Connect with us

Marknadsnyheter

Skånska kommuner och Arbetsförmedlingen i historisk samverkan

Published

on

Ett samverkansavtal mellan Arbetsförmedlingen och kommunerna i sydvästra Skåne är nu i mål. Samarbetet syftar till att påskynda individers etablering i arbetslivet och förbättra kompetensförsörjningen för arbetsgivare.

De kommuner som är med i samverkansavtalet är Burlöv, Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma, Lund, Staffanstorp, Svedala, Vellinge och Trelleborg.

– Det är ett historiskt ögonblick för vår del av Skåne att så många kommuner och Arbetsförmedlingen skapar en gemensam överenskommelse och plattform kring gemensamma frågor. Det skapar förutsättningar för tydliga förväntningar på samarbetet, men också möjligheter för nya samarbeten mellan kommuner för våra invånares bästa, säger Dennis Mårtensson, verksamhetschef för Arbete och etablering i Vellinge kommun.

Syftet är att påskynda individers etablering i arbetslivet. Samverkan riktar sig till alla personer som bedöms ha behov av stöd, insatser och samordnade processer från sin respektive kommun och Arbetsförmedlingen. Utöver det kommer även samverkan att ske med riktat stöd och insatser till arbetsgivare som bedöms ha svårt att rekrytera, eller som vill bredda sin rekryteringsbas.

– Jag är fantastiskt glad och stolt över det arbete som nu har lett fram till det här. Nu har vi en bra grund för vår samverkan som ska skapa största möjliga värde för våra kommuninvånare. Tillsammans kan vi göra mycket, säger Carolina Gianola, arbetsförmedlingschef på Arbetsförmedlingen i sydvästra Skåne.

Tillsammans vill Arbetsförmedlingen och kommunerna få till en förbättrad matchning, en ökad sysselsättning och ett minskat försörjningsstöd. Samverkansavtalet inleds från och med 1 januari 2023 och gäller tills vidare.

Kontakt:

Carolina Gianola, arbetsförmedlingschef på Arbetsförmedlingen i sydvästra Skåne, 010-486 3614, carolina.gianola@arbetsformedlingen.se

Elham Adnanipour, enhetschef Burlöv kommun, 040-625 60 00 elham.adnanipour@burlov.se

Kristian Kaaling, enhetschef Eslöv kommun, 0413-620 81 kristian.kaaling@eslov.se

Branislav Nikolic, verksamhetschef Hörby kommun, 0415-37 80 49 branislav.nikolic@horby.se

Catharina Pålsson, sektorschef Höör kommun, 0413-28 300 catharina.palsson@hoor.se

Chayna Gholston, enhetschef Kävlinge kommun, 046-73 91 42 chayna.gholston@kavlinge.se

Hanin Adwan, enhetschef Lomma kommun, 0733-411500 hanin.adwan@lomma.se

Jessica Persdotter Keding, verksamhetschef Lund kommun, 046-359 9973 jessica.persdotterkeding@lund.se

Besnik Ismajli, enhetschef Staffanstorp kommun, 046-287 17 70 besnik.ismajli@staffanstorp.se

Mattias Olsson, områdeschef Svedala kommun, 040-626 81 76 mattias.olsson@svedala.se

Rehanna Ståhlstierna, tf förvaltningschef Trelleborg kommun, 0410-73 32 63 rehanna.stahlstierna@trelleborg.se

Dennis Mårtensson, verksamhetschef Vellinge kommun, 040-635 4355, dennis.martensson@vellinge.se

ARBETSFÖRMEDLINGEN
Vi hjälper arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra.
Pressjour: 010-486 10 00, press@arbetsformedlingen.se
www.arbetsformedlingen.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.