Connect with us

Marknadsnyheter

Episerver byter namn – Välkommen Optimizely

Published

on

Episerver byter idag namn till Optimizely. Förra året förvärvade Episerver det amerikanska bolaget Optimizely. Varumärkena har fram tills nu varit separata i Sverige.

Genom förvärvet av Optimizely förra året tog Episerver steget ut till hela världsmarknaden. I Sverige har varumärket Episerver fortsatt eftersom det är så etablerat, men planen har varit att de ska slås ihop med tiden.

– Nu är dagen kommen för att säga hej då till Episerver och i stället välkomna Optimizely. Med Optimizely får vi en enhetlig kommunikation till våra kunder och vi bygger samtidigt vidare på det förtroende vi byggt på den svenska och nordiska marknaden, säger Mårten Bokedal, marknadschef på Optmizely Nordics.

Episerver har en lång historia i Sverige. De flesta har antagligen använt Episervers publiceringsverktyg som hjälpte företag och organisationer att skapa innehåll på hemsidor. Idag är företaget en ledande leverantör av plattformar för hantering av digitala upplevelser (DXP) – en bransch i stark tillväxt.

– Genom en stadigt ökande andel digitala kundinteraktioner har de digitala kanalerna fått en allt större betydelse. Förväntningarna på en mer friktionsfri och individualiserad kundupplevelse har ökat och då behöver företag och organisationer tänka om och förändra sina arbetssätt. Idag räcker det inte att bara finnas i de digitala kanalerna, man behöver äga hela upplevelsen, säger Mårten Bokedal.

Namnbytet sker idag. Optimizely kommer även fortsättningsvis att ha sin bas i Sverige.

För ytterligare information:

Mårten Bokedal, tel +46 70 410 69 09 , Marten.Bokedal@optimizely.com

Om Optimizely

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Presentation av första kvartalet samt strategier flyttas fram

Published

on

By

Presentation av första kvartalet samt strategier flyttas fram.

Genomgång av första kvartalet 2024 var tilltänkt publiceras 8e maj, men kommer flyttas fram till tisdag nästa vecka (14e maj).

Anledningen till förskjutandet är tekniskt strul vid editeringspartner, samt att fram skjutandet också möjliggör att kommentera helgens lansering av TOURN ASAs nya satsning https://baud.audio

// Robin Stenman VD
Tourn International AB(publ) 
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

RMDs sensorer till Brasilien

Published

on

By

Railway Metrics and Dynamics kommer att implementera sitt avancerade system för analys och övervakning av tåg, infrastruktur och urspårningsdetektion i Brasilien. Det här är första gången sådan teknik implementeras i Sydamerika och RMD får nu möjlighet att visa upp sin toppmoderna plattform för järnvägskunder på den sydamerikanska marknaden. Projektet genomförs mot full betalning.

Railway Metrics and Dynamics har fått en order på ett omfattande ”Proof-of-concept”
– en demonstrationsimplementering av RMDs plattform för analys och övervakning av tåg, infrastruktur och urspårningar i Brasilien.

RMD:s sensorsystem övervakar i realtid alla rörelser och avvikelser och kan på så sätt analysera spårförhållanden, förändringar i spårgeometrin, statusen på allt rullande materiel inklusive hjulplattor, GPS-spårning, omedelbar urspårningsdetektion och mycket mer. Att i realtid mäta och analysera samverkan mellan fordon och infrastruktur är banbrytande teknologi på den här marknaden.

Brasiliens järnvägssystem, Ferrovia Brasileira, spelar en viktig roll i landets transportinfrastruktur. Brasilien har ett av världens största järnvägsnät, vilket sträcker sig tusentals kilometer över hela landet. Det används främst för godstransporter, bland annat råvaror som sojabönor, järnmalm och jordbruksprodukter. Persontrafiken är mer koncentrerad till storstadsområden.

Brasiliens järnvägssystem står inför flera utmaningar, så som eftersatt infrastruktur, gammal utrustning och konkurrens från andra transportsätt. Dessutom utgör landets enorma storlek och varierade terräng logistiska utmaningar för järnvägen.

Under de senaste åren Brasilien satsat på att modernisera och bygga ut järnvägen. Bland annat har man investerat i nya spår, signalsystem och rullande materiel. Regeringen har också velat satsa på nya järnvägslinjer som kan binda samman regionerna, främja ekonomin och underlätta handeln.

Arbetet med att implementera RMDs PMU-sensorer och system i Brasilien är planerat att påbörjas under 2024. Projektet ger RMD möjlighet att visa upp systemet för järnvägskunder på den sydamerikanska marknaden. RMD:s system är tillämpligt för både gods- och persontrafik, inklusive tunnelbanor, spårbunden trafik i städer och höghastighetståg.

RMDs plattform är ett unikt ekosystem av ”system i ett system” – ett nätverk av PMU-sensorer som kommunicerar med varandra, med loket, trafikledningen och alla andra som definierats för att ta emot både inspelad data och realtidsdata. Akuta meddelanden vidarebefordras till lokföraren via en användarvänlig ”dashboard” på vilken ansluten smart enhet som helst.

– Det här är mycket spännande, säger Jan Lindqvist, VD för Railway Metrics and Dynamics. Detta bevisar återigen hur skalbar vår plattform är. Projektet gör att vi kan visa upp våra lösningar för järnvägskunder på den sydamerikanska marknaden – med samma komponenter, IT-lösningar och arbetsflöden som vi använder i Europa. RMD är stolta över att lägga till Brasilien på sin lista över kunder och marknader.

För mer information, vänligen kontakta:

Jan Lindqvist, VD
Telefon: +46 (0)70-587 76 26
E-mail:
jan.lindqvist@railwaymetrics.com

Railway Metrics and Dynamics är ett svenskt teknikbolag grundat 2011. Bolaget utvecklar och levererar en heltäckande systemplattform för förvaltning och övervakning av materiella tillgångar i realtid. Plattformen bygger på patenterad sensorteknik, avancerade logaritmer, Machine Learning och AI. Bolaget riktar sig mot alla marknader, med fokus på tåg och järnvägsinfrastruktur. Bolagets marknad är global och det har sitt huvudkontor i Stockholm.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Orexo offentliggör obligationsprospekt och ansöker om upptagande till handel av sociala obligationer vid Nasdaq Stockholm

Published

on

By

Uppsala, Sverige – 10 maj 2024. Orexo AB (publ), (“Orexo” eller “Bolaget”) (STO:ORX) (OTCQX:ORXOY) emitterade den 28 mars 2024 seniora säkerställda sociala obligationer med rörlig ränta om 500 miljoner kronor med en löptid om fyra år (”Obligationerna”). 

Enligt obligationsvillkoren har Orexo åtagit sig att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna på listan för hållbara obligationer vid Nasdaq Stockholm. Bolaget har med anledning av detta upprättat ett noteringsprospekt som idag har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på Bolagets webbplats www.orexo.com och Finansinspektionens webbplats www.fi.se. Ansökan om upptagande till handel har lämnats in och första dag för handel i Obligationerna beräknas bli omkring den 14 maj 2024.

För ytterligare information kontakta:

Nikolaj Sørensen, VD och koncernchef

Fredrik Järrsten, EVP and CFO

Lena Wange, IR & Communications Director

 

Tel: +46 (0)18 780 88 00

E-mail: ir@orexo.com

 

Om Orexo

Orexo är ett svenskt läkemedelsbolag med mer än 25 års erfarenhet av att utveckla förbättrade läkemedel baserat på egenutvecklade formuleringsteknologier och som möter stora medicinska behov. På den amerikanska marknaden erbjuder Orexo innovativa behandlingslösningar för patienter som lider av opioidberoende och närliggande sjukdomar. Produkter som riktar sig till andra terapiområden utvecklas och kommersialiseras världen över i samarbete med ledande partners. Total nettoförsäljning uppgick 2023 till SEK 639 miljoner och antal anställda till 116. Orexo är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista och finns tillgänglig som ADR på OTCQX (ORXOY) i USA.

 

För mer information om Orexo, besök www.orexo.se. Du kan också följa Orexo på X, LinkedIn och YouTube.

 

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 maj 2024 kl. 13.30.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.