Connect with us

Marknadsnyheter

Tusse och MAX i drömsamarbete i burgarkedjans nya Idolkampanj

Published

on

För tredje året i rad sponsrar MAX Idol och för att lansera årets reklamkoncept har den svenska burgarkedjan landat ett koncept där stora drömmar får stå i fokus. Under parollen ”Stolt sponsor av stora drömmar” har man tagit fram en serie nya filmer som visar hur allting började, en berättelse som berättas parallellt med vinnaren från 2019 Tousin ”Tusse” Chizas Idol-historia, allt ackompanjerat av en ny specialskriven låt från densamme.

MAX började som grundarna Curt Bergfors och Britta Fredrikssons stora dröm i Gällivare 1968. I det nya reklamkonceptet får tittaren följa med från grillkiosken från början och sedan när man öppnade nya restauranger i hela landet och ut i världen. Parallellt följer tittaren Tusses resa från starten av Idol till etablerad artist.

– Hade Curt och Britta inte vågat drömma stort uppe i Gällivare för snart 55 år sedan så hade MAX aldrig varit vad vi är idag. Detsamma gäller alla artisterna som tävlar i Idol. Allt börjar med en dröm och modet att genomföra den. Det har fått stå i centrum i det nya konceptet där vi bygger MAX varumärke genom högt underhållningsvärde, säger Maria Ziv, Global CMO på MAX Burgers.

Utöver det nya reklamkonceptet kommer MAX Sessions tillbaka, den här gången anordnas tre spelningar under november och december, i Malmö, Umeå och Stockholm. På varje MAX Session kommer två till tre Idoler som lämnat tävlingen uppträda med låtar som de antingen skrivit själva eller framfört under programmets gång.

– Förra årets upplaga av MAX Sessions visade sig vara ett väldigt uppskattat sätt för oss att ta sponsorskapet vidare från nationell till lokal nivå. Idolerna får chans att möta sina fans under lokala hyllningskonserter och en arena att bygga vidare sina musikdrömmar på. I år har vi satsat på tre större produktioner som stöttas med både förtjänad och köpt media. För de som inte har möjlighet att se spelningarna live sänds de också på MAX sociala medier, säger Maria Ziv.

I kombination med kampanjen ”Stolt sponsor av stora drömmar” och MAX Sessions kommer MAX varumärke synas tillsammans med flera av de aktiveringar Idol genomför i samband med programmet. Bland annat vid Kvalveckan, under Fredagsfinalerna och i köpt media under tävlingens gång. Årets varumärkesbyggande kommunikationskoncept kombineras med säljdrivande inslag i aktiveringar som stöttar upp huvudkampanjen. Dessutom kan MAX gäster och Idolfans förvänta sig ytterligare en överraskning senare i höst.

Reklamfilmen börjar sändas 16 september och första MAX Sessions anordnas den 12 november i Malmö, den andra 19 november i Umeå och den sista 3 december i Stockholm. MAX sponsorskap av Idol och kommunikationen kring det drivs av MAX tillsammans med byråerna Åkestam Holst NoA, JMWGolin, Hear och Creed Media.
 

Länkar till filmerna:

Erik Filén, presskontakt MAX Burgers

Erik.Filen@max.se

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 323 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 184 restauranger i fem länder och sysselsätter cirka 7 500 medarbetare. MAX omsatte 4,1 miljarder SEK 2021.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Amnode Årsstämmokommuniké 2024

Published

on

By

Årsstämma 2024 har avhållits den 14 maj 2024 i Amnode AB på plats i Gnosjö. Stämman leddes av ordförande Lars Save och 7 aktieägare var representerade på stämman, representerande 56,3 % av samtliga aktier och röster i Bolaget. Framlagd årsredovisning 2023, revisionsberättelse och styrelsens förslag enligt kallelsen behandlades och antogs i sin helhet.

Årsstämman beslutade att;

  • fastställa 2023 resultat- och balansräkning för moderbolag och för koncernen och att bevilja styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för deras förvaltning under räkenskapsåret 2023.
  • ingen utdelning skall lämnas och att förlusten överförs i ny räkning.
  • till styrelse intill slutet av nästa årsstämma valdes fem ledamöter. Omval av ledamöterna Kenneth Österman, Paul Rehn och Mikael Fransson. Nyval av Henrik Johansson och Göran Fredriksson att utgöra bolagets fem ordinarie styrelseledamöter intill nästa årsstämma. Inga suppleanter valdes. Stämman valde också Göran Fredriksson som ordförande för styrelsen.
  • anta riktlinjer enligt styrelsens förslag om ersättningar till styrelsens ledamöter, totalt 680

tkr att utgå så som lön.

  • ge styrelsen bemyndigande att fatta beslut om nyemission vid ett eller flera tillfällen, med eller utan företrädesrätt, intill tiden för nästa årsstämma med de begränsningar som följer av bolagets bolagsordning. Idag finns totalt 3 391 068 aktier i Amnode AB

Gnosjö 14 maj 2024

Styrelsen

Frågor till ordf. Lars Save, 070 590 18 22, eller vår hemsida www.Amnode.se

Koncernen Amnode består av det noterade moderbolaget Amnode AB, ett helägt rörelsedrivande dotterbolag AM Stacke Group AB, Gnosjö med sina två dotterbolag Stacke Mattssons AB, SGV Forging in Skultuna AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i MTG under vecka 19, 2024

Published

on

By

Under perioden 6 maj till 10 maj 2024 har Modern Times Group MTG AB (publ) (LEI-kod 549300E8NDODRSX29339) (“MTG”) återköpt sammanlagt 86 276 egna aktier av serie B (ISIN-kod: SE0018012494) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 3 179 549 aktier till ett sammanlagt belopp om högst 100 miljoner kronor som MTG tillkännagav den 24 april 2024. Återköpsprogrammet löper från den 24 april 2024 och fram till 15 maj 2024 och genomförs i enlighet med EU:s Marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att leverera värde till aktieägare och att optimera kapitalstrukturen. Avsikten är att MTG:s aktiekapital ska nedsättas genom en indragning av återköpta aktier.

Aktier av serie B i MTG har återköpts (i kronor) enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
06/05/2024 24 335 94,4189 2 297 683,93
07/05/2024 12 349 94,3431 1 165 042,94
08/05/2024 25 999 95,3384 2 478 703,06
09/05/2024
10/05/2024 23 593 95,6367 2 256 356,66

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Kepler Cheuvreux för MTG:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår MTG:s innehav av egna aktier per den 10 maj 2024 till 3 932 069 aktier av serie B och 6 324 343 aktier av serie C. Det totala antalet aktier i MTG uppgår till 131 668 727.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR

Direkt: +46 73 661 8488 anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Euroafrica Digital Ventures AB (publ) offentliggör årsredovisning för verksamhetsåret 2023

Published

on

By

Årsredovisningen är reviderad av Bolagets revisor och finns tillgänglig på Bolagets hemsida, https://www.euroafricadigitalventures.com/finansiella-rapporter samt som bilaga till detta pressmeddelande.

Övriga upplysningar: 

Euroafrica meddelade den 21 februari en icke kassaflödespåverkande nedskrivning om 52 MSEK för det fjärde kvartalet 2023. Nedskrivningen är en följd av den avsiktsförklaring avseende omvänt förvärv av Deversify AB som tecknades den 16 januari 2024, vilken är villkorat avyttring av verksamheten i dotterbolagen Kupatana AB, Afrieuro Digital Ventures Ltd. samt Social Content AB. Bolaget har genomfört förhandlingar med potentiella köpare som lett fram till värden för respektive dotterbolag, och lett till nedskrivningar för Kupatana AB med 22 092 320,54 kr, vilket inkluderar lämnat aktieägartillskott om 614 480,54 kr. Det kvarstår en fordran som Euroafrica har om 100 000 kr. Afrieuro Ltd skrivs ner med 2 888 831,39 kr. Andelarna i Social Content AB har skrivits ner med 27 073 619,10 kr till 6 800 000 kr.

Euroafrica ingick den 1 mars i ett aktieöverlåtelseavtal avseende bolagets samtliga aktier i Social Content AB med Martech Solutions Sweden AB. Martech kontrolleras av Euroafricas styrelseledamöter Fredrik Holmström och Emelie Smidt samt bolagets VD Lotta Tjulin Thörnqvist. Överlåtelsen är villkorad av godkännande på bolagsstämma med minst nio tiondelars majoritet. Köpeskillingen för aktierna uppgick efter förhandlingar till cirka 4,8 MSEK och ska erläggas genom en säljarrevers. Godkännande av överlåtelsen avses ske på bolagets årsstämma. Andelarna i Social Content AB skrivs därmed ned med ytterligare 1 947 000,00 till 4 853 000,00 kr.

För ytterligare information:

Lotta Tjulin Thörnqvist, VD Euroafrica Digital Ventures AB
E-post: lotta.tjulin@euroafricadv.com
Telefon: +46 703862497

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.

 

Om Euroafrica

Euroafrica Digital Ventures AB är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer.

För mer information, se Euroafricas hemsida www.euroafricadigitalventures.com

Följ oss i sociala medier på Linkedin https://www.linkedin.com/company/euroafrica-digital-ventures

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.