Marknadsnyheter
The Westfield Extra Live fortsätter med nya avsnitt efter höstens stora succé!


Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, lanserades med stor succé i höstas med totalt över 200 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Denna vecka lanseras två nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia, den 8 & 10 mars kl. 18.00. Temat är festivalvecka, för att ladda upp inför Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer leder avsnitten och HannaHappy provar olika aktiviteter medan butikerna Butterick’s och Lyko bjuder på tips och erbjudanden. Sist men inte minst besöks den nya matdestinationen S2!
Under hösten lanserades Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, som blev en stor succé i Westfield Mall of Scandinavia med totalt över 200 000 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Formatet bygger fortsatt på den nya plattformen som tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, medan showen produceras av Bonnier News.
Nu planeras nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia för våren 2023, där det första går live redan på onsdag 8 mars och ett ytterligare avsnitt på fredag 10 mars, båda sänds kl. 18.00. Avsnitten håller temat festivalvecka och är kopplade till ’Festivalveckan’ i Westfield Mall of Scandinavia, där det den 3–11 mars bjuds på massor av aktiviteter och överraskningar för hela familjen kopplat till Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer programleder båda avsnitten och HannaHappy provar olika typer av aktiviteter medan Butterick’s och Lyko ger sina bästa stylingtips för den ultimata festivallooken. Erbjudanden från både Butterick’s och Lyko kommer att publiceras och det går att handla deras produkter direkt i sändningen. Vi tar pulsen på finalisterna Jon Henrik Fjällgren, Arc North & Adam Woods samt Panetoz. Dessutom bjuder vi på en rundtur av vår nya matdestination S2 som invigs under fredagen, där vi spanar runt åt tittarna och får prova på den bästa festivalmaten. Under sändningarna kommer vi även att tävla ut biljetter till genrepet och finalen i Melodifestivalen.
”Med det här formatet fortsätter vi att skapa intresse för oss på ett nytt sätt samtidigt som det också öppnar upp för nya intäktsströmmar. Vi blir än mer digifysiska då formatet möjliggör för oss att interagera med vår publik mer närvarande och närmare i deras vardag. Det är verkligen roligt att konceptet blev en sådan succé och att vi kan fortsätta sända avsnitt med aktuella teman och relevanta profiler för att ge våra hyresgäster och partners ett unikt format att synas i”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing Northern Europe, Unibail-Rodamco-Westfield
Utöver livesändningarna kommer det under hela veckan att sändas Shoppable videos – kortare avsnitt med möjlighet att handla allt du behöver under festivalveckan. Dessa avsnitt är helt nya i konceptet och bygger på en ny teknik med en köpknapp, där Unibail-Rodamco-Westfield är ett av de första företagen i Norden som provar på detta. Avsnitten går att se på https://se.westfield.com/mallofscandinavia/melodifestivalen
”Firework är stolta över att kunna hjälpa Unibail-Rodamco-Westfield att skapa phygitala upplevelser för sina besökare samt möjliggöra nya intäktskällor för butiker. Igår gick vi live med det nya formatet Shoppable video, där besökare tar del av erbjudanden som de kan nyttja direkt i fysisk butik eller online via butikens e-handel. Det ska väldigt spännande att följa resultatet”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework
“Att arbeta i formatet The Westfield Extra Live under finalveckan har varit väldigt roligt och effektivt. Vi får möjlighet att både synas och sälja våra produkter direkt i programmen, samtidigt som vi interagerar med våra kunder. På Butterick’s vill vi inspirera och vägleda och då passar livestreaming bra – extra roligt är det naturligtvis att ha med stylisten Jonas Hallberg som ger sina bästa tips på schlager-looken. Samarbetet har fungerat väldigt bra och produktionen känns proffsig. Det ska bli spännande att se vad The Westfield Extra Live kan ge i perspektivet av ny försäljningskanal”, säger Stina Petrini, Marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco
För mer information besök se.westfield.com/mallofscandinavia
Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com
Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.
Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 52 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2022).
URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.
URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.
För mer information, besök www.urw.com
Marknadsnyheter
Uppdaterad ägarbild i TH1NG efter genomförd företrädesemission
TH1NG har fått en uppdaterad ägarbild efter genomförd företrädesemission och publicerar nu en uppdaterad ägarlista. Utöver tidigare kommunicerade riktade nyemissionen till Skellefteå Kraft, vilka idag är största aktieägare i TH1NG, har bland annat befintliga ägaren Måns Flodberg ökat sitt innehav i nyemissionen och är nu bolagets fjärde största ägare. Måns Flodberg är en entreprenör och investerare med fokus på primärt mindre och medelstora noterade tillväxtbolag och arbetar i SaaS-bolaget Modular Finance, där han är en av bolagets grundare och huvudägare.
– Jag har varit ägare i TH1NG sedan 2021 men valde i samband med nyemissionen att rejält öka mitt innehav. Att Skellefteå Kraft, utöver att vara kund, också gått in som största ägare i TH1NG är en kvalitetsstämpel i mina ögon och det validerar verkligen bolaget och dess teknik. Det är kittlande när man tänker på potentialen för olika applikationsområden och kunder för TH1NGs kraftfulla IoT-plattform, säger Måns Flodberg
– Det är mycket glädjande att vi genomfört en lyckad emissionsrunda och fått flera nya aktieägare, samt att Måns Flodberg valt att utöka sin investering i TH1NG. Måns har visat ett stort intresse för bolaget, och är mycket kunnig på SaaS lösningar och har bra förståelse för vår affärsmodell, säger Klas Westholm, VD på TH1NG
Baserad på tillgängliga uppgifter med bearbetning av Monitor by Modular Finance AB | ||||
Ägare | Antal aktier | Andel | Verifierat | |
Skellefteå Kraft AB | 5000000 | 19,22 | 2023-03-02 | |
Nils Andersson gm bolag | 4834878 | 18,59 | 2023-03-02 | |
Westholm Invest AB | 2018109 | 7,76 | 2023-03-02 | |
Måns Flodberg | 2000000 | 7,69 | 2023-03-10 | |
Kim Liljegren gm bolag | 1180120 | 6,72 | 2023-03-02 | |
Miradot AB | 1749080 | 4,54 | 2023-03-02 | |
Avanza Pension | 845756 | 3,25 | 2023-03-02 | |
Robert Eklann | 457281 | 1,76 | 2023-03-02 | |
Eastmountain Invest AB | 399000 | 1,53 | 2023-03-02 | |
Paul Rundkvist Invest AB | 396270 | 1,52 | 2023-03-02 | |
Nordea Liv & Pension | 320502 | 1,23 | 2023-03-02 | |
Mark Hauschildt | 318181 | 1,22 | 2023-03-02 | |
Nordnet Pensionsförsäkring | 306794 | 1,18 | 2023-03-02 | |
Silvia Gomes | 181818 | 1,01 | 2022-12-28 | |
Daniel Källenfors | 233100 | 0,90 | 2023-03-02 | |
Totalt 15st | 20240889 | 78,12 | ||
Övriga ca 1066st | 5768807 | 21,88 | ||
Totalt antal aktier | 26009696 | 100 |
För ytterligare information:
Klas Westholm
VD, TH1NG AB
E-post: klas.westholm@th1ng.se
Mobil: +46 (0)737-45 48 00
TH1NG utvecklar och levererar samhällskritisk digital infrastruktur som möjliggör smarta och hållbara samhällen. Med vår IoT-plattform IoT Open och våra samarbetspartners, kopplar vi ihop alla saker som kommunicerar och skapar framtidens tjänster. TH1NG bildades 2018 och har 20 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TH1NG. Certified Adviser är G&W Fondkommission.
Marknadsnyheter
ABB lanserar filmserien Unstoppable för att framhäva kvinnor i industrin och hylla mångfalden


- Filmserien ska lyfta fram betydelsen av mångfald och inkludering för att uppmuntra fler kvinnor att välja en karriär inom vetenskap, teknik, ingenjörskonst och matematik
- Tre chefer från Sappi, Copperstone Resources och Tata Steel berättar hur de har rivit barriäer i olika branscher
- Siffror från en bransch visar att mindre än en fjärdedel av rollerna för närvarande innehas av en kvinna
ABB kan med stolthet lansera sin nya filmserie Unstoppable. Serien syftar till att främja mångfald och visar tre inspirerande kvinnliga chefer inom gruvindustrin, massa och papper och metallindustrin.
Unstoppable lyfter fram dessa tre kvinnors inspirerande berättelser. De har rivit barriärer och betytt mycket för sina respektive branscher. Med denna serie vill ABB fästa uppmärksamheten på betydelsen av mångfald och inkludering och uppmuntra fler kvinnor att välja karriär inom områdena vetenskap, teknik, ingenjörskonst och matematik (STEM).
Genom att belysa starka kvinnliga roller i branscher med de största olikheterna vill ABB med Unstoppable inspirera andra att träda fram och spela en roll. Regissörerna för serien hoppas kunna göra en positiv skillnad och överbrygga könsgapen. Enligt World Economic Forum utgör kvinnor endast 22 procent av arbetskraften inom den globala gruvindustrin, vilket understryker vikten av att främja mångfald och inkludering inom denna och många andra traditionellt mansdominerade sektorer.
”Vi gör inte tillräckligt mycket för att säkerställa mångfald i våra branscher, trots att vi vet att det finns många dynamiska karriärvägar som står öppna för kvinnor”, säger Joanne Woo, global kommunikationschef på ABB Process Industries. ”Det är därför som vi är stolta över att presentera filmserien Unstoppable, som lyfter fram kvinnors fantastiska bedrifter inom branschen.”
”Det gamla ordspråket gäller: Om du kan se det kan du besegra det. Att göra kvinnor mer synliga inom branschen är avgörande för att bryta ned könsstereotyper och visa på inspirerande roller. Med vår serie vill vi tända en gnista som ska uppmuntra andra att hoppa på tåget mot en mer inkluderande arbetsplats med större mångfald.”
”Som samhälle måste vi bli bättre på att skapa samma möjligheter för alla. Vi behöver arbeta aktivt för att skapa inkluderande arbetsplatser som värderar mångfald och ger förutsättningar för att lyckas. Det är inte bara det rätta att göra, det är det smarta att göra för våra branscher och för samhället i stort”, säger Torbjörn Ottosson, Local Business Line Manager på ABB Process Industries i Sverige.
Den första filmen i serien handlar om Marjorie Boles, Chief Information Officer på Sappi. Hon är en visionär inom massa- och pappersindustrin som har omvandlat sitt företag genom sin passion för digitalisering.
Den andra filmen visar Tove Thelin Täckdal, anrikningschef på Copperstone Resources, en banbrytare inom gruvindustrin som har ägnat sin karriär åt att främja hållbarhet och innovation inom sektorn.
”Jag känner mig hedrad över att få medverka i serien Unstoppable och dela med mig av min berättelse. Jag hoppas att vi genom denna serie kan inspirera och uppmuntra fler kvinnor att välja en karriär inom gruvindustrin och driva på hållbara innovationer. Jag anser att mångfald är nyckeln för att släppa fram potentialen i alla branscher, och jag är stolt över att vara en del av ett företag som värderar och främjar inkludering”, säger Tove Thelin Täckdal, anrikningschef på Copperstone Resources.
I den sista filmen ser vi Chithra Sharma, Chief Commercial, Engineering and Projects for Capital Procurement på Tata Steel, ett ledande företag inom metallindustrin som har förflyttat gränser och utmanat status quo för att driva på tillväxt och konkurrenskraft.
För mer information om ABB och filmserien Unstoppable, besök landningssidan.
ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 130 års expertis driver ABB:s ~ 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.
ABB:s affärsområde Process Automation är ledande inom automation, elektrifiering och digitalisering för process- och hybridindustrin. Vi tjänar våra kunder med en bred portfölj av produkter, system och end-to-end-lösningar, inklusive vårt # 1 distribuerade styrsystem, programvara och livscykeltjänster, branschspecifika produkter samt erbjudanden inom mätning- och analys, marin. Som den globala # 2 på marknaden bygger vi på vår djupa domänexpertis, vårt mångsidiga team och globala fotavtryck och är dedikerade till att hjälpa våra kunder att öka konkurrenskraften, förbättra deras avkastning på investeringarna och köra säkra, smarta och hållbara verksamheter. go.abb/processautomation
Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 20 mars 2023, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.
ABB Sverige
Christine Gunnarsson
Presschef
+46 21 32 32 32
press@se.abb.com
Marknadsnyheter
Konkurrenskraftig klinisk forskning ett av målen när ALF-avtalet utreds
Landskapet för både klinisk forskning och svensk sjukvård har förändrats under de senaste åren. Regeringskansliet har tillsatt en utredare som ska biträda Utbildningsdepartementet med att ta fram ett underlag inför en omförhandling av ALF-avtalet som reglerar samverkan mellan staten och berörda regioner om läkarutbildning, klinisk forskning och utveckling av hälso- och sjukvården.
Syftet med utredningen är att bistå staten med ett underlag till ett nytt avtal som långsiktigt bidrar till en läkarutbildning av hög kvalitet, internationellt konkurrenskraftig klinisk forskning och utveckling av en kunskapsbaserad, effektiv och modern hälso- och sjukvård.
Staten är ansvarig för läkarutbildningen och för forskningen medan det är regionerna som är huvudmän för hälso- och sjukvården. En utgångspunkt för utredningen är att staten och regionerna har ett gemensamt intresse och ansvar att erbjuda klinisk forskning, utbildning och utveckling för att stärka hälso- och sjukvården i Sverige. Ett nytt ALF-avtal ska också syfta till en god nationell samordning av klinisk utbildning av läkare, forskning och utveckling, inklusive transparens och effektivitet i användning av resurser inom ramen för ALF-samarbetet.
– För att Sverige ska kunna erbjuda en kunskapsbaserad, modern och jämlik vård behöver utbildning, klinisk forskning och utveckling ses som en strategisk resurs. Mot bakgrund av den nya läkarutbildningen, utvecklingen inom klinisk forskning och de stora förändringar som svensk hälso- och sjukvård har genomgått under senare år finns det goda skäl att se över det nuvarande ALF-avtalet, säger utbildningsminister Mats Persson.
Utredare blir Bertil Lindahl som är överläkare och professor i kardiologi vid Akademiska sjukhuset i Uppsala och vid Uppsala universitet.
Uppdraget ska redovisas senast den 29 februari 2024.
Kontakt
Agnes Eklund, pressekreterare hos Mats Persson, 076-1426378, agnes.eklund@regeringskansliet.se
-
Analys från DailyFX7 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Analys från DailyFX10 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX10 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX6 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter5 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients
-
Marknadsnyheter3 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Nyheter4 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Nyheter4 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström