Marknadsnyheter
Readly vill öka den meningsfulla skärmtiden genom ny reklamkampanj


Tid över? Ta vara på den. Det är det budskapet från digitala magasintjänsten Readly, som genom sin nya reklamkampanj belyser det faktum att tiden vi spenderar på att scrolla i sociala medier skulle kunna användas till mer meningsfulla aktiviteter – som att läsa kvalitativ content från de 800 förlagen på Readlys plattform.
Kampanjen lanseras i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz, Irland och USA den 30 mars. Med omkring 5 000 nationella och internationella titlar på över 16 språk, uppmuntrar Readly till att använda fritiden till något berikande såsom att – utforska nya intressen, utöva en hobby eller bara njuta och inspireras av sina favoritämnen och titlar.
– Vi vill uppmuntra människor att reflektera kring hur de tillbringar sin tid och betona värdet av att använda Readly. Med högkvalitativt innehåll och miljontals artiklar är vårt mål att bli en motpol till planlöst scrollande på mobilen, säger Chief Growth Officer, Cecilia von Krusenstierna, Readly.
Statistiken påvisar att människor i snitt spenderar 2 timmar och 23 minuter per dag på sociala medier[1] globalt. Enligt en studie som utfördes 2019 av Internetstiftelsen, ansåg 75 % av intervjupersonerna att tiden de spenderade på sociala medier inte var meningsfull[2].
– Vi är stolta över vår breda portfölj av innehåll. Med tusentals magasin, från Bamse till ELLE och allt däremellan, tror vi starkt på att vi kan tillgodose allas behov. Vi vill uppmuntra alla nyfikna själar där ute till att använda sin tid på mobilen mer meningsfullt och upptäcka bredden av kvalitativt innehåll producerat av förlag världen över, säger Chief Growth Officer, Cecilia von Krusenstierna, Readly.
Om kampanjen:
Kampanjen startar den 30 mars och pågår under sex veckor, huvudsakligen digitalt via YouTube, webb-tv, sociala medier och display. På nyckelmarknaden Sverige kommer kampanjen även synas på TV. De taktiska uttagen kommer att vara synliga i sociala och digitala kanaler och även inkluderas på Readlys övriga åtta fokus marknader: Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz, Irland och USA.
Tre olika filmer visar virala klipp som är typiskt kända för att få mycket uppmärksamhet och visningar i sociala medier, för att introducera mottagaren för budskapet: Tid över? Ta vara på den.
https://www.youtube.com/watch?v=MJ9BMvvrn5o
https://www.youtube.com/watch?v=9JXqxRqzJ_4
https://www.youtube.com/watch?v=WdwOSLCQFvo
Arbetsgrupp:
In-house Readly:
Cecilia von Krusenstierna, Chief Growth Officer
Liana De Wit, projektledare
Koncept och strategi: Dos Gallinas, Spanien
Produktion och utförande: Emakina DBG
Projektledare: Erika Vestman
Produktionsledare: Matilda Widing
AD: Nils Axel af Malmborg
Copywriter: Fredrik Arrelid
Final Art: Anders Modén
Digital strategi: Dino Mujkanovic
Filmproduktion: Helgesson/Moll
Media: Mindshare
[1] https://www.globalwebindex.com/REPORTS/SOCIAL
[2] Svenskarna och internet 2019, 83% report they use social media (56% use social media at least once a day) – only a quarter state they find the time spent on social media is meaningful, p. 106: https://svenskarnaochinternet.se/app/uploads/2019/10/svenskarna-och-internet-2019-a4.pdf
Swedes use social media more than the average of EU countries – in 2018 56% of people in the EU used social media. (Source: EU:s statistikmyndighet Eurostat.)
För mer information:
Amelie Argenti, PR Manager
amelie.argenti@readly.com
+46 733 92 42 63
Om Readly:
Readly är en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till närmare 5000 nationella och internationella magasin – allt i en app. Bolaget, som grundades av Joel Wikell i Växjö 2012, är idag en ledande aktör inom digitala magasinprenumerationer i Europa med användare på 50 marknader. I samarbete med 800 förlag över hela världen digitaliserar Readly magasinindustrin. Vårt syfte är ta magasinens magi in i framtiden så att kvalitativt innehåll förblir något som upptäcks och lever vidare. Under 2019 distribuerade Readly över 120 000 utgåvor av magasin och tidningar som har lästs 83 miljoner gånger. www.readly.com
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke