Connect with us

Marknadsnyheter

Digmi tar steget in i en ny fas – förenklar frisörers vardag

Published

on

Digmi står nu redo att revolutionera frisörbranschen med en plattform som både sparar tid och förbättrar kundupplevelsen. Efter flera års utveckling och nära samarbete med frisörer i Sverige och Norge är Digmi nu redo att lansera sina smarta lösningar för salonger på en internationell nivå. Den nya plattformen är utformad för att göra frisörernas arbete smidigare och mer effektivt – utan att befintliga system behöver bytas ut.

Med Digmi kan salonger och frisörer enkelt hantera bokningar, kundkontakt och betalningar, utan att slösa tid på administration. Genom att integrera med redan befintliga kassa- och bokningssystem, erbjuder Digmi en användarvänlig lösning som låter frisören fokusera på det viktigaste – att vara kreativ och ge sina kunder en fantastisk upplevelse.

”Vårt mål är att frisörer ska kunna arbeta enklare och snabbare, samtidigt som kunderna får en förbättrad upplevelse,” säger Jon Berglund, nytillträdd VD för Digmi.

35-åringen, som har en gedigen bakgrund inom teknik, digital tillväxt med tydlig go-to-marketstrategi kommer att leda Digmi in i en expansiv fas och hans mål att göra Digmi till en självklar partner för alla salonger som vill minska administrativt arbete och kostnader. 

Effektivisering och fokus på kreativitet

Med Digmi minskar behovet av manuell hantering av administrativa uppgifter, vilket frigör tid för frisörerna att fokusera på sina kunder och sitt kreativa arbete. ”Vi strävar efter att förenkla frisörernas vardag och öka lönsamheten genom att eliminera onödiga hinder, som att hantera receptionen manuellt,” fortsätter Jon. ”Vår lösning ska vara enkel och smidig i alla delar.”

För mer information:
Jon Berglund, VD Digmi, jon.berglund@digmi.se, +46 70 609 99 99
 

Om Digmi:
Digmi erbjuder digitala verktyg via surfplattor och TV-skärmar som hjälper frisörer att planera sin dag, ta betalt direkt vid stolen och skapa kampanjer på alla skärmar. Verktygen integreras smidigt med salongens befintliga boknings- och betalningssystem, utan behov av byte.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Föräldrastil i barndomen påverkar hur vi behandlar våra hundar

Published

on

By

En studie från Storbritannien visar att den föräldrastil vi upplevde som barn kan påverka hur vi behandlar våra hundar som vuxna. Personer som vuxit upp med en tillåtande föräldrastil tenderar att använda samma metod i sin relation med hunden, där värme och frihet betonas men reglerna är få. I kontrast är de som haft en mer auktoritativ uppväxt, där kärlek kombineras med tydliga regler, mindre benägna att vara lika tillåtande mot sina hundar.

Forskarna fann också att människors attityd till djur, antingen beskyddande eller humanistisk, spelar en stor roll för hur dessa uppfostringsmönster överförs från mänskliga relationer till relationen med hunden.

Källa: psypost.org

mdpi.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coop pausar inköpen av produkter från Bake my day

Published

on

By

Coop har beslutat att pausa inköpen av produkter från leverantören Bake my Day. Detta görs mot bakgrund av de uppgifter som framkommit i media kring bristandande livsmedelshygien vid leverantörens bageri i Huddinge.

– Vi har dialog med leverantören om de uppgifter som förekommit i media om bristande säkerhet kring livsmedelshygien och kring arbetssituationen för de anställda. Vi har också hämtat in uppgifter från ansvariga kontrollmyndigheter för att ta del av de revisioner som gjorts vid bageriet och dess resultat, säger Niclas God, affärschef inköp food vid Coop Sverige.

– Under tiden som vår analys av situationen pågår så kommer vi pausa våra inköp av produkter från Bake my Day. Det är mycket viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga och säkra med de produkter som säljs i Coops butiker, fortsätter Niclas.

Inköpspausen går igång nästa vecka och gäller tills vidare. De produkter som finns i butikerna kommer säljas ut för att inte riskera matsvinn samt för att det inte finns risk för hälsofara för produkterna.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.12.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.12.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.12.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

XSTO

109 732

10,98

1 204 745,63

XCSE

27 154

10,96

297 631,24

Summa

136 886

10,98

1 502 376,87

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4805 och DKK till EUR 7,4582
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 4 710 860 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.