Connect with us

Marknadsnyheter

True Heading AB (publ.) Bokslutskommuniké 1 januari 2019 – 31 december 2019

Published

on

VD KOMMENTERAR

När jag den 12 november 2018 tillträdde som VD för True Heading AB (publ.) gjorde jag det med stor glädje och entusiasm. Den glädjen och entusiasmen kvarstår och har förstärkts fram till skrivande stund. Jag ser en stor orealiserad potential i bolaget och en stark möjlighet att konsolidera oss i första hand på den nordiska marknaden, men på sikt även på den europeiska marknaden. 

Jag vill i rubrikform med underpunkter redovisa det jag fokuserat på sedan jag tillträdde mitt uppdrag i november.

HELÅR 2019

  • Rörelseintäkterna 2019 uppgick till 7 888 tkr (7 081), en ökning med 11,4 % mot 2018.
  • Bruttovinsten för 2019 blev 4 047 tkr (3 000 tkr) vilket är 34,9 % högre än för 2018. 
  • Under 2019 sänkte vi våra övriga externa omkostnader till 1 989 tkr (4 600 tkr), en sänkning med 56,8 % mot 2018.
  • Rörelseresultat före avskrivningar för 2019 blev -1 770 tkr (-4 326 tkr) vilket är en förbättring med 59,1 % mot 2018.

Q4 2019

  • Rörelseintäkterna för Q4 blev 1 515 tkr (1 864 tkr). Ett tapp på 18,7 % då några få offerter tyvärr inte föll in som beräknat.
  • Bruttovinsten uppgick till 1 153 tkr (1 303 tkr). Ett tapp på 11,5 %.
  • Övriga externa omkostnader uppgick till +12 tkr (-1 628 tkr) för Q4. Detta på grund av tidigare avsättningar som ej realiserats.
  • Rörelseresultat före avskrivningar blev 321 tkr (-1 044 tkr) för Q4. En förbättring med 131 %.

EKONOMI & AFFÄRSSYSTEM

  • True Heading har under 2019 utvecklat sortimentet, förbättrat försäljningsmarginalerna, utvecklat systemstödet och den interna kompetensen i systemen. Under året har mycket fokus legat på att få ordning på affärssupportsystem som existerar för att stödja ledningen och utvecklingen samt den dagliga kontrollen av bolaget. Bolaget känner idag trygghet med sina system och fortsätter att utveckla rutiner och processer kring affären för att säkerställa ett effektivt och bra framtaget underlag. 


LEVERANTÖRER & PRODUKTER

  • True Heading producerar sina AIS-produkter själva, förutom vår klass A. Att detta görs i Sverige, är vi oerhört stolta över och har under 2019 använt i vår marknadsföring under det gul-blåa temat ”Made in Sweden”. 
  • Vi har lyckats med vår utmaning att vidta kraftfulla åtgärder för att säkerställa att vår egen produktion. Komponent-tillgång hämmar inte längre vår förmåga att nå vårt uppsatta mål på 100 % vad gäller leveranssäkerhet mot inkomna orders. Det känns verkligen jättebra.
  • Samma åtgärder har tagits med våra externa leverantörer som dels tillverkar våra egna produkter under varumärket True Heading samt med de leverantörer vi valt att agera distributör åt. Alla har verkligen levt upp till våra förväntningar och det gläder oss mycket.
  • Vi döpte detta projekt för NOOS, Never Out Of Stock, och det var fullt implementerat under Q2 2019.

KUNDER & VÅR MARKNAD

  • Vår verksamhet riktar sig till både den tunga yrkessjöfarten som omfattas av stränga regler och villkor, den något ”lättare” yrkessjöfarten som har fler fartyg men mindre fartyg samt den enorma fritidsbåtssektorn. Dessa kunder återfinns både på den globala marknaden och den mer närliggande nordiska och svenska marknaden. Utöver dessa kategorier finns det många varv som dagligen arbetar med uppdateringar av all elektronik på fartyg, skepp och båtar. Bolaget har förstärkt sitt redan goda rykte bland alla dessa aktörer men konkurrensen är fortfarande stenhård.
  • True Heading har sett en stor efterfrågan för sina satellitkompasser från den europeiska marknaden. Bolaget har fått ett flertal nya kunder och bearbetar ett stort antal prospekts där satellitkompasserna är en mycket viktig produktgrupp. Fokus har legat på att möta både återförsäljare och slutkunder, vilket varit väldigt positivt. 
  • Ett antal nya kunder har knutits till Bolaget, främst i länder där AIS har en stark utvecklingspotential. Vidare har ett antal befintliga kunder fått sina priser justerade och vi ser nu en sund marginal i relationen med dessa kunder.
  • Vi har under 2019 etablerat nya affärskontakter i Finland, Danmark, Norge, Estland, Tyskland, Portugal, Spanien, Italien och i Asien. Hårt arbete väntar oss under 2020 för att bistå dessa företag med utbildning, support och försäljning.
  • Vi arbetade under Q1 2019 intensivt med att kategorisera alla våra kunder så rätt affärsförutsättningar skulle gälla vid olika affärssituationer. Vi arbetade också väldigt intensivt med att möta alla dessa kunder varför vi investerade mycket operativ tid på att besöka mässor, events och enskilda kunder, med mycket gott resultat.
  • Den bild Bolaget får från sina kunder, oavsett segment, är densamma; ni har fantastiska produkter, hög kvalité och hög servicegrad. Bolaget känner stor stolthet och glädje i detta och vill givetvis fortsätta uppfattas på det sättet. Ett viktigt projekt för att bibehålla och även förbättra denna bild var Bolagets NOOS-projekt. Snabb tillgång till kvalitativa produkter är idag en grundförutsättning för att få vara med som leverantör till alla kundsegment.


MARKNADSFÖRING & PROFILERING

  • Bolagets egentillverkade produkter tillverkas till stor del i Sverige och bär en gul färg. Det är True Headings signum på marknaden och som sagts här ovan vad gäller kundreaktioner så är ”de gula produkterna lika med kvalité”. Bolaget marknadsförde sig med profilen ”Made in Sweden” under hela 2019.
  • Bolaget har varit mycket aktivt för att stärka sitt varumärke, bland annat genom närvaro vid SSAB ORC European Championship i Oxelösund, Öppet Varv på Ellös samt Allt på sjön i Gustavsberg. 
  • Bolaget har under året utvecklat sin marknadsprofil. Bolaget har i sin profil nyttjat det faktum att Bolaget är svenska tillverkare av högkvalitativa produkter och synliggöra detta i all vår kommunikation både i Sverige och utomlands.

TILLVÄXT & FRAMTIDA UTVECKLING

  • Bolaget har som mål att utveckla produktsortimentet och bibehålla den starka marknadspositionen inom AIS- och GPS-kompassmarknaden.
  • Detta genom att primärt expandera i det nordiska- och europeiska närområdet.
  • Tillväxt ska skapas genom att ta större marknadsandelar inom Bolagets kärnverksamhetsområden med bättre marginaler.
  • Detta kan genomföras genom såväl produkt- och sortimentsutveckling som genom bolagsförvärv.
  • Tillväxt genom förvärv kommer att ge Bolaget volym- och skalfördelar vilket i sin tur kommer att stärka Bolagets omsättning och inköpsvolymer samt marginaler och därmed leda till ökad lönsamhet.
  • Resurser, för den dagliga verksamheten, blir således kostnadsoptimerade.
  • Bolaget besitter ett unikt patent som möjliggör en lösning på det problem som uppstår när traditionella satellitpositioneringssystem som GPS störs ut. Ett patent och en lösning för säker sjöfart. Inom sjöfartsorganet IALA pågår nu ett projekt (R-mode) för att utveckla precis denna teknik och vi ser att vårt patent är möjliggöraren för att lyckas. Bolaget har initierat ett arbete för att kunna kapitalisera på detta patent.

Göran Carlsson, VD True Heading AB (publ)

ÅRET I SAMMANDRAG TRUE HEADING AB

  • Omsättningen uppgick till 7 888 KSEK (7 081 KSEK).
  • Rörelseresultatet uppgick till -2 045 KSEK (695 KSEK).
  • Resultat efter skatt uppgick till -2 022 KSEK (614 KSEK).
  • Kassaflödet under 2019 uppgick till -9 271 (9 000) KSEK.

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER 2019
Vi är mycket stolta över att ha försvarskoncernen Lockheed Martin i USA som en av våra större kunder och för 2019 var de ordrar som Lockheed kom in med värda mycket för bolaget. Under 2020 finns ett fortsatt behov av dessa produkter för de uppgraderingsprogram Lockheed Martin valt vår AIS RX PRO utrustning, bl.a. till US Navy.

Utöver detta har vi under 2019 fått en provorder från en kund i Turkiet. Leveranser skedde under 2019 och produkterna håller som bäst på att utvärderas av kunden. Även en större aktör inom marinelektronik, japanska Furuno fortsätter vara en av bolagets större kunder.

Under 2019 har bolagets patent stärkts ytterligare och fått större spridning samt uppmärksamhet. Framförallt kring patentet som omfattar en metod att bestämma tiden när radiomeddelande tagits emot som nu diskuteras i det s.k. R-Mode projektet. Just nu pågår ett intressant testprojekt där bl.a. SAAB, Sjöfartsverket och den tyska rymdstyrelsen DLR medverkar.

För fullständiga pressreleaser under 2019 vänligen se https://www.trueheading.se/sv/pressmeddelanden.

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER 2020 
Styrelsen beslutade att med stöd av bolagsstämmans bemyndigande genomföra en företrädesemission. Styrelsen bedömer att detta i kombination med kassaflöde från löpande verksamhet kommer att utgöra tillräcklig finansiering under 2020.

LIKVIDITET I BOLAGET TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets utgång uppgick likvida medel till 0 KSEK.  

EGET KAPITAL TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets ingång var det egna kapitalet 10 187 KSEK. 
Vid räkenskapsårets utgång var det egna kapitalet 8 165 KSEK.

ANTAL AKTIER TRUE HEADING AB
Vid räkenskapsårets utgång fanns 70 290 844 aktier fördelade på 5 100 000 A-aktier, 65 190 844 B-aktier med ett kvotvärde om 0,1 kr.

UTDELNING
Styrelsens förslag är att ingen utdelning skall utgå för räkenskapsåret 2019.

REDOVISNINGSPRINCIPER
Tillämpade redovisnings- och värderingsprinciper överensstämmer med Årsredovisningslagen samt uttalanden och allmänna råd från Bokföringsnämnden. När allmänna råd från Bokföringsnämnden saknats har vägledning hämtats från Redovisningsrådets rekommendationer. 

REDOVISNING
Redovisningen är upprättad enligt Bokföringsnämnden allmänna råd K3. I redovisningen ingår endast bolaget True Heading AB då tidigare dotterbolag och därmed koncernen avvecklats. 

KOMMANDE RAPPORTTILLFÄLLEN
2020 18/5     Kvartalsrapport (Q1)
2020 19/5     Årsstämma 14:00-16:00
2020 28/8     Halvårsrapport (Q2)
2020 27/11   Kvartalsrapport (Q3)
2021 26/2     Bokslutskommuniké 2020

GRANSKNING
Denna bokslutskommuniké har inte varit föremål för revisorernas granskning. De siffror som bokslutskommunikén presenterar har dock varit utsatta för revision och är genomgångna av revisorn för att kunna utgöra underlag för årsredovisning.
 

För ytterligare information:

Göran Carlsson

CEO & Global Sales Director

True Heading AB

goran.carlsson(at)trueheading.se

Tel. +46 8 6222660

Continue Reading

Marknadsnyheter

SharkNinja utser David Beckham som global varumärkesambassadör för Ninja

Published

on

By

NEEDHAM, Mass. (May 19, 2024) — SharkNinja, Inc. (NYSE: SN), ett globalt produktdesign- och teknikföretag, som står bakom varumärket Ninja, presenterar David Beckham som ny global varumärkesambassadör. Beckham, som är känd för sina färdigheter i köket, passion för matlagning och engagemang för exceptionell prestanda, kommer att arbeta nära Ninja-teamet för att öka kännedomen om deras innovativa och användarvänliga apparater.

Det fleråriga samarbetet kommer att fokusera på olika Ninja-produkter, och Beckham kommer att hjälpa med att kommunicera varumärkets prestandafokus i utformningen av produkterna till sin globala publik. David Beckham och Ninja-teamet kommer att arbeta tillsammans för att skapa meningsfulla samtal kring befintliga produkter samtidigt som de stöttar produktexpansion.

David Beckham säger:  ”Jag älskar att vara hemma och laga mat åt min familj antingen i köket eller utomhus så jag är glad över att samarbeta med Ninja för att hjälpa till att få fler att upptäcka deras fantastiska produkter. Jag ser fram emot att arbeta med deras fantastiska team.”

”Vi är stolta över att samarbeta med David Beckham då vi fortsätter att expandera varumärket Ninja både i och utanför hemmet och når konsumenter över hela världen”, säger Mark Barrocas, vd på SharkNinja. ”David delar vårt engagemang för prestanda och kvalitet, sätter ribban på samma ofattbart höga nivå som vi gör och är djupt passionerad vad gäller matlagning. Vi är väldigt glada över att arbeta med honom för att ge Ninja-berättelsen liv och hjälpa oss att främja vårt uppdrag att positivt påverka människors liv positivt runt om i världen.”

För ytterligare information om Ninja, besök www.ninjakitchen.com.

Nora Mäki, BCW Sverige

E: nora.maki@bcw-global.com

M: +46 70 240 23 91

About SharkNinja

SharkNinja is a global product design and technology company with a diversified portfolio of 5-star rated lifestyle solutions that positively impact people’s lives in homes around the world. Powered by two trusted, global brands, Shark and Ninja, the company has a proven track record of bringing disruptive innovation to market, and developing one consumer product after another has allowed SharkNinja to enter multiple product categories, driving significant growth and market share gains. Headquartered in Needham, Massachusetts with more than 3,000 associates, the company’s products are sold at key retailers, online and offline, and through distributors around the world. For more information, please visit www.sharkninja.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i Peptonic har beslutat att genomföra en riktad emission av units bestående av aktier och teckningsoptioner av serie TO5

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Styrelsen i PEPTONIC medical AB (”Peptonic” eller ”Bolaget”) har idag, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 24 maj 2023, beslutat om att erbjuda samtliga innehavare av interimsaktier att delta i en riktad emission om totalt 3 538 820 units, respektive unit består av fyra (4) aktier och två (2) teckningsoptioner av serie TO5, vilket motsvarar 14 155 280 aktier och 7 077 640 teckningsoptioner av serie TO5 (den ”Riktade Emissionen”). Den Riktade Emissionen genomförs till samma villkor som den företrädesemissionen av units som styrelsen, villkorat av årsstämmans godkännande den 21 maj 2024, beslutade om den 16 april 2024 (”Företrädesemissionen”). Vidare är den Riktade Emissionen villkorad av att Företrädesemissionen godkänns på årsstämman den 21 maj 2024. Teckningskursen per unit uppgår till 0,04 SEK per unit motsvarande ett pris per aktie om 0,01 SEK då teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Teckningsperioden för att delta i den Riktade Emissionen löper från och med den 28 maj 2024 till och med den 12 juni 2024. Genom den Riktade Emissionen kan Peptonic maximalt komma att tillföras 0,14 MSEK före transaktionskostnader. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO5 kan Bolaget komma att tillföras ytterligare maximalt cirka 0,1 MSEK före transaktionskostnader

Den Riktade Emissionen

Styrelsen i Peptonic har idag, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 24 maj 2023, beslutat om att erbjuda innehavarna av interimsaktier en Riktad Emission av 3 538 820 units med avvikelse från befintliga aktieägarens företrädesrätt, bestående av 14 155 280 aktier och 7 077 640 teckningsoptioner av serie TO5. En (1) interimsaktie berättigar till teckning av en (1) unit. Respektive unit består av fyra (4) aktier och två (2) teckningsoptioner av serie TO5. Teckningskursen per unit uppgår till 0,04 SEK per unit motsvarande ett pris per aktie om 0,01 SEK då teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Teckningsperioden för att delta i den Riktade Emissionen löper från och med den 28 maj 2024 till och med den 12 juni 2024. Innehavare av interimsaktier anmäler eventuellt deltagande i den Riktade Emissionen under teckningsperioden till sina respektive förvaltare.

Genom den Riktade Emissionen kan Bolaget tillföras cirka 0,14 MSEK före transaktionskostnader, vilka beräknas upp gå till cirka 10 KSEK. Teckningskursen vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO5 uppgår till 0,013 SEK. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO5 kan Bolaget komma att tillföras ytterligare maximalt cirka 0,1 MSEK före transaktionskostnader, vilka beräknas upp gå till cirka 10 KSEK. Den Riktade Emissionen erbjuds som kompensation till deltagarna i teckningsoptionsprogrammet av serie TO4, vilka ännu inte erhållit aktier och därav inte kommer erhålla uniträtter för de aktier som tecknades med stöd av TO4. Med anledning av detta, kommer den Riktade Emissionen genomföras till samma villkor som den kommande Företrädesemissionen. Styrelsen har säkerställt teckningskursens marknadsmässighet i samråd med finansiella rådgivare med utgångspunkt i rådande marknadsförhållanden, tidigare indikerade prisnivåer i diskussioner med potentiella investerare samt i villkoren för Företrädesemissionen. Mot bakgrund av ovan bedömer styrelsen teckningskursen som marknadsmässig.

Skälen till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att Bolagets styrelse anser, vid en samlad bedömning och efter noggranna överväganden avseende tillgängliga lösningar, att den Riktade Emissionen är ett effektivt sätt att ge deltagarna i teckningsoptionsprogrammet av serie TO4 en möjlighet att anmäla sig för teckning av aktier och teckningsoptioner av serie TO5 till samma villkor som i den kommande Företrädesemissionen.

Mot bakgrund av ovan bedömer styrelsen att den Riktade Emissionen objektivt sätt är till fördel för aktieägarna i förhållande till en alternativ emissionsstruktur eller finansieringslösning. Styrelsen anser därför att skälen för att avvika från aktieägarnas företrädesrätt överväger skälen som motiverar huvudregeln att nyemissioner ska genomföras med företrädesrätt för aktieägarna.

Antalet aktier, aktiekapital och utspädning

Om samtliga erbjudna aktier i den Riktade Emissionen emitteras medför det en sammanlagd utspädningseffekt om cirka 0,91 procent av antalet aktier i Bolaget. Genom den Riktade Emissionen kan antalet aktier öka med högst 14 155 280 aktier från 1 534 845 596 aktier till högst 1 549 000 876 aktier. Bolagets aktiekapital kan öka med högst cirka 99 086,960 SEK, från cirka 10 743 919,172 SEK till högst cirka 10 843 006,132 SEK.

Givet fullt nyttjande i den Riktade Emissionen och vid utnyttjande av samtliga teckningsoptioner av serie TO5 som utges i den Riktade Emissionen kommer antalet utestående aktier öka med ytterligare 7 077 640 aktier, från 1 549 000 876 aktier till 1 556 078 516 aktier och aktiekapitalet kommer att öka med ytterligare 49 543,480 SEK, från 10 843 006,132 SEK till 10 892 549,612 SEK, innebärande en tillkommande utspädningseffekt om cirka 0,45 procent av antalet aktier i Bolaget.

Anmälningsplikt

För det fall att aktieägare i Peptonic ökar sitt ägande i Bolaget på ett sådant sätt att anmälningsplikt enligt lagen (2023:560) om granskning av utländska direktinvesteringar uppstår, ska tilldelning i denna del ske först när investeringen får genomföras enligt nämnda lag.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Peptonic i samband med den Riktade Emissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med den Riktade Emissionen.

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Peptonic Medical AB

Email: anna.linton@peptonicmedical.se

Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic medical AB                                                                                                                 

Peptonic medical AB (publ) är ett innovativt svenskt biomedicinskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets vision är att lyfta intim egenvård till nya höjder genom att ge kvinnor verktygen och möjligheterna att själva diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet.

Peptonic Medical avser kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen. Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Verniva via lokala partners.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense i USA och Peptonic Medical i Israel.  Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i PEPTONIC medical någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till Storbritannien, USA, Kanada, Japan, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.

Inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet lämnas inget erbjudande till allmänheten av värdepapper i något annat land än Sverige. I andra medlemsländer i den Europeiska unionen kan ett sådant erbjudande endast lämnas i enlighet med undantag i Prospektförordningen (EU) 2017/1129.

Framåtriktad information

Detta pressmeddelande innehåller viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operationell utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”tror”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En elektriker invald i LO:s ledning

Published

on

By

Idag valdes Louise Olsson till förste vice ordförande på LO:s kongress. Det är första gången i LO:s 126-åriga historia som en elektriker blir invald i LO:s ledning.

Valberedningen har försökt bygga ett starkt lag, och nu vill vi fortsätta arbeta för ett starkt, enat LO,” säger Louise Olsson om det nya uppdraget.

Som ett av de mindre yrkesförbunden är detta något stort – vi har äntligen en elektriker i LO:s ledning,” tillägger hon.

Elektrikernas ordförande Urban Pettersson är också nöjd över valet: ”Som ordförande är jag stolt och glad att Louise Olsson är vald till LO:s förste vice ordförande. Det är historiskt för vår del eftersom det är första gången någon från Elektrikerna blir invald i LO:s ledning.

Louise Olsson har dessförinnan varit vice ordförande i Elektrikernas förbundsledning. Till hösten kommer en ny vice ordförande att väljas till Elektrikerna.

Urban Pettersson, förbundsordförande
010-434 05 92
urban.pettersson@sef.se

Louise Olsson, Elektrikernas vice ordförande
010-434 05 97
louise.olsson@sef.se

Diana Oldenburg, kommunikationschef
010 434 05 90
diana.oldenburg@sef.se 

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.