Connect with us

Marknadsnyheter

Elon och Hasse Aro efterlyser dina gamla eltjuvar

Published

on

Visste du att du kan spara tusenlappar genom att byta ut din gamla torktumlare och ersätta den med en ny energisnål variant? Det här har förstås Elon stenkoll på och har därför tillsammans med Bauer Media sjösatt tävlingen Haffa eltjuvarna.

Har du en tom frysbox på tomgång, ett torrt gammalt torkskåp i tvättstugan eller en närmast uråldrig spis i sommarstugan? Då är det kanske hög tid att ta farväl. Nu går nämligen elektronik- och vitvarukedjan Elon samman med Hasse Aro och radiostationen Mix Megapol för att haffa dina gamla eltjuvar och ersätta dem med nya energisnåla varianter.Kampanjen, som framför allt är en tävling, går ut på att alla som vill kommer kunna ange sinagamla eltjuvar och tävla om helt nya energisnåla varianter från Elon. Tävlingen kommer delvis äga rum i direktsänd radio, där man i radioprogrammen Gry Forssell med vänner och Morrongänget kommer att utse vinnare.

Förutom själva tävlingen så kommer Hasse Aro tillsammans med en expert från Elon att göra hembesök hos programledarna i Mix Megapol för att leta efter gömda eltjuvar. Dessutom kommer ämnet lyftas mycket i radio, poddar och sociala medier – för att på så vis utbilda och uppmärksamma lyssnarna i vilka produkter och apparater som slukar mycket energi. Hasse Aro har över 30 års erfarenhet av att fånga tjuvar och i sin podcast Fallen jag aldrig glömmer intervjuar han utredarna som ser till att den skyldige åker fast. Nu tar han med sig all den kunskapen för att hjälpa sina poddlyssnare och Mix Megapols lyssnare att hitta deras gamla eltjuvar.

”Även om det kommer bli en tuff vinter för många, så finns det faktiskt en hel del saker du kan göra hemma. Allt från att byta ut gamla vitvaror och glödlampor till att skaffa luftvärmepump”, säger Christian Dahlborg marknadschef på Elon. ”Redan idag är det många kunder som besöker våra butiker för att få råd och tips på hur man kan spara energi. Med kampanjen Haffa eltjuvarna kommer vi belysa problemet ytterligare, men framför allt alla lösningar och möjligheter.” ”Med hjälp av Mix Megapol hoppas vi kunna nå ut till många svenskar som är oroliga över elräkningarna. Det blir som folkbildning, på ett kul sätt”, säger Jocke Hanspers på reklambyrån Folket.

Kampanjen och tävlingen startade den 31 oktober och avslutas 18 november. Underperioden kommer initiativet att lyftas i både redaktionell radio, podcasts, sociala medier ochartiklar. Men också i traditionell reklam så som radiospottar, sponsrade inlägg och tidningsannonsering.

Arbetsgrupp

Elon

Marknadschef: Christian Dahlborg

Produktionsledare: Malin Rodesten

Marknadskoordinator: Nicole Stefansson

Folket Sthlm, reklambyrå

Kreatörer: Jocke Hanspers, Robin Ejnebrand, Fredrik Lund

Projektledare: Ulrika Andrinsson

Kundansvarig: Johan Falk

Bauer Media

Projektledare: Nicole von Baumgarten

Kundansvarig: Christoffer Danehed

Brand Partnership: Anna Krigsman, Rickard Lindberg, Jonas Landén

För mer information:

Christian Dahlborg
Marknadschef Elon Group

christian.dahlborg@elongroup.se
Mobil +46 (0)70 862 41 00

Camilla Waldmark 
PR & kommunikationsansvarig Elon Group

camilla.waldmark@elongroup.se
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 570 11 94

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.