Connect with us

Marknadsnyheter

The Greenhush Award goes to Meet, Teams & Zoom – great for climate, but should speak up

Published

on

Strong climate benefits of online meetings are poorly communicated, which is why Meet, Teams and Zoom win the Greenhush Award, presented Thursday 23rd of January at the World Economic Forum in Davos.

The Greenhush Award is the first in the world to acknowledge acts from corporations and NGO:s that are positive for the climate, but not sufficiently communicated. Sweden’s public transport won the very first award in 2023, and this year’s award goes to the three leading actors of digital meetings; Meet, Teams and Zoom.

 

         The purpose of the Greenhush Award is to get more organizations to communicate their positive climate work, in an honest, relevant and engaging way. Just as greenwash is completely unacceptable, it is unfortunate that companies talk too little about what they actually do. We see a worrying trend of companies communicating less and less about their climate work, which makes it more difficult for consumers to make active, climate-driven choices, and increases the risk that those with a less impressive climate performance and less scruples step forward, says Lina Gustavsson, communications strategist and initiator of the Greenhush Award.

 

This year’s justification reads:

 

Online meetings through Meet, Teams, Zoom and other platforms are top-of-mind for the behavioral change that started during the pandemic and has now become the new normal. Meeting online instead of physically traveling saves time, reduces costs and helps us meet the climate challenge much faster than other transitions. Still, there is not much talk about how they are part of climate solutions, which is why they are awarded with the Greenhush Award.

 

         Few behavioral shifts have become as obvious in such a short time as going online instead of travelling to yet another meeting. But not once in an online meeting have I received encouragement for this climate-smart behavior, or tips on how the climate benefit can increase further. We look forward to the laureates becoming better at communicating this so that more people can do more for the climate, which is the very purpose of the prize, says Mattias Goldmann, CEO of the 2030-Secretariat, where the Greenhush Award is based.

The award ceremony will take place on Thursday 23rd of January at 10.40, hosted by We Don’t Have Time at the World Economic Forum in Davos. As it should be, the award winners, recipients and hosts are in at least three different places in the world and meet online. Watch the prize ceremony here! The prize is a beautiful frame completely empty of content, to symbolize the need to communicate more.

 

The award has been developed by a jury that, in addition to Lina Gustavsson and Mattias Goldmann, also consists of Kaj Török from Max Hamburgare, Jens Olejak from South Pole and Francesca O’Brien, CEO of the Swedish Marketing Association. Partners of the award are South Pole.

 

For further information, please contact:

 

Lina Gustavsson, linaoliviagustavsson@gmail.com, +46-736 26 99 05

Mattias Goldmann, mattias.goldmann@2030sekretariatet.se, +46 70 309 00 45

See more information at the Greenhush website!

 

 

2030-sekretariatet arbetar för att uppfylla Sveriges klimatmål till 2030 – 70% minskade utsläppen från inrikes transporter till 2030 jämfört med 2010. Tillsammans med partners inom de områden som är centrala för transportsektorns omställning; Bilen (alla fordon), Bränslet (alla drivmedel) och Beteendet, tar vi fram prognoser, föreslår åtgärder och stöttar politiker och företag i en hållbar riktning.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys