Connect with us

Marknadsnyheter

Etablerar Synlighet i Stockholm. Utmanar den svenska byråmarknaden.

Published

on

– Jag ser verkligen fram emot att bygga upp ett team i Stockholm som ska leverera digital marknadsföring i världsklass, säger Alexander Öqvist, kommande byråchef på kontoret i Stockholm.

Vill bidra med mer effektiv marknadsföring över landsgränserna

För ett framgångsrikt företag är det närliggande att luta sig på den marknadsinsikt och den strategin man har utvecklat, även när det är tal om att expandera till grannlandet, där likheterna omedelbart är mer tilltalande än skillnaderna.

-Vi förstår varandra och har väldigt många gemensamma referenser, men som premiss för marknadsförare är skillnaden mellan det svenska och norska marknaden stora och viktiga, säger Alexander Öqvist, som framöver ska leda Synlighets satsning i Stockholm.

Han kommer till Synlighet från rollen som Nordic SEO Lead & Web Manager på Danske Bank och har över 10 års erfarenhet med SEO, SEM och digital marknadsföring från byrå och inhouse, på båda sidor om landsgränsen.

– Norska och svenska företag som ska etablera sig i grannlandet måste lägga vikt och förstå konkurrensen på den marknaden som ska erövras. Skillnaderna är ofta större än vad som kan uppfattas vid första anblicken. Detta måste ligga som grund för att ta taktiska beslut, menar Alexander.

Daniel Wiklund som är Country Manager i Synlighet Sverige, håller med om påståendet. Med över 10 års erfarenhet från Norge, senast i Teliabolaget Chess som hade huvudkontor i Bergen, har han erfarit skillnaderna vid många tillfällen.

-Mycket är såklart likt, men det är väldigt viktigt att ta hänsyn till skillnaderna för att kunna nå fram och hävda sig i konkurrensen. Det språkliga är en uppenbar skillnad mellan våra länder. Detta gäller självklart för sökordsannonsering och SEO-strategin, men även för tone-of-voice, med bakgrund av att det är önskvärt att knyta tätare band till målgruppen. Vi ser även att det är ganska stora skillnader mellan Norge och Sverige i hur olika målgrupper använder olika plattformar. Det digitala landskapet är på många sätt lika nyanserat som det fysiska landskapet. Här krävs det absolut lokal kompetens och en god uppfattning om kulturen för att få rätt genomslag och lyckas med satsningar.

Vision om att inta en nordisk position

-Det finns många duktiga specialistbyråer i Stockholm med duktiga konsulter som är specialiserade inom en kanal eller ett område. Att få en byrå som kan leverera resultat genom konceptutveckling, jobbar kreativt och optimerar i flera kanaler och marknader så har jag upplevt att det är desto svårare att hitta, säger Alexander om byrålandskapet i Stockholm. Synlighet erbjuder en sammansättning av tjänster och ett leveranskoncept som jag tror svenskt näringsliv vill ha mer av, säger Öqvist.

Stockholm blir den andra svenska staden som Synlighet har närvaro på i Sverige. Synlighet Malmö blev etablerat 2018 och har idag ett team på 5 anställda och cirka 40 kunder.

– Vi har ett önskemål om att styrka oss som en nordisk aktör, och det är därför naturligt att se mot Stockholm, säger Arnulf Røkke, CEO i Synlighet. Vi är redan bra etablerade i den svenska marknaden och vi ser fram emot att expandera med nästa steg i huvudstaden Stockholm. Timingen är det inget fel på. Pandemin har verkligen gett skjuts åt aktörer som har onlinebaserade affärsmodeller. Vi vill ta en starkare position på den svenska marknaden och allt tyder på att norska och svenska företag också i fortsättningen uppfattar att de har mycket ogjort på andra sidan landsgränsen.

-Jag ser verkligen fram emot att bygga upp ett team som ska leverera digital marknadsföring i världsklass från Stockholm. Att få bygga upp nåot nytt och samtidigt ha Synlighets koncept och tjänsteutbud i ryggen ger en stark drivkraft, avslutar Alexander Öqvist, som börjar sin anställning den 1 mars 2021.

Faktabox Synlighet—————————————————————————————–

-prisvinnande nordisk byrå

-levererar rådgivning och marknadsföring i digitala kanaler från avdelingar i Bergen, Oslo, Trondheim, Malmö och Stockholm

-55 anställda, omsättning 2019 153 mill

-i marknaden sedan 2003

——————————————————————————————————————–

Kontaktpersoner

Country Manager Sverige

Daniel Wiklund mobil (+47) 98298900

daniel.wiklund@synlighet.se

www.synlighet.se

CEO

Arnulf Røkke mobil  (+47) 90688142

arnulf.rokke@synlighet.no

Continue Reading

Marknadsnyheter

ABB öppnar en ny energieffektiv fabrik i Belgien till ett värde av 20 miljoner euro

Published

on

By

  • Ny energieffektiv anläggning för att klara den ökande efterfrågan på smarta byggnadskomponenter under energiomställningen
  • Energioptimering, ny utrustning och ny solcellsanläggning förväntas leverera årliga operativa energibesparingar på över 9 400 MWh
  • En minskning av koldioxidutsläppen på över 6 700 ton per år förväntas på grund av solcellspaneler, värmepumpar, kylvattensystem och användning av förnybar energi

ABB har öppnat en ny formsprutningsanläggning till ett värde av 20 miljoner euro vid Evergem i närheten av Gent i Belgien för att tillgodose den växande efterfrågan på säkra, smarta och hållbara elektrifieringslösningar i Europa. Den moderna anläggningen har tagits fram för att tillgodose de senaste kraven på energieffektivitet tack vare installation av nya formsprutningsmaskiner, digitala tekniker och automationslösningar. Den ersätter den befintliga anläggningen som kom till ABB som en del av förvärvet av GE Industrial Solutions 2018. Anläggningen ska tillverka kraftdistributionsskåp som fungerar som skyddskåpor för elektriska distributionskomponenter som strömbrytare, säkringar, brytare och mätare, och ska säkerställa en säker distribution, mätning och styrning av elen i byggnader avsedda för bostäder, handel och industri.

Den globala marknaden för elskåp förväntas växa från 7,42 miljarder dollar 2024 till 13,15 miljarder dollar 2032[1] på grund av en ökande efterfrågan på nya byggnader, modernisering av befintliga byggnader med effektivare och tillförlitligare elsystem samt framsteg inom eldistribution.

Den nya anläggningen Evergem ingår i ABB:s projekt Mission to Zero™ för att avsevärt minska mängden växthusgaser på ABB:s anläggningar samtidigt som man stöttar kunderna att minska sina utsläpp av växthusgaser genom att tillhandahålla en plan för utfasning av koldioxidutsläpp som kunderna kan implementera. Projektet förväntas minska koldioxidutsläppen med över 6 700 ton och energiförbrukningen med över 9 400 MWh per år jämfört med 2019 vid den tidigare anläggningen. Åtgärderna förväntas leda till minskade energikostnader på cirka 2,5 miljoner euro årligen. 10 procent av den energi som krävs på anläggningen, som är utrustad med energieffektiva maskiner, förväntas genereras av 1 330 solcellspaneler på taket medan resterande kommer från certifierade gröna energileveranser. LED-belysning, laddare till elfordon, värmepumpar, kylvattenkretsar och en ny luftventilationsanläggning bidrar också till minskningen av energi- och koldioxidutsläpp.

[1] Source: https://www.fortunebusinessinsights.com/electrical-enclosure-market-109042

På anläggningen Evergem kommer man fortlöpande att övervaka och optimera energianvändningen med hjälp av ABB:s egna digitala lösningar som ABB Ability™ Building Analyzer, som följer upp data för byggnader och elcentraler i realtid och ger konkreta insikter för att optimera energieffektiviteten. Detta ger, tillsammans med användningen av grön energi och värmepumpar, också en minskad energiförbrukning och lägre koldioxidutsläpp. Andra digitala tekniker, som ett system för fastighetsdrift, kommer introduceras de kommande månaderna för att ytterligare bidra till att energieffektivitet uppnås.

”Strategin Mission to Zero™ på Evergem är ett viktigt exempel på vårt mål att möjliggöra ett samhälle med lägre koldioxidhalter och vår satsning att påskynda omställningen till mer hållbar tillverkning”, säger Mike Mustapha, chef för ABB Electrifications division Smart Buildings. ”Denna avancerade anläggning är utformad att tillgodose en framtida efterfrågan, inte enbart dagens behov. Genom att införliva toppmoderna tekniker och innovativa processer som kan optimera effektivitet och produktivitet nu och under kommande år kommer vi att tillhandahålla en utbildningsanläggning och en hållbarhetsplan för våra medarbetare och kunder. Vi kommer fortsätta att kombinera digitala tekniker med olika åtgärder för att minska energiförbrukningen och öka andelen förnybara energikällor på Evergem under 2024 och framåt.”

För att möjliggöra ett samhälle med låga koldioxidutsläpp använder ABB en rigiös vetenskapsbaserad strategi för nettonollmål i linje med Net-Zero Standard inom Science Based Targets-initiativet (SBTi). ABB samarbetar med kunder för att undvika utsläpp och skala upp de förnybara energikällorna. Ett skalbart program, Mission to Zero™, omfattar energigenerering, energihantering och fastighetsautomation för industriell och kommersiell drift.

Mer information om ABB:s program Mission to Zero™ finns på https://new.abb.com/mission-to-zero

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 2 maj 2024, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

 

ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s fler än 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen www.abb.com 

 

ABB Sverige

Christine Gunnarsson
Presschef
+46 72 461 20 00
press@se.abb.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Snart öppnar Länssjukhuset Ryhov mottagning i nya lokaler

Published

on

By

Länssjukhuset Ryhov i Jönköping genomför en omfattande renovering och modernisering av sina lokaler. Under denna period kommer den ​​psykiatriska öppenvårdsmottagningens verksamhet ta plats i modulära byggnader på sjukhusområdet.  

Under april blir ersättningslokalerna för ​​Psykiatriska Öppenvårdsmottagningen redo att välkomna både personal och patienter ​​på samma område som sjukhuset. Modulerna från Adapteo är nu färdiga och kommer att stå på plats under renoveringsperioden, som beräknas vara ungefär sju år.  

– Eftersom renoveringen beräknas ta sju år är det viktigt med en temporär lösning som passar för att vara på plats en längre tid. Folk blir alltid positivt överraskade när de ser modulernas fina exteriör och får kliva in i byggnaderna eftersom det ser ut som vilket nybygge som helst. Det kommer bli väldigt roligt att välkomna personal och besökare till nya, fina lokaler, säger Tomas Paulsson, projektutvecklare på Adapteo. 

Byggnaderna och lösningen är specifikt anpassade för verksamhetens behov. Patientmottagningen omfattar cirka 1 800 kvadratmeter. Utformningen av modulerna har noga beaktat behovet av ytor som väntrum, personalutrymmen och samtalsrum för att säkerställa att verksamheten kan fortsätta som vanligt. 

​​​– Den nya byggnaden, som självklart är byggda för att klara kraven om energiförbrukning, arbetsmiljö och tillgänglighet, kommer möjliggöra att mottagningens verksamhet kan fortsätta bedrivas smidigt under renoveringsperioden. Vi är glada över att vi får bidra med en anpassad lösning som möter behovet hos både personal och patienter, säger Tomas Paulsson. 

För mer information, kontakta 

Erika Regnér, Kommunikationsansvarig, Adapteo Group,erika.regner@adapteo.com

Om Adapteo  

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara lokaler i norra Europa. Vi utvecklar, bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för förskolor, skolor, vård, kontor och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, återanvända, skala upp och skala ner byggnaderna allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos byggnadsbestånd omfattar 1,5 miljoner kvadratmeter. Verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter kommer från hyreskontrakt från offentlig sektor.   

Adapteo Sverige har ca 90 medarbetare fördelat på fem säljkontor och flertalet lager och verkstäder. Adapteo Sverige är en del av Adapteo Group.  

www.adapteo.se 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tiden avgörande för vanlig diagnos hos föl

Published

on

By

När det efterlängtade fölet äntligen är här gäller det att vara uppmärksam på fölets ben och hovar. Felaktig benställning är, tillsammans med bockhov, är en av de vanligaste diagnoserna i Agrias skadestatistik för föl, men ett problem som kan vara enkelt åtgärdat om det uppmärksammas i tid. Hovslagaren Rose-Marie Clark berättar vad fölägare bör hålla koll på.

– Det absolut viktigaste är att ta hjälp i tid. Har fölet en avvikande benställning så är tiden avgörande för att den ska kunna bli återställd. Är fölet så pass bra att det ändå kan resa sig och stå upp så har du ett par dagar på dig att agera, säger hovslagaren Rose-Marie Clark, expert på fölhovar.

Vanligaste felaktiga benställningarna hos föl

  • Fölet är windswept – namnet kommer av att det ser ut som att det blåser åt ena hållet – vilket innebär att fölungen föds med bakbenen och/eller frambenen böjda åt ett håll, som i en båge. Det finns olika teorier om vad detta orsakas av, en anledning kan vara att fölet legat trångt under dräktigheten.
  • X-benta föl har en benställning som ser ut som ett X framifrån eller bakifrån – knäna eller hasorna är täta, medan det är brett mellan hovarna. Föl som är väldigt x-benta bör inte släppas ut i hage dygnet runt, då det kan förvärra problemet.
  • Att föl är inåttåade är vanligt, men det kan vara svårt att upptäcka. En hovslagare kan dock se problemet redan från början, och därmed också snabbt åtgärda det.

Tänk på tajmingen

Rose-Marie Clark återkommer ofta till ordet tajming.

– Du måste följa tiden. Om du har en fölunge som är inåttåad och du tar ut hovslagaren när fölet är två veckor – eller om den är två månader – så kan jag inte göra samma sak, jag kommer inte att nå samma resultat. Fölet som är två månader kanske till och med behöver opereras, medan det på fölet som är två veckor oftast räcker att jag använder min rasp. Och då handlar det om samma problem, men vid två olika tidpunkter.

Hennes bästa tips är att alltid, oavsett om fölet har problem eller ej, ta ut en hovslagare när fölet är 10-14 dagar gammalt.

– Då kan du åtgärda mycket med ganska enkla medel. Det handlar ofta om små detaljer som gör stor skillnad. Hade alla fölägare gjort det tror jag man hade besparat sig själv och fölet många problem i framtiden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.