arbetet med datadrivna förbättringar. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog skapas underlag för analys och styrning av fastighetsbolagens verksamhet. Över 450 bostads- och fastighetsbolag i fler än femton länder mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.

Om Eurhonet
Eurhonet – det europeiska bostadsnätverket – är ett nätverk av 36 bostadsleverantörer spritt över sex länder som är engagerade i att leverera utmärkta tjänster till sina hyresgäster. Nätverket främjar lärande och utveckling för att förbättra kundresan, grannskapen och samhället i stort. Tillsammans strävar nätverksmedlemmarna efter att identifiera förbättringsområden, förbättra processer och höja den övergripande förvaltningskvaliteten.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Jetpak Top Holding AB (publ):Delårsrapport 1 januari – 31 mars 2024

Published

on

By

Första kvartalet: 1 januari – 31 mars 2024

 

  • Nettoomsättningen minskade med -2,9 % till 300 575 (309 466) TSEK
  • Organisk tillväxt uppgick till -13,4 % (2,9 %)
  • Bruttomarginalen uppgick till 31,7 % (30,6 %)
  • Justerat EBITA resultat uppgick till 23 842 (31 562) TSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till 22 244 (30 677) TSEK
  • Periodens resultat uppgick till 13 963 (24 706) TSEK
  • Resultat per aktie uppgick till 1,15 (2,03) SEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 11 070 (- 2 706) TSEK
  • Likvida medel uppgick till 204 801 (153 079) TSEK
  • Nettoskuld i förhållande till justerad EBITDA R12: -0,02 (0,40)

Jämförelsesiffrorna inom parentes avser motsvarande period föregående år, om ej annat anges.

 

 

VD kommenterar

Jetpaks nettoomsättning under kvartalet uppgick till 300 575 (309 466) TSEK, motsvarade en negativ tillväxt uppgående till -2,9 % (4,9 %).
Rörelseresultatet blev 22 244 (30 677) TSEK, motsvarande en justerad rörelsemarginal på 7,3 % (9,8 %). Jetpaks kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 11 070 (-2 706) TSEK.

Den organiska växten på -13,4% med en minskad rörelsemarginal var i linje med våra förväntningar och följde den negativa intäktsutvecklingen från förra året, där endast första kvartalet 2023 hade en positiv organisk tillväxt. Vi har räknat med att denna trend kommer att fortsätta under de två första kvartalen 2024.
De utmanande marknadsförhållandena understryks också av kvartalsrapporterna från stora logistikföretag som indikerar stora negativa avvikelser i intäkter och resultat.

Express Air-segmentet hade en nettoomsättning på 134 751 (164 715) TSEK, vilket motsvarade en minskning på -18,2 % (6,4 %), medan bruttomarginalen uppgick till 38,9 % (38,2) %.
Den största intäktsminskningen inom segmentet kom från Europa och Finland, med intäktsminskningar på 49,1 respektive 21,6 %, vilka motsvarade.14, 2 procentenheter av segmentets totala intäktstapp. Sverige och Norge stod så för de återstående fyra procentenheterna.
Vår europeiska verksamhet påverkades fortsatt av lägre volym och intäkter från marknaden för reservdelslogistik, där kunder har initierat kostnadsbesparingsprogram och gått över till mindre tidskritiska vägtransportlösningar. De nordiska länderna påverkades negativt av en svagare konjunktur, vilket var i linje med trenden från föregående kvartal. 

 

Express Road-segmentet hade en nettoomsättning på 165 824 (144 751) TSEK, motsvarande en intäktsökning på 14,6 % (4,0 %), och bruttomarginalen ökade till 25,7 % (22,2 %). Intäktsökningen inom segmentet kom huvudsakligen från förvärven av Kvalitetstransport och BudAB, som bidrog till omsättningen in Norge respektive i Sverige. Marginalförbättring påverkades av en förändrad kundmix och en volymminskning för större kunder med relativt lägre marginaler.  Därutöver, genomförde Jetpak under kvartalet en lönsamhetsöversyn och vidtog åtgärder för kundkonton med otillfredsställande marginaler. 

De nuvarande marknadsförhållandena har resulterat i en ökad konkurrens, särskilt inom vårt Road segment, där vi sett en högre konkurrens. Baserat på vår höga kvalitet och fokus på mervärdestjänster har vi dock behållit en stark marknadsposition. Vi förväntar oss att våra pågående kostnadseffektiviseringsåtgärder och fokus på produktförbättring kommer att ytterligare stärka vår position. Inom vårt Air segment har vi inte upplevt någon betydande förändring konkurrensmässigt, eftersom vi fokuserar på hög kvalitet baserat på ett unikt tjänsteerbjudande.

Trots en negativ tillväxt lyckades vi öka bruttomarginalen till 31,7 % (30,6 %), tack vare avslut av olönsamma kontrakt, förbättrad trafikledningsprocess och resursutnyttjande främst inom Road segmentet.

Rörelsemarginalen minskade till 7,3 % (9,8 %), främst på grund av den marknadsdrivna negativa intäktstillväxten, i kombination med ökade omkostnader. Den ökade omkostnadskvoten orsakas av den negativa intäktsökningen, i kombination med ökade personalkostnader och integrationskostnader relaterade till genomförda förvärv. Synergipotentialen kommer att realiseras under kommande kvartal – i enlighet med vår plan.

 

Intäkterna i båda segmenten påverkades negativt av en tidig påsksemester i mars, vilket resulterade i minskade första kvartalsintäkter under det första kvartalet jämfört med föregående år. Intäktspåverkan av denna påskeffekt uppskattas till mer än 10 MSEK för kvartalet – motsvarande en intäktsminskning på 3 % jämfört första kvartalet förra året.

Under 2023 utmanades den danska Road-verksamheten av minskad försäljning och några tappade kontrakt, vilket hade inverkan på intäktstillväxt och lönsamhet. Vårt förbättringsprogram pekade initialt på en långsam återhämtning, men takten har framgångsrikt ökat tack vare ytterligare initiativ i vårt kostnadseffektivitetsprogram samt nya kommersiella initiativ och kontraktstecknande. Vi förväntar oss att dessa initiativ kommer att resultera i avsevärt förbättrade resultat för Danmark Road under 2024.

Intäkter och lönsamhet för den europeiska verksamheten har också varit under press på grund av affärsnedgångar i stora konton under 2023. Baserat på ett aggressivt program för kostnadsminskningar och introduktionen av nya kunder förväntar vi oss en ökad lönsamhet under kommande kvartal.
 

”Onboardingen” av de två senast förvärvade bolagen, BudAB från oktober 2023 och Kvalitetstransport från januari 2024, fortskrider enligt plan. Kvalitetstransport kommer att bli fullt integrerad inom den befintliga norska road verksamheten, vilket resulterar i vissa initiala integrationskostnader under detta kvartal. Båda dessa förvärvade bolag påverkades av mer utmanande marknadsförhållanden under kvartalet, men planer finns för att säkerställa betydande synergier, särskilt i Norge, som kommer att få full effekt från och med andra halvåret.
 

Som tidigare nämnts kommer Jetpak att fortsätta att delta i konsolideringen av den nordiska marknaden för snabb och tidskritisk logistik, då bolagsmultiplarna nu har kommit ner till mer attraktiva nivåer.

Vi kommer dock att minska antalet förvärv under kommande kvartal, för att kunna fokusera på att säkerställa en god integration av de verksamheter som förvärvas under 2023.

 

Vi gör vårt yttersta för att motverka den nuvarande efterfrågevolatiliteten och minskande volymer. Inom våra strategiska fokusområden har vi ökat på aktiviteter med fokus på organisk tillväxt. Detta inkluderar införandet av en bredare geografisk lansering av vissa tjänster såsom temperaturkontrollerade transporter och special-tjänster. Dessutom ökar vi på försäljningskanalerna samt lanserar digitaliserade marknadsföringskampanjer.

 

Jetpaks ESG-strategi stödjer vårt långsiktiga engagemang för miljöansvar samt engagemang för våra kunder, anställda och andra intressenter. Vi har varit medlem i FN:s Global Compact sedan 2021 och följer de 10 principerna kopplade till huvudfokusområdena mänskliga rättigheter, arbete, miljö och antikorruption. Vi har policyer och nyckeltal på plats som mäter de viktigaste förbättringsområdena relaterade till vår verksamhet.
 

Vi arbetar intensivt med miljöfrågorna som är en integrerad del av vår affärsstrategi och strategiska fokusområden, inklusive CSRD-ramverket med mätning från 2025 och rapportering från 2026.
 

En del av ESG-strategin är att driva nya, mer miljövänliga teknologier. Vårt kostnadseffektivitetsprogram tar upp områden i linje med vår ESG-strategi och fokusområden. Vi undersöker ytterligare kostnadsoptimeringsmöjligheter från nya teknologier som AI, drönartransporter och CO2-neutrala vägtransportlösningar. Dessutom analyserar vi olika sätt att ytterligare förbättra vårt kapacitetsutnyttjande inom Road segmentet samt förbättra vår trafikplanering och kundsupport med automatiserade lösningar. Sammantaget områden som kommer att förbättra vår effektivitet, lönsamhet samt vårt miljöavtryck.

 

Baserat på rådande marknadsförhållanden förväntar vi oss att åtminstone första halvåret 2024 kommer att fortsätta vara utmanande. En långsam marknadsåterhämtning förväntas från slutet av andra kvartalet 2024.

 

Trots de makroekonomiska utmaningarna upprepar vi våra långsiktiga mål för organisk tillväxt, med en kontinuerligt förbättrad justerad EBITA.

 

Jetpak Top Holding AB:s styrelse har beslutat att kalla till årsstämma tisdagen den 11 juni 2024 i Stockholm. Detaljer om förslagen till årsstämman finns i kallelsen till stämman som publicerades den 7 maj.

 

 

Kenneth Marx,
Verkställande direktör

 

 

Telefonkonferens
 

Idag klockan 10:00 kommer VD Kenneth Marx, tillsammans med finanschef Håkan Mattisson, att presentera Jetpaks resultat. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Vänligen ring in på något av följande nummer för att komma in till telefonkonferensen:

Sverige:   020 089 63 88 
Norge:  +47 2 156 3319 
Finland:  +358 9 2319 5436                          
Danmark:  +45 3272 9274 
Tyskland:  +49 (0) 30 3001 90613     
Belgien:  +32 (0) 2 792 0435 
Holland  +31 (0) 20 794 8428                   
USA:  +1 786 496 5601
England:  +44 (0) 33 0551 0202 

Inloggningskod (samma kod gäller för samtliga ovan angivna nummer): 515 40 52 #

Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in några minuter innan konferensen börjar.

________________________________________________________________________

Bolagets certified advisor är FNCA Sweden AB.

Denna information lämnades, genom nedan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den
28 maj 2024 kl. 06.30 CET.
Informationen är sådan information som Jetpak Top Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

Rapporten i sin helhet finns bilagd här nedan, samt även på bolagets hemsida: https://jetpakgroup.com/investerare/finansiella-rapporter/

 

För ytterligare information

Håkan Mattisson, CFO
telefon: +46 (0)8 5558 52 20
e-mail: ir@jetpak.com

 

 

 

Om Jetpak

Jetpak är en logistikkoncern som finns på fler än 170 orter runt om i Norden och Europa.
Jetpak har ett unikt och flexibelt kunderbjudande, normalt baserat på tillgången till cirka
4 000 dagliga flygavgångar samt ett omfattande distributionsnätverk med cirka 950 budbilar. Detta är något som möjliggör för Jetpak att 24/7/365 kunna leverera den snabbaste och mest omfattande sammadagstjänsten.
Detta kan kompletteras ytterligare med en unik skräddarsydd nästadagstjänst för systemsatta transporter.

Jetpaks verksamhet är uppdelat i ett Express Air segment, där kundens normalt mycket snabba transportbehov har lösts med hjälp av flygfrakt, samt i ett Express Road segment där kundens transportbehov har lösts med hjälp av en renodlad kurirtransport på mark.

Koncernens moderbolag, Jetpak Top Holding AB (publ), är sedan den femte december 2018 noterad till handel på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm.
Aktien handlas med ISIN-koden SE0012012508 under kortnamnet JETPAK.
Besök gärna: https://jetpakgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Allvarlig arbetsplatsolycka på projekt i Hyllie, Malmö

Published

on

By

Under måndagseftermiddagen inträffade en allvarlig arbetsplatsolycka i Hyllie, Malmö. Räddningstjänsten och polis var snabbt på plats och konstaterade att en man som arbetade för en underentreprenör till Veidekke var bekräftad avliden.

Det är med stor sorg vi tagit emot beskedet om det tragiska som hänt, och vi tänker först och främst på hans anhöriga och på de drabbade på arbetsplatsen, säger Charlotta Nilsén, verksamhetsområdeschef Bygg.

Anhöriga är underrättade av polisen. Vi på Veidekke kommer att bistå arbetsmiljöverket och polisen med all information som behövs för att få klarhet i vad som har orsakat olyckan.

Vi uppdaterar med mer information så fort vi vet mer. Tillsvidare så hänvisar vi till räddningstjänst och polis.

För mer information kontakta:

Melissa Mahan, kommunikation- och marknadschef Veidekke Bygg, tfn 072-227 94 34

Veidekke är en av Skandinaviens ledande entreprenörer och utför alla sorters bygg- och anläggningsuppdrag. Involvering och lokalkunskap kännetecknar verksamheten. Koncernen omsätter ca 43 miljarder NOK och hälften av de ca 8000 medarbetarna äger aktier i verksamheten. Veidekke är noterat på Oslobörs och har sedan starten 1936 alltid gått med vinst.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.